AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Hei :-) Jeg har en tidligere venninne (vi har ikke blitt uvenner, bare mistet litt kontakten siden jeg ble tvillingmamma og flyttet til en annen by) som fikk sitt første barn for 20 måneder siden. Gutten er nydelig og er frisk og rask samt tidlig ute på mange områder. Men.. Her er "problemet". Jeg ser på "My Story" på Snapchat at de ikke har noe leggetid (!!) for han! Hun legger daglig ut videoer fra kvelden/natten så dette er ikke til å ta feil av. Han legger seg samtidig som foreldrene i 22-24 tiden og sovner som regel foran TV en om natten. Gutten går i barnehagen. Jeg får ikke dette helt til å stemme :-/ Er dette normalt for en på nesten 2 år? Jeg har aldri vært borti lignende. Mine gutter legger seg i 7 tiden og det gjør samtlige av ungene vi kjenner også på den alderen (og eldre). Hva tenker dere? PS: Jeg har ikke tatt dette opp med henne fordi jeg antar at om dette var skadelig så ville helsesøster sagt noe. Dessuten kan det hende at dette er helt innafor uten at det er noe særlig utbredt? Jeg er jo ingen ekspert! Anonymkode: 4a80b...fc2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Drøyt 1,5 år gammel, er vel ikke så nøye med leggetid i den alderen.. Anonymkode: 4537d...d33 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Kan jo hende han sover mye på dagen? Anonymkode: 5590d...e24 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drøyt 1,5 år gammel, er vel ikke så nøye med leggetid i den alderen.. Anonymkode: 4537d...d33 Han er snart 21 mnd så er vel nærmere 2 år. Men kanskje du har rett. Har bare aldri sett det før TS Anonymkode: 4a80b...fc2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo hende han sover mye på dagen? Anonymkode: 5590d...e24 Mye mulig jeg bare trodde ikke at en på snart 2 år ikke hadde leggetider TS Anonymkode: 4a80b...fc2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 I veldig mange andre land er det vanlig barna legger seg samtidig med foreldrene. Det er ikke alle som er like rigide som norske foreldre når det gjelder leggetid. Det spiller vel strengt tatt ingen rolle når man legger seg så lenge man får nok søvn. Anonymkode: 6e919...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye mulig jeg bare trodde ikke at en på snart 2 år ikke hadde leggetider TS Anonymkode: 4a80b...fc2 Selv om leggetiden er senere enn din leggetid betyr det ikke at hennes barn ikke har leggetid. Så lenge et barn får nok sammenhengende nattesøvn, spiller det da ingen rolle hva slags rutiner de velger å ha. Er virkelig mye folk skal lage en sak av. Vi legger vår 3 åring mellom halv 9 og 9 på kvelden, han sover 12 timer i strekk. Går i barnehage. Hvorfor mener du barn MÅ legges klokka 7? Anonymkode: 92169...22c 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I veldig mange andre land er det vanlig barna legger seg samtidig med foreldrene. Det er ikke alle som er like rigide som norske foreldre når det gjelder leggetid. Det spiller vel strengt tatt ingen rolle når man legger seg så lenge man får nok søvn. Anonymkode: 6e919...e97 "Det spiller vel strengt tatt ingen rolle når man legger seg så lenge man får nok søvn". Ta det med ro, det var bare et spm. Jeg dømmer ingen TS Anonymkode: 4a80b...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om leggetiden er senere enn din leggetid betyr det ikke at hennes barn ikke har leggetid. Så lenge et barn får nok sammenhengende nattesøvn, spiller det da ingen rolle hva slags rutiner de velger å ha. Er virkelig mye folk skal lage en sak av. Vi legger vår 3 åring mellom halv 9 og 9 på kvelden, han sover 12 timer i strekk. Går i barnehage. Hvorfor mener du barn MÅ legges klokka 7? Anonymkode: 92169...22c Wow. Hadde ALDRI trodd at dere skulle bli fornærmet over spm mitt. Nå skjønner jeg hva de andre snakker om "Hvorfor mener du barn MÅ legges kl 7?" "Er det så mye å lage en sak av" Jeg skrev ALDRI at et barn MÅ legges kl 07. Har ikke ord.. Admin kan bare slette denne tråden. Im out! Anonymkode: 4a80b...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 Ingen har blitt fornærmet. Anonymkode: 6e919...e97 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Hadde ALDRI trodd at dere skulle bli fornærmet over spm mitt. Nå skjønner jeg hva de andre snakker om "Hvorfor mener du barn MÅ legges kl 7?" "Er det så mye å lage en sak av" Jeg skrev ALDRI at et barn MÅ legges kl 07. Har ikke ord.. Admin kan bare slette denne tråden. Im out! Anonymkode: 4a80b...fc2 Ingen andre enn deg som virker fornærmet her. Anonymkode: a89f0...aa9 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 Det mest vanlige er å ha faste leggetider i den alderen, spesielt når de skal opp tidlig i barnehagen, men hvis gutten er frisk og rask og har god utvikling er det ikke noe problem, tenker jeg😀 Hilsen helsesøster Anonymkode: 7e22e...d11 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 Vi legger guttungen kl 19.30, fikk beskjed av helsesøster om å legge han rundt 18.00 selv om han sover 12 timer Anonymkode: 828f5...acc
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi legger guttungen kl 19.30, fikk beskjed av helsesøster om å legge han rundt 18.00 selv om han sover 12 timer Anonymkode: 828f5...acc Dere fikk beskjed? Hs bestemmer over dere? Anonymkode: 92169...22c 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere fikk beskjed? Hs bestemmer over dere? Anonymkode: 92169...22c "Beskjed" Anonymkode: 828f5...acc 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei :-) Jeg har en tidligere venninne (vi har ikke blitt uvenner, bare mistet litt kontakten siden jeg ble tvillingmamma og flyttet til en annen by) som fikk sitt første barn for 20 måneder siden. Gutten er nydelig og er frisk og rask samt tidlig ute på mange områder. Men.. Her er "problemet". Jeg ser på "My Story" på Snapchat at de ikke har noe leggetid (!!) for han! Hun legger daglig ut videoer fra kvelden/natten så dette er ikke til å ta feil av. Han legger seg samtidig som foreldrene i 22-24 tiden og sovner som regel foran TV en om natten. Gutten går i barnehagen. Jeg får ikke dette helt til å stemme :-/ Er dette normalt for en på nesten 2 år? Jeg har aldri vært borti lignende. Mine gutter legger seg i 7 tiden og det gjør samtlige av ungene vi kjenner også på den alderen (og eldre). Hva tenker dere? PS: Jeg har ikke tatt dette opp med henne fordi jeg antar at om dette var skadelig så ville helsesøster sagt noe. Dessuten kan det hende at dette er helt innafor uten at det er noe særlig utbredt? Jeg er jo ingen ekspert! Anonymkode: 4a80b...fc2 Jeg ville ha sendt en bekymringsmelding til Barnevernet i din kommune slik at de kan åpne en undersøkelsessak. Bedre å undersøke for mye enn for lite! Anonymkode: a3b1c...101
Rararara Skrevet 3. september 2016 #17 Skrevet 3. september 2016 Kunne vært oss det da yngste var på den alderen. Han hadde dupp i barnehagen og uansett hvor vi prøvde å legge ham i 18-19tida så ble det bare halvannen times powernap før han holdt det gående langt ut på senkvelden. Yngstemann hadde ikke normal sovetid etter norsk standard før han sluttet å sove i bhg. Slitsomt for de voksne, men bare han fikk nok hvile så fungerte han fint både hjemme og i barnehagen. Vet ikke om det er sånn i hennes tilfelle, men kan jo være... Om det er normalt eller ikke? Tja.. For oss var det det, men vi fikk nok av kommentarer på at det ikke var normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #18 Skrevet 3. september 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sendt en bekymringsmelding til Barnevernet i din kommune slik at de kan åpne en undersøkelsessak. Bedre å undersøke for mye enn for lite! Anonymkode: a3b1c...101 Seriøst??? Anonymkode: 46604...06c 2
GammelKaktus Skrevet 3. september 2016 #19 Skrevet 3. september 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sendt en bekymringsmelding til Barnevernet i din kommune slik at de kan åpne en undersøkelsessak. Bedre å undersøke for mye enn for lite! Anonymkode: a3b1c...101 Herlighet... 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #20 Skrevet 3. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst??? Anonymkode: 46604...06c Regner med at det var en spøk. Anonymkode: 36fb4...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå