Gå til innhold

Erkjennelse - treningsavhengig?

Suzy

Anbefalte innlegg

Det er riktignok bare på et lite nivå, me jeg tror jeg har blitt avhengig av treninga mi....

På torsdag denne uka skal jeg antagelig (om styrken er stabil) reoperere øynene mine (nærsyntoperasjon) og jeg gruer meg ikke det minste for inngrepet - det jeg gruer for er at jeg ikke får lov til å trene på flere uker etterpå! Jeg har tenkt og fundert og bekymra meg skikkelig for hva som skjer med formen min og om det ikke kan finnes noe å gjøre for meg likevel....

... jeg tror jeg har blitt sprø :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Aaltså...bin there, done that Riktignok ikke øyeoperasjon, men langt treningavbrekk, faktisk to hele måneder uten trening pga utenlandsopphold. Da jeg kom hjem igjen, var jeg livredd for at styrke og kondisjon var helt på bunn igjen, men det var ikke realiteten.

Det tok meg kun noen uker å være tilbake i slag. Om noe var skjedd, var det at jeg var blitt tynnere. Dette kunne også en personlig trener på SATS konstatere; hvis man er i god form før avbruddet, tar det ikke så lang tid å trene seg tilbake i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre... Føler meg nesten litt dum i hodet... :oops:

Jeg skjønner jo at jeg må gjennomføre operasjonen og det er verdt tre-fire uker med ro å kunne se normalt resten av livet, men likevel... Jeg har virkelig bekymra meg fælt.

Det verste er nesten at jeg har et så fint opplegg nå som jeg trives skikeklig godt med og som jeg virkelig merker funker på kroppen min... og et avbrekk blir liksom så fatalt nå som jeg vet at det snart er jul og jeg sikkert kommer til å ha et avbrakk der i tillegg... :roll:

Jeg kjører nå på for fullt igjen så fort jeg kan. Kjempetrøst å høre at jeg fort komemr i form igjen om jeg er i bra form fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det stemmer altså ikke med min personlige erfaring at hvis du trener i fire uker, og så har fire uker opphold, er du tilbake på scratch igjen. Spesielt musklene har en type "minne/hukommelse" som gjør at de mye lettere responderer på trening enn muskler som aldri før har vært trent.

Og tenk deg: perfekt syn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk deg: perfekt syn! :)

Det er det jeg tenker hardt på - jeg håper bare det går bedre nn forrige gang (begynte på minus 8 på begge øyne - operert til perfekt syn i januar og nå har jeg glidd tilbake på minus 2...)

Takk for trøst Ethereal :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også opperert for nærsynthet - men jeg kan da ikke huske at jeg fikk treningsforbud ...... det er vel uansett hard trening du ikke kan ta det evnt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opperert for nærsynthet - men jeg kan da ikke huske at jeg fikk treningsforbud ...... det er vel uansett hard trening du ikke kan ta det evnt. ?

Helt forbud i to uker minst - trening øker trykket i øyet og kan ødelegge. Da gror det dårligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg, kan du ikke overføre noe av treningsiveren din til meg mens du er under rekovalens.

Alle sier at jo mere du trener jo mere lyst får du til å trene, vel det har ikke slått til her ennå.

Så kom igjen, jeg er nå klar til overføring...

Og lykke til med operasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg kjempegodt jeg Suzy. Jeg måtte ha et treningsavbrekk på ca 1 uke pga en operasjon, og allerede da holdt jeg på å bli sprø. Men man overlever det også, og med en liten pause i treninga kan man ofte bygge opp et lite ekstra overskudd til å trene igjen. Trener man ofte og hardt blir jo kroppen sliten, og da har den godt av litt hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng Imp!

Litt ekstra hvile kan jo være bra også...

Skal overføre litt på deg nå jeg Ani.. Klar? *konsentrer seg hardt* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok Suzy

Reis deg opp og si etter meg:

"Mitt navn er Suzy og jeg er en treningsnarkoman"

"Hello Suzy" :vinke:

Veldig bra - du vet at det viktigste første steget er å inndrømme at du har et problem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok Suzy

Reis deg opp og si etter meg:

"Mitt navn er Suzy og jeg er en treningsnarkoman"

"Hello Suzy" :vinke:

Veldig bra - du vet at det viktigste første steget er å inndrømme at du har et problem :wink:

:oops: :oops:

men snart en skarpsynt treningsnarkoman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...