Gjest Anonym nå Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 Jeg har blitt forespurt om å være dagmamma, og jeg vurderer å si ja til tilbudet. Så lurer jeg på hva jeg da evt.skal ta i mnd?
Gjest Tex Skrevet 15. november 2004 #2 Skrevet 15. november 2004 Hvor gammelt er barnet, hvor mange timer skal du passe det, skal du ordne bleier og mat eller skal foreldrene?
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #3 Skrevet 15. november 2004 Når jeg skal begynne å være dagmamma, så er barnet 11 mnd gammelt. De skal ordne med bleier og mat. Det er enda usikkert hvor mange timer det blir, så det blir vel bedre å spørre om hva jeg skal ta i timen...
BritElin Skrevet 15. november 2004 #4 Skrevet 15. november 2004 Vil absolutt anbefale fast månedspris. Jeg har regnet min månedslønn ut fra 35kr timen og barna er mye mer regelmessig nå en før med timebetaling(ikke flere idag-vil-bestemor-passe-dager)
Gjest Mayamor Skrevet 15. november 2004 #5 Skrevet 15. november 2004 Jeg passer et søskenpar og mottar 5500,- pr mnd. De holder bleier og våtservietter. Jeg holder mat og drikke. Har dem ca.180 timer pr. mnd. Mottar lønn selv om de ikke kommer. Trekkes dersom jeg ikke kan ha dem pga sykdom eller annet. Nå har jeg bare vært dagmamma i 4 mnd foreløpig. Om jeg er billig eller dyr - vet jeg ikke, men dette er begge parter fornøyd med. Mayamor
kkristin Skrevet 15. november 2004 #6 Skrevet 15. november 2004 Jeg tar 200kr dagen for en 8 timers dag. Har kjøpt tvillingvogn som jeg er totalt avhengig av siden jeg har ei jente selv og. Har du barn utenom?
Gjest innleggsskriver Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Ja,jeg har et barn fra før som er like gammel som barnet jeg skal passe. Så jeg blir jo også avhengig av en tvillingvogn.
Gjest ung mor Skrevet 16. november 2004 #8 Skrevet 16. november 2004 vår dagmamma har 150 kroner dagen, og tar betalt KUN de dagene hun har ungene... Vi sender med mat og bleier (og selvfølgelig ekstra klær)
Nala Skrevet 18. november 2004 #9 Skrevet 18. november 2004 Datteren vår har full plass hos dagmamma, det vil si at hun kan være der hele dagen (åpner 7.30 og stenger 16.30) fem dager i uka. Vi betaler fast månedspris 4500 kroner (jenta er bare to år, så vi får kontantstøtte. Idiotisk, men sånn er det, og da blir det jo veldig billig). Vi leverer stort sett litt før 8 og henter litt før 16. Men nå som jeg er hjemme leverer vi ofte senere og henter tidligere. Vi betaler det samme uansett, noe jeg synes er rett og rimelig. Dagmammaen må jo også kunne ha en forutsigbar inntekt. Anbefaler derfor fast månedspris. Det hender også at vi har jentungen hjemme, for eksempel hvis en bestemor er på besøk noen dager. Vi betaler fullt uansett, og har ingen problemer med det. Vi ordner forøvrig bleier og våtservietter selv, dagmammaen holder mat og drikke. I tillegg har vi kjøpt busskort til jenta, og dette bruker hun dersom de skal ut på tur og må ta bussen. Dagmammaen vår er forresten supersuper. Vi er kjempefornøyde :-)
Nala Skrevet 18. november 2004 #10 Skrevet 18. november 2004 Datteren vår har full plass hos dagmamma, det vil si at hun kan være der hele dagen (åpner 7.30 og stenger 16.30) fem dager i uka. Vi betaler fast månedspris 4500 kroner (jenta er bare to år, så vi får kontantstøtte. Idiotisk, men sånn er det, og da blir det jo veldig billig). Dagmammaen er forøvrig registrert/hvit. Vi leverer stort sett litt før 8 og henter litt før 16. Men nå som jeg er hjemme leverer vi ofte senere og henter tidligere. Vi betaler det samme uansett, noe jeg synes er rett og rimelig. Dagmammaen må jo også kunne ha en forutsigbar inntekt. Anbefaler derfor fast månedspris. Det hender også at vi har jentungen hjemme, for eksempel hvis en bestemor er på besøk noen dager. Vi betaler fullt uansett, og har ingen problemer med det. Vi ordner forøvrig bleier og våtservietter selv, dagmammaen holder mat og drikke. I tillegg har vi kjøpt busskort til jenta, og dette bruker hun dersom de skal ut på tur og må ta bussen. Dagmammaen vår er forresten supersuper. Vi er kjempefornøyde :-)
Hazel Skrevet 18. november 2004 #11 Skrevet 18. november 2004 Skal du være svart dagmamma, ville jeg satt opp følgende regnestykke: 25 kr/t - 25 kr x 8t= 200 kr/dag - 200 kr x 22 dager= 4400/mnd og slått av etpar hundre hvis hun vil betale fastpris, fordi dagene dine og ikke minst økonomien din blir mye enklere og mer forutsigbar. (Jeg synes det blir feil å kreve mer betalt fra foreldre med kontantstøtte enn de uten, fordi hva andre mottar av stønader og trygder og lønn er ikke din eller andres sak i det hele tatt. Du spurte ikke om det, jeg bare sier det fordi jeg har hørt dagmammaer fnysende si at "foreldrene har da vitterlig råd til det, de mottar kontantstøtte")
Saga Skrevet 18. november 2004 #12 Skrevet 18. november 2004 Jeg har også blitt spurt om å bli dagmamma og har lest litt om priser og slikt. Skal være hvit dagmamma og oppholde meg i barnas hjem (2 småunger). Har tenkt at jeg ikke vil svare ja om de finner ut noe under 6000 kr måneden, for jeg kommer jo til å jobbe fullstilling der. Månedspris er noe jeg kommer til å velge.
diddi Skrevet 20. november 2004 #13 Skrevet 20. november 2004 Vi skal ha en nabo og mor til eldstemanns bestekompis som dagmamma. Men hun hadde ikke tenkt å ta mer enn 3000,-. Jeg er litt redd for at dette er "flaut" lite, og at hun senere vil tenke at det var altfor lite. Tenkte å foreslå 3500 og at hun stiller med mat. Hun er hjemme med sin egen yngste og skal ha to små til (alle litt over 1 år.) Men hva synes dere?
Saga Skrevet 20. november 2004 #14 Skrevet 20. november 2004 Om hun skal være dagmamma for flere så lønner det seg jo mer for henne, men 3500 er bedre enn 3000. 3000 er vanlig minstelønn for dagmammer.
diddi Skrevet 21. november 2004 #15 Skrevet 21. november 2004 Jeg synes bare at det var flaut lite, siden vi betalte 3500 for eldstemann for tre år siden og det var billig dengangen. Og ja, hun skal ha en til i tillegg til sin egen. (Tilsammen 3)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå