AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Jeg har lenge hatt veldig lyst på katt igjen, og denne gangen tenker jeg å skaffe en rasekatt. Har en stor hage med høyt gjerde (Egentlig ikke så høyt, litt vanskleig å forklare, men hagen er på en måte nedfelt i bakken, så fra utsiden er det ikke særlig høyt. (Har fått fremmede katter ned i hagen før som jeg har måtte hjelpe ut igjen. ) Blir en innekatt, men med fri ferdsel i hagen. Ønsker en katterase som er forholdsvis rolig, veldig sosial og kontaktsøkende. Gjerne en katt som vil være med eieren sin hele tiden og ikke har behov for å være ute hele tiden, altså en katt som kunne fungert som en innekatt. Syntes beskrivelsen av Ragdoll høres veldig fin ut, men jeg syntes egentlig ikke de er så veldig pene, er mest glad i korthårete katter, utenom Maine Coon, de er fine. Så klart, utseende betyr jo egentlig ikke så mye, men om det finnes katter med lignede gemytt som ragdollen, men som også har et utseende jeg liker bedre så er det å foretrekke. Utseendemessig liker jeg veldig godt Abyssiner og Egyptisk Mau. Anonymkode: 00d2b...d34
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Sibirkatt! Krever litt pelsstell men her snakker vi hund i katteform De er så lojale,kosete og herlige. Anonymkode: fdc1f...16f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Du synes maine coon er fin, men ikke ragdoll? Jaja, hver sin smak når det er sagt, så er det vel strengt tatt hvilken katt som passer deg og dine behov som burde gå først, ikke hvorvidt katten er "pen" eller ikke. Så hvis ikke ragdoll er fin nok for deg utseendemessig, og det er eneste grunnen til at du ikke vil ha den rasen - som ellers passer deg godt - så foreslår jeg at du dropper katt til du velger kattens ve og vel foran estetiske preferanser hos deg selv Anonymkode: be19b...b17 5
Suppetuppe Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Åååh, jeg har 2 ragdoll... (kanskje ikke så vanskelig å gjette ) Virkelig verdens nydeligste katter, spør du meg... følger etter meg over alt, går på tur med dem i bånd, og av og til lufter de seg selv.. Veldig selskapssyke pusekatter som man blir fort knyttet til. Så skjønner godt at du liker gemyttet deres.... De gir meg vanvittig mye glede og sover i de rareste stillinger du kan tenke deg Men tror nok du kan få en veldig fin katt med godt gemytt selv om det ikke er en ragdoll... ser jo bare enkelte huskatter kan jo oppføre seg som mine, de også liksom :-) Ei venninne har en abyssiner som er kjempekosete og følger etter henne overalt 24/7. katten står å gnir seg inntil henne hele tiden, maler og kryper opp på fanget
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 Bristisk korthår eller eksotisk (exotic) korthår kan passe i atferd, men kanskje ikke i utseende, siden du liker litt mer "avlange" katter. Anonymkode: b43f0...135
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Enig i at Sibirkattene er fine:) Jeg har selv en langhåret russisk blå. Knallfin katt! Krever litt pelsstell, men ellers lite 'styr'. Hjemmekjær og kosen katt. Anonymkode: 93a1e...270
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du synes maine coon er fin, men ikke ragdoll? Jaja, hver sin smak når det er sagt, så er det vel strengt tatt hvilken katt som passer deg og dine behov som burde gå først, ikke hvorvidt katten er "pen" eller ikke. Så hvis ikke ragdoll er fin nok for deg utseendemessig, og det er eneste grunnen til at du ikke vil ha den rasen - som ellers passer deg godt - så foreslår jeg at du dropper katt til du velger kattens ve og vel foran estetiske preferanser hos deg selv Anonymkode: be19b...b17 Jeg skriver jo at utseende ikke er det viktigste, men om det finnes en annen rase med likt gemytt som Ragdoll, ville jeg heller valgt den. Altså om yndlingsskjokoladen din kom i to forpakninger, en du syntes var veldig praktisk og fin, og en du egentlig ikke syntes var så bra, så hadde du jo valgt den forpakningen du likte best. (Ikke direkte sammenligning med kattene altså, prøver bare å få frem poenget mitt ordentlig. ) --- Takk for svar. Syntes jo Ragdollene er veldig pene og søte, men jeg liker katter som ser mer ut som rovdyr, om det gir mening. Men de kattene jeg liker aller best i forhold til utseende er jo katter som krever mer eller andre ting enn jeg kan gi dem, derfor velger jeg ikke disse kattene. De litt mørkere Ragdollene syntes jeg dog er ganske interessante, men er bare noe ekstra med korthårskatter som fenger meg. De Perser og lignende katter klarer jeg dessverre ikke uansett, for det første vil jeg ikke støtte ihjelavlete raser, for det andre syntes jeg de er direkte stygge. Anonymkode: 00d2b...d34
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Pixie-bob, da. Anonymkode: b43f0...135
Tvist Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 Hva med siameser? Veldig sosiale og pratesalige.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Pixie-bob, da. Anonymkode: b43f0...135 Finnes de i det hele tatt i Norge? Anonymkode: 6b4dd...851
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Den 3.9.2016 at 10.38, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge hatt veldig lyst på katt igjen, og denne gangen tenker jeg å skaffe en rasekatt. Har en stor hage med høyt gjerde (Egentlig ikke så høyt, litt vanskleig å forklare, men hagen er på en måte nedfelt i bakken, så fra utsiden er det ikke særlig høyt. (Har fått fremmede katter ned i hagen før som jeg har måtte hjelpe ut igjen. ) Blir en innekatt, men med fri ferdsel i hagen. Ønsker en katterase som er forholdsvis rolig, veldig sosial og kontaktsøkende. Gjerne en katt som vil være med eieren sin hele tiden og ikke har behov for å være ute hele tiden, altså en katt som kunne fungert som en innekatt. Syntes beskrivelsen av Ragdoll høres veldig fin ut, men jeg syntes egentlig ikke de er så veldig pene, er mest glad i korthårete katter, utenom Maine Coon, de er fine. Så klart, utseende betyr jo egentlig ikke så mye, men om det finnes katter med lignede gemytt som ragdollen, men som også har et utseende jeg liker bedre så er det å foretrekke. Utseendemessig liker jeg veldig godt Abyssiner og Egyptisk Mau. Anonymkode: 00d2b...d34 Har du sjekket ut Ocicat? De er ganske aktive, hypersosiale og veldig kontaktsøkende Funker veldig fint som innekatter, men trives best hvis de er to. Katt nummer to kan godt være en huskatt, du MÅ ikke ha to ocier Anonymkode: 6b4dd...851
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Du synes maine coon er fin, men ikke ragdoll? Jaja, hver sin smak når det er sagt, så er det vel strengt tatt hvilken katt som passer deg og dine behov som burde gå først, ikke hvorvidt katten er "pen" eller ikke. Så hvis ikke ragdoll er fin nok for deg utseendemessig, og det er eneste grunnen til at du ikke vil ha den rasen - som ellers passer deg godt - så foreslår jeg at du dropper katt til du velger kattens ve og vel foran estetiske preferanser hos deg selv Anonymkode: be19b...b17 MCO og Ragdoll er jo to totalt ulike raser, så det er vel ikke så rart om man foretrekker den ene framfor den andre? Og de aller fleste som velger en rase gjør det av flere grunner. Både gemytt/aktivitetsnivå og utseende. Jeg vil ha aktive, pratsomme katter, uten en masse pelsstell, så derfor har jeg korthårskatter. Anonymkode: 6b4dd...851
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes de i det hele tatt i Norge? Anonymkode: 6b4dd...851 Jeg vet om én oppdretter, på Lillestrøm. Anonymkode: b43f0...135
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 Jeg har en maine coon og denne rasen passer hvertfall perfekt for meg. Han er ute noen timer om dagen, uten denne utetiden kan det bli litt mas. Så han kan være pratsom til tider. Men han trives også godt med å være inne og er egentlig en ganske så avslappet type. Inne er det sjeldent en brå bevegelse, men ute er han heldigvis mer aktiv det varierer hvor sosial han er, men han sover sammen med meg hver natt og liker å være med på det som skjer haha la merke til at jeg kunne ha skrevet om han i evigheter nå... Men så er han jo så hærlig Anonymkode: 551ee...bdd 1
Gjest Belle âme Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 Bengal? Den er dyr og krever litt, men ser ut som eit rovdyr og er helst innekatt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 Takk for svar alle sammen, men lurte egentlig på en katt som hadde lignende gemytt som ragdollen, men hadde kort pels, ikke alle andre raser som ikke har noe med ragdollen å gjøre. Syntes Bengalen for eksempel er utrolig flott, men jeg tror ikke jeg kunne gitt den nok. Anonymkode: 00d2b...d34
Coronas Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 Den 9/3/2016 at 10.38, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge hatt veldig lyst på katt igjen, og denne gangen tenker jeg å skaffe en rasekatt. Har en stor hage med høyt gjerde (Egentlig ikke så høyt, litt vanskleig å forklare, men hagen er på en måte nedfelt i bakken, så fra utsiden er det ikke særlig høyt. (Har fått fremmede katter ned i hagen før som jeg har måtte hjelpe ut igjen. ) Blir en innekatt, men med fri ferdsel i hagen. Ønsker en katterase som er forholdsvis rolig, veldig sosial og kontaktsøkende. Gjerne en katt som vil være med eieren sin hele tiden og ikke har behov for å være ute hele tiden, altså en katt som kunne fungert som en innekatt. Syntes beskrivelsen av Ragdoll høres veldig fin ut, men jeg syntes egentlig ikke de er så veldig pene, er mest glad i korthårete katter, utenom Maine Coon, de er fine. Så klart, utseende betyr jo egentlig ikke så mye, men om det finnes katter med lignede gemytt som ragdollen, men som også har et utseende jeg liker bedre så er det å foretrekke. Utseendemessig liker jeg veldig godt Abyssiner og Egyptisk Mau. Anonymkode: 00d2b...d34 Den beste rasen for meg er Scottish Fold. Den er rolig, bedagelig, sosial, veldig kosete, knytter seg til matmor/far og er der du er hele tiden. Jeg elsker den rasen. Du må kjøpe fra en i Norge eller Sverige, da de er seriøse og vil kattens beste. En fold skal aldri pares med en fold eller straight. Den pares med en britisk korthår. De er så utrolig søte med store øyne og små ører Jeg har hatt min i nå på 6 året og elsker den over alt på jord
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 52 minutter siden, Coronas skrev: Den beste rasen for meg er Scottish Fold. Den er rolig, bedagelig, sosial, veldig kosete, knytter seg til matmor/far og er der du er hele tiden. Jeg elsker den rasen. Du må kjøpe fra en i Norge eller Sverige, da de er seriøse og vil kattens beste. En fold skal aldri pares med en fold eller straight. Den pares med en britisk korthår. De er så utrolig søte med store øyne og små ører Jeg har hatt min i nå på 6 året og elsker den over alt på jord Hva er forskjell på en britisk fold og en britisk korthår? Trodde det bare var ørene jeg. Tror jeg Jar veldig annerledes smak i katteutseende enn de fleste, men syntes de ser utrolig rare ut. Liker litt mer tøffe katter. Men har sett en del Ragdoll som er veldig fine også da, de som er litt mørkere. Anonymkode: 00d2b...d34 1
Gjest Pistasjnøtt Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 Anbefaler Maine Coon(har 2 stykker selv), eller Siameser, som jeg hatt 2 stykker av😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå