AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Hei! Jeg har fått en 12ukers kostholdsplan, som ligger på 1400-1600kcal etter hva råvarer jeg velger. Jeg er 166, og veier 81kg. Hvis jeg går "all in" de 12 ukene, er det en mulig å miste 15kg? Kommer til å forbrenne 500 ++ på trening 5-6 ganger i uken. Setter pris på svar! Anonymkode: 12862...8b5
Gjest Ajax Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Jaja, det er fullt mulig! Om du ikke holder skjema for 15kg vektnedgang så spiser du bare mindre. 15kg på 12 uker er jo ikke akkurat sunn vektnedgang, men hver sin lyst 😄
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 % vektnedgang er mye mer relevant enn antall kg. En person som er svært overvektig vil kunne gå ned mye mer i uka en en normalvektig person som bare ønsker å gå ned et par kg. Og de fleste går ned mest i begynnelsen. Anonymkode: 57149...dd5 2
Pringle Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Hvor mye du kan klare å gå ned i vekt, er som personen over antyder, avhengig av hvor mye du veier, og 1% av total kroppsvekt per uke er realistisk. Det betyr sånn omtrent 800 gram nå i begynnelsen, og ned mot 660 gram når du nærmer deg målet. Siden jeg føler meg kjempesnill i dag, har jeg brukt spåkulen min (en slags kopi av excel), og selv om 15 kilo er fullstendig urealistisk, betyr 1% nedgang pr uke faktisk at om 12 uker kan du veie 71,8 kilo. For å nå 66 kilo, trenger du 22 uker. Ta disse utregningene som et estimat over absolutt beste mulige resultat hvis du gjør absolutt alt riktig hele tiden og det ikke kommer noen humper i veien. Det jeg er mest skeptisk til, er 1) hvorvidt en fått kostholdsplan vil funke, og 2) om du vil ha lært nok til å holde vekta etterpå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå