Lullu Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 (Her kommer referatet fra vårt bryllupet 30 oktober) Min forlover og jeg sov hos min mamma. Kvelden før gikk med til å roe nervene og pugge på talen min. Våknet opp etter en urolig natt rundt 08:30. Følte meg egentlig ganske uthvilt allikevel. Frisøren vår, kom 09:30. Champagne ble servert mens jeg nyskjerrig ble sminket og stylet. Ble utrolig fornøyd med resultatet. Han tok også sminke og hår på min forlover. Dette var en gave fra meg. Været var ikke noe særlig. Overskyet og småregn i lufa. Må ærlig talt nevne det at dette faktisk ikke gjorde noen ting. Var nok ikke været som bekymret meg mest denne morgenen. Var så spent til vielsen og hele dagen. Ble hentet av en lekker Rolls Royce (veteran) og kjørt til kirken. Hadde god tid før vielsen kl. 14:00, så kjørte en ekstra rundtur før vielsen. Bilen var rålekker, og jeg følte meg rålekker!! Når vi nærmet oss kirken ble jeg ganske nervøs igjen. Var jo så mange biler utenfor. Når jeg kom inn og fikk se alle som var kommet (sto utenfor en glassdør før bryllupsmarsjen), skalv knærne mine mer og mer…. Kirken var nesten fullsatt!! Klokkeren sa at han ikke hadde sett så mange der i vielse før. Regner med at det var rundt 130 der, og det var utrolig koselig at så mange ville komme å se. Alle kirkeprogrammene (120 stk) ble delt ut. Datteren vår på 16 mnd. var brudpike sammen med 1 brudesvenn 5 år, brudepiker på 6 og 9 år. Var så spent på hvordan dette ville gå, men det gikk som en drøm. Hun gikk gulvet opp, og satt stille under HELE vielsen. Lo ekstra høyt etter ekteskapsinngåelsen, og alle andre lo da også med henne. Husker ikke så mye av turen min sammen med pappa opp mot alteret. Brudebarna var så søte, og ikke minst min samboer som sto der fremme. Han var helt rødsprengt i øynene, og var så utrolig KJEKK!! :hjerter2: La faktisk også merke til kirkepynten. De som laget buketten, pyntet også kirken, slik at de samme blomstene ble brukt. Buketten min ble 100% slik jeg ville ha den også. Det ble strikket sølvtråd, og champagnefargede roser og 2 brune antirium ble brukt (+ noen andre brune blomster jeg ikke er helt sikker på hva heter). Blomstene ble plassert her og der, og noen gresstå m/ perler ble hengende ned fra buketten. Bilder kommer! Ellen Nicolaysen sang så flott i kirken. Vi hadde Ave Maria og From this moment. Sistnevnte ble sunget etter ekteskapinngåelsen, og det passet så utrolig flott. Vi sa løftene høyt, noe gjestene ikke hadde hørt før (dette er jo relativt nytt). Gikk utrolig bra, og vi er veldige glade for at vi gjorde det. Når ringene skulle settes på, mistet mannen min den ene i gulvet. Lettet stemningen, og gjorde ingen verdens ting :o). Fotografen fra Moment (http://www.moment.no/) kom i kirken og startet seanssen der. Noen bilder ble tatt utenfor kirken, og noen utenfor selve festlokalet. Var kaldt, men topp ”fotograf-vær”. Nydelige farger! Er en allè v/ festlokalene som vi tok en del bilder, og disse tror vi blir veldig bra m/ spill av høstens farger. (Skal få se bildene til lørdag!) Mens vi var og tok bilder, ble gjestene servert frukt, sjokolade og mineralvann. De fikk samtidig se på ”screen-show” – en powerpointpresentasjon m/ sanger og mange bilder fra ”gamle dager” av venner, familie, barna, sydenturer, fotballturer m.m. Bordene var pyntet slik vi ville (pynt ble levert fredagen). Maten var helt nydelig, talene mange og flotte. Trodde jeg kom til å være super-nervøs før min egen tale, men det gikk overraskende bra. Var faktisk ”helt” rolig. Fotballturen som jeg gav bort til mannen min, hans forlover og vår toastmaster ble tatt imot med full jubel. Moro. Trodde ikke jeg ville spise så mye denne kvelden grunnet nerver osv. men forretten, hovedretten og desserten ble spist alt sammen! Hovedretten forsynte jeg meg t.o.m. av 2 ganger. Nydelig mat! Middagen varte 1 time lengre enn planlagt, noe som egentlig var litt synd. Vi hadde 2 pauser under middagen, og det hadde nok holdt med 1. Men, men. . Toastmaster gjorde en flott jobb. Til avslutning på middagen, ble det delt ut en konvolutt til hver der et lys og sang lå vedlagt. Sangen ble sunget samtidig som lysene ble tent og sendt frem mot brudeparet. Vi satte lysene i et stort hjerte fremfor oss, og til slutt var det bare lys rundt oss. Veldig stemningsfullt, og fikk mange fine tilbakemeldinger på dette. Polonesen gikk fint, litt trangt, men det var bare gøy. Bryllupswalzen (Right next to the right one) gikk bra. Flott musikk, mange som har kommenterte det i etterkant. Bare så synd vi ikke fikk danset mer, kvelden gikk så alt for fort!!! Kaken var utrolig flott og helt fantastisk deilig! Smeltet på tungen (sjokolademousse). Nesten hele kaken ble spist opp, og det tyder jo på at det var flere enn oss som likte den. Hadde også mange andre kaker i tillegg. Kl. 01:30 måtte vi takke for oss. Hadde egentlig lyst å fortsette festen, men når vi ankom hotellet kjente vi fort hvor slitne vi egentlig var…. Hvor vi skulle sove var jo en overraskelse fra han til meg. Skulle sove i Tårnsuiten på Grand. Når vi ankom, ble vi guidet til Milennium-suiten i stedet, siden Tårnsuiten var til oppussing. Fikk istedet suite på 200 kvadratmeter!!. Var så flott der! Badstue, boblebad, peis, spisestue…. Den kvelden la vi oss tidelig for heller å stå opp tidelig dagen derpå for å nyte det hele. Frokost ble servert på rommet selvsagt, og inneholdt det meste. Egg, bacon, oster, salater, te, croissanger m.m. Fikk så mange flotte gaver, som vi ikke fikk tid til å se på før søndagen. Kan jo nevne noen; gavekort på Ticket reisebyrå, spaweekend på Holmsbu, gavekort på Galleri (innramming, kunst m.m.), service, bestikk, kniver, kjeler, glass osv. osv. osv. Svigesøsteren min hadde en fin og orginalgave også; hun hadde tatt fotavtrykk og håndavtrykk av vår datter m/ bilde av Vesla i midten (alt i sort/hvitt). Utrolig flott!! Nå må jeg nesten avslutte! Vært borte 1 uke fra jobb, grunnet bryllupsreise. Tid til referat fra reisen har jeg dessverre ikke, men det var en fantastisk romantisk uke på Anfi Beach, Gran Canaria. Tusen takk til alle som hjalp meg med forberedelsene, og tusen takk for alle lykkeønskninger. Dagen var helt perfekt syntes vi!! :-) P.S. Jeg har jo vært veldig opptatt med forberedelsene og detaljene til denne dagen :o . Det var absolutt vært det også syntes jeg. Pynten og detaljene ble lagt merke til, og jeg er veldig glad for at jeg gjorde alt på denne måten. Så til dere som nå planlegger alt til minste detalj - ikke hør på alle andre som sier at "det ikke er vits" . Gjør det på deres egen måte! Det blir lagt merke til, og det beste av alt - dere får selv den dagen dere har ønsket dere. Dagen er utrolig kort, så hvorfor ikke kose dere med tiden FØR bryllupet også?
magnhild Skrevet 15. november 2004 #2 Skrevet 15. november 2004 Så utrolig flott dag dere må ha hatt!! Jeg gleder meg bare mer og mer jeg. også gruer jeg meg litt, for da er det jo over... Jeg gleder meg til å se bilder av dere jeg!!!
Xina Skrevet 15. november 2004 #3 Skrevet 15. november 2004 Høres ut som om dere hadde en fantastisk og perfekt dag.Og nok en gang Gratulerer som Fru. Håper vi får se bilder av dere også. P.s Jeg startet en gratulasjons tråd til deg her tidligere som du kan lese her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=103049
Gjest MrsL Skrevet 15. november 2004 #4 Skrevet 15. november 2004 Gratulerer med deres perfekte dag vel i havn :-)
Cajsa Skrevet 15. november 2004 #9 Skrevet 15. november 2004 Gratulerer!! Høres ut som en fantastisk dag!
Sita Skrevet 15. november 2004 #10 Skrevet 15. november 2004 Gratulerer så mye, hørtes ut som dere har hatt en kjempeflott dag
Gjest Gjesta Skrevet 15. november 2004 #12 Skrevet 15. november 2004 Åh, får sånne gode frysninger på ryggen når jeg leser det du skriver om dagen deres! Takk for at du delte det med oss! K
Gjest lmari Skrevet 16. november 2004 #13 Skrevet 16. november 2004 Det hørtes fantastisk vakkert ut, jeg gleder meg veldig til å se bilder av dere!!
Vivekke Skrevet 17. november 2004 #14 Skrevet 17. november 2004 Høres ut som et drømmebryllup! Nesten litt misunnelig jeg...
smilepia Skrevet 17. november 2004 #15 Skrevet 17. november 2004 Gratulerer så mye!! Og takk for et flott referat. Det va virkelig inspirasjon. Nå har jeg kjempelysst å hive meg over forberedelsene, og synes ikke tiden kan gå fort nok. Men skal nok ta ditt råd om å nyte forberedelsestiden også. -Smilepia-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå