Gå til innhold

Hvilke matretter krever lite oppvask? Har ikke oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke oppvaskmaskin. Liker å ha besøk, men trenger tips til retter jeg kan lage som ikke gir for mye oppvask. Feks retter som krever mange gryter/panner, mye bestill og service osv. Vet jeg kan kjøpe alt i plast og papp, men er jo litt kjedelig. 

Tenker helst på middag/lunsjretter :)

Anonymkode: bbc57...116

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på YouTube etter "one pot recipes" - veldig mye digg fins der ute!

Skrevet

Gryteretter og supper

Anonymkode: ef433...722

Skrevet

Har god erfaring med diverse gratenger. Hiv oppi no fisk/kylling/kjøtt, kuttede grønnsaker, noe ostesaus på, så har du egentlig en middag i seg selv. Jeg foretrekker fisk da jeg ikke trenger steke den på forhånd. Føler at jeg må gjøre det med kjøtt/kylling (godt mulig jeg tar feil, godt mulig at det er omvendt også - at fisk absolutt bør stekes først).

Anonymkode: 5099b...e1d

Skrevet

Ovnsbakte greier av alle mulige slag, one pot dinners, gryteretter, paella, jambalaya.

Anonymkode: 9ea2b...b35

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Føler at jeg må gjøre det med kjøtt/kylling (godt mulig jeg tar feil, godt mulig at det er omvendt også - at fisk absolutt bør stekes først).

Nei, fisken trenger ikke stekes først. Kan eventuelt trekkes litt i vann.

Anonymkode: 9ea2b...b35

Skrevet

Ostefondue, fiskesuppe, salat med brød, fårikål, 

Skrevet

Bacalao! :Nikke: Festmat med lite jobb og oppvask. Tar litt tid og må planlegges dagen før, men du slipper unna med en bolle til å vanne ut fisken i, en skjærefjøl, en kniv, en potetskreller og selve gryta, i tillegg til bestikk og servise og en serveringssleiv/øse. 

Anonymkode: 4770b...402

Skrevet

Kyllingwok. Alt stekes i samme panne. 

Anonymkode: 87b07...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...