Gå til innhold

Leieboer har avskiltet bil på gårdsplassen

Gjest Huseier

Anbefalte innlegg

Gjest Baremenneske

Hvor skal han/de ellers ha bilen? Ikke alle har andre plasser til sånt.Dessuten var det kun én bil og ikke en masse bilvrak!?!  Også den stolen da...-Den må nå ta noe skikkelig med plass..-siden du er sååå imot den!? Nei..-hadde jeg vært leieboer så hadde jeg nok allerede begynt sett etter et nytt sted å leie...for jeg ville ikke ha trivdes med å leie fra folk som henger seg opp i bagateller ( og sikkert følger med på alt jeg gjør i tillegg??)  Vel..-så når han flytter, og du skal leie ut til nye, så husk nå endelig på å skrive at de må være like "perfekt" som deg ( og naboene??) Syns bare det virket som litt lite å henge seg opp i.... -Skulle heller forstå det om det var hærverk han gjorde med vilje der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Huseier skrev:

Trekker meg ut av tråden nå. Konkluderer med at vi tar en prat med leieboer angående bilen og hører hva tanken deres med den er. Takk til de av dere som har svart seriøst. 

Det som var uenige med deg svarte ikke seriøst :pasha:

Anonymkode: c6c31...6e4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som var uenige med deg svarte ikke seriøst :pasha:

Anonymkode: c6c31...6e4

Jo, noen av dem, men det var som vanlig mange flåsete KG svar også. Har ingenting i mot at folk er uenig med meg så lenge de holder seg saklig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opptråde seriøst vi som påpeker at du oppfører deg som utleier fra Helvete også, du burde ta til deg at du er en urimelig utleier som blåser opp bagateller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Her synes jeg du er urimelig streng. I forhold til bilen så disponerer jo de plassen, så det må da være rivende likgyldig for deg om bilen har skilter eller ikke?! Som du never her så disponere de parkeringsplassen og jeg kan aldri tenke meg at du kan kreve at de skal flytte den. Det samme gjelder forsåvidt stolen å. Leietakere har et sterkt vern her i landet, og det er ikke i nærheten av å være grunn for utkastelse (om det skulle gå så langt). Om stolen er så stygg, så får du gjøre som flere andre her har foreslått, kjøpe et enkelt bordsett med 2 stoler så det ser "mer presentabelt ut". 

Anonymkode: b16d3...388

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter måtte gå 1 år uten førerkort pga at hun besvimte uten forvarsel hjemme i eget hus. Hun slo seg kraftig og måtte på legevakt, senere fastlege og kardiolog for å finne ut hvorfor hun uten forvarsel besvimte. Det skulle hun aldri gjort.

Kardiologen bestemte at siden de ikke fant årsak til hvorfor hun besvimte, så skulle førerkortet inndras for 1 år.

Kanskje det er en slik årsak til at denne bilen står uten skilter? Da må de vel få lov å kunne få beholde bilen frem til de får tilbake førerkortet??

Anonymkode: daf86...4c1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, made4u skrev:

Vi opptråde seriøst vi som påpeker at du oppfører deg som utleier fra Helvete også, du burde ta til deg at du er en urimelig utleier som blåser opp bagateller...

Nemlig og hun trekker seg ut av tråden pga hun ikke fikk de svarene hun ønsket. 

Anonymkode: 57be2...dcc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg ts, men antagelig for at jeg begynner å bli lei å ha utleie og bestemt at de som bor her nå er de aller siste, men de får bo så lenge de vil. Ang bilen så hadde jeg sagt at den måtte bort til vinter med tanke på brøyting. Vet ikke hvordan det er hos dere men her hadde det blitt et problem. jeg hadde og sikkert irritert meg grønn hvis stolen som stod ute så helt malplassert ut, men er og konfliktsky og kjøpt et billig kaffesett og satt der. Der er lov å ville ha det skikkelig rundt seg selv om man leier ut, men dersom de får lov å røyke rett utenfor så forstår jeg og at de vil ha en stol å sitte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, melatonin skrev:

Jeg skjønner deg godt jeg ts, men antagelig for at jeg begynner å bli lei å ha utleie og bestemt at de som bor her nå er de aller siste, men de får bo så lenge de vil. Ang bilen så hadde jeg sagt at den måtte bort til vinter med tanke på brøyting. Vet ikke hvordan det er hos dere men her hadde det blitt et problem. jeg hadde og sikkert irritert meg grønn hvis stolen som stod ute så helt malplassert ut, men er og konfliktsky og kjøpt et billig kaffesett og satt der. Der er lov å ville ha det skikkelig rundt seg selv om man leier ut, men dersom de får lov å røyke rett utenfor så forstår jeg og at de vil ha en stol å sitte på.

Fiffig. Det er altså forskjell på problemstillingen rundt brøyting om bilen har skilt eller ikke? Det hadde vært artig om du kunne utdype den litt, fordi det er jeg hundre prosent overbevist om at en eventuell leietager hadde bedt om.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fjompen skrev:

Fiffig. Det er altså forskjell på problemstillingen rundt brøyting om bilen har skilt eller ikke? Det hadde vært artig om du kunne utdype den litt, fordi det er jeg hundre prosent overbevist om at en eventuell leietager hadde bedt om.

Tenkte siden den blir kalt "vrak", hvis den er såppas at de ikke kan flytte den og at den står og snør ned. Hvis den kan flyttes så blir et annerledes, tenkte med en gang at den ikke startet eller noe:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, melatonin skrev:

Tenkte siden den blir kalt "vrak", hvis den er såppas at de ikke kan flytte den og at den står og snør ned. Hvis den kan flyttes så blir et annerledes, tenkte med en gang at den ikke startet eller noe:tongue:

Det er jo ingen som vet.. Tror dette med skilter hadde mer med "fasaden" til huseier å gjøre, hvor det rent estetiske kom på andreplass. 

De fleste biler kan uansett flyttes, en og annen gang, men hvorfor skal man brøyte slikt at en uregistrert bil kommer seg ut? Hva om leietager setter igjen en bil med skilter, og drar til Spania for vinteren?

Hele greia med bil-spørsmålet her er søkt, har ingen relevans, og jeg blir faktisk skuffet om huseier kommer noen vei her. Den eneste måten å faktisk komme noen vei her er jo å være så "kjerring" at leietager går lei. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

"Det første man ser er en avskiltet bil"og,en røykestol gir dårlig førsteinntrykk. Lurer på hvor mye Ts legger merke til hos andre,og hvor raskt hun tolker og bedømmer ting i verste mening. Hjelpe meg så opptatt av om andre tenker og tror noe,men nå er jo ikke alle som deg Ts. Jeg ser en avskiltet bil,og nei,jeg reflekterer ikke mer over det. En røykestol hadde jeg knapt notert meg. Noen burde virkelig trukket pusten og slappet av en god del mer. Ingenting av dett er plagsomt for folk i harmoni :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fjompen skrev:

Det er jo ingen som vet.. Tror dette med skilter hadde mer med "fasaden" til huseier å gjøre, hvor det rent estetiske kom på andreplass. 

De fleste biler kan uansett flyttes, en og annen gang, men hvorfor skal man brøyte slikt at en uregistrert bil kommer seg ut? Hva om leietager setter igjen en bil med skilter, og drar til Spania for vinteren?

Hele greia med bil-spørsmålet her er søkt, har ingen relevans, og jeg blir faktisk skuffet om huseier kommer noen vei her. Den eneste måten å faktisk komme noen vei her er jo å være så "kjerring" at leietager går lei. 

Nei ingen som vet, men jeg gjorde en feil og antok det siden den ble referert til som vrak. Brøyting var mest brukt som eksempel, det er jo ikke sikkert det er noe problem der, da kommer alt ann på hvordan parkeringen er i forhold til hus, vei osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ALDRI orket å hatt en så fisefin og pirkete huseier. Yikes! Jeg ser ikke problemet her. Verken med bil eller stol. Virker som ts bare skal være vanskelig her. Hvis jeg ikke kunne hatt en stol på utsiden (ikke en vanlig utestol en gang), så hadde jeg flyttet. Ts burde være glad hun får husleie hver måned og de røyker ute. La de nå ha en stol og sitte på da. Herrejesus! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å slappe av med ts som utleier. Hadde nok følt på det at jeg aldri var bra nok. 

Anonymkode: d9a91...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom leietakerne synes utleier er for fisefin burde de ikke skrevet under kontrakten som spesifiserer disse tingene. Om de synes det er for urimelig får de jo flytte da.

Anonymkode: 3a67a...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom leietakerne synes utleier er for fisefin burde de ikke skrevet under kontrakten som spesifiserer disse tingene. Om de synes det er for urimelig får de jo flytte da.

Kan godt være de gjør det å. Hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 47516...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo først og fremst bilen, og det står ingen steder i kontrakten at biloppstillingsplassen kun er forbeholdt biler med skilter. En bil er en bil, uansett om den har skilter eller ikke. Tenker at de tenkte at kontrakten inneholdt en del formaliteter, men at huseier ikke var så firkantet at en stol utenfor døren var krise. De fleste utleiere er faktisk ikke så vrange som TS. 

Ellers er jeg enige i at de burde flytte, en slik utleier blir det garantert mer trøbbel med.

Anonymkode: 6f574...44d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...