Gå til innhold

Farmen 2016

Hvem vil du skal vinne Farmen?  

298 stemmer

1. 1. Hvem vil du skal vinne Farmen?

• Sunniva Godal
      2
    • Lasse Bergseter
      15
    • Sophie Therese Lindberg
      4
    • Oddvar Jenssen
      129
    • Stine Hartmann
      25
    • Lars Magne Ullvang
      2
    • Anita Kallestad
      1
    • Marius Hofsøy
      3
    • Åsta Hølmo
      18
    • Simen Amandus Haug Henriksen
      4
    • Laila Lockert
      69
    • Ali Ahmad
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet
56 minutter siden, Kaiser Jacklost XV skrev:

Jeg synes det var morsomt :fnise:

Hvordan røpte de det?

Måten blikket gikk til deltakerne som var publikum. De kikket fra side til side med lange blikk. Det kan ha vært en praktisk oppgave innenfor kunnskap da. Mitt tips er melkespann.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Sjørøveren skrev:

Lasse og Oddvar er mine favoritter :) Spesielt Lasse er awesome! Så en av de to måå vinne. Laila irriterer vettet av meg! Hun må ut snart! 

Som om jeg skulle sagt det selv!!

Skrevet
8 timer siden, NuckingFutz skrev:

Hvorfor skulle en deltakers negative opplevelse av å delta på Farmen ikke fortjene presse? Mediene dekker jo alt annet, stort og smått, ved denne serien, så mistrivsel og harselering til gards er da noe av det mer betydningsfulle som presenteres. Men det handler kanskje om at du misliker den aktuelle deltakeren, ergo er det ikke så nøye hvordan hun hadde det på gården?

Hele poenget er at det nettopp ikke handler om hvordan hun hadde det på gården, men at Lasse i videoboksen parodierte henne, noe hun først ble kjent med etter innspillingen. Om hun hadde det helt forferdelig på gården for så lite, så var hun ikke klar for dette konseptet, som hun altså var med på helt frivillig. En ikke-sak.

Skrevet (endret)

Noen som forstår hvorfor Laila valgte Sunniva? Hennes taktiske egenskaper er de verste jeg har sett. Hun oppnår INGEN fordeler. Hvorfor er Laila redd for Sunniva? Skulle Laila blitt førstekjempe senere kunne hun bare valgt noen andre, og Sunniva er vel ingen trussel i finaleuka. Lailas konkurrenter er i hovedsak Oddvar og Lasse. Laila kommer ikke enklere til finaleuka med dette grepet. Nå kommer tapende jente til å velge en venninne til ny storbonde, og da kan det plutselig bli hevnaksjon, og Laila blir valgt. Og den svakeste jenta vil jo bli utslått på søndag, så Laila har bare gjort det vanskelig for seg selv.

Både taktisk og trivelsmessig skulle hun jo valgt Lasse, men selvsagt helt fantastisk at hun ikke gjorde det.

Endret av Leifern
Gjest Jacklost
Skrevet
21 minutter siden, Leifern skrev:

Noen som forstår hvorfor Laila valgte Sunniva? Hennes taktiske egenskaper er de verste jeg har sett. Hun oppnår INGEN fordeler. Hvorfor er Laila redd for Sunniva? Skulle Laila blitt førstekjempe senere kunne hun bare valgt noen andre, og Sunniva er vel ingen trussel i finaleuka. Lailas konkurrenter er i hovedsak Oddvar og Lasse. Laila kommer ikke enklere til finaleuka med dette grepet. Nå kommer tapende jente til å velge en venninne til ny storbonde, og da kan det plutselig bli hevnaksjon, og Laila blir valgt. Og den svakeste jenta vil jo bli utslått på søndag, så Laila har bare gjort det vanskelig for seg selv.

Både taktisk og trivelsmessig skulle hun jo valgt Lasse, men selvsagt helt fantastisk at hun ikke gjorde det.

Taktisk så valgte hun en jente, hvis de andre jentene forsvinner ut så kan ikke Laila havne i tvekamp og går rett til finalen

Skrevet
1 time siden, Kaiser Jacklost XV skrev:

Taktisk så valgte hun en jente, hvis de andre jentene forsvinner ut så kan ikke Laila havne i tvekamp og går rett til finalen

Det kommer inn en utfordrer-jente nå straks. At Laila skal gå direkte til finaleuka om jentene forsvinner forutsetter jo at det blir jentekamp nesten hver uke framover, og at Laila ikke blir førstekjempe i noen av dem. En mye enklere og bedre strategi hadde vært å gjøre sitt beste for å unngå å bli førstekjempe, ha mange jenter igjen på gården slik at man har noen svake å velge om man likevel skulle blitt det.

Anonymkode: 93631...0ae

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer inn en utfordrer-jente nå straks. At Laila skal gå direkte til finaleuka om jentene forsvinner forutsetter jo at det blir jentekamp nesten hver uke framover, og at Laila ikke blir førstekjempe i noen av dem. En mye enklere og bedre strategi hadde vært å gjøre sitt beste for å unngå å bli førstekjempe, ha mange jenter igjen på gården slik at man har noen svake å velge om man likevel skulle blitt det.

Anonymkode: 93631...0ae

Eller utfordrer gutt, det vet vi ikke enda :)

Skrevet

Det er vel ikke garantert at kvinnfolkene ønsker seg en mannlig utfordrer heller da. Dersom en utfordrer er veldig fysisk sterk (og veit veldig mye om gårdsdrift) så kan han kanskje bli en veldig stor konkurrent.

Deltakerne som allerede er på Farmen nå ønsker seg sikkert en konkurrent som de tror kan være lettest å slå ut i en eller annen tvekamp....

Anonymkode: c372f...4c8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kaiser Jacklost XV skrev:

Eller utfordrer gutt, det vet vi ikke enda :)

I følge programomtalen kommer det fire utfordrere, og to av dem, ett av hvert kjønn, skal inn på gården. Akkurat som i fjor, da Habiba og Jas ble permanente deltakere.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Leifern skrev:

I følge programomtalen kommer det fire utfordrere, og to av dem, ett av hvert kjønn, skal inn på gården. Akkurat som i fjor, da Habiba og Jas ble permanente deltakere.

det være en mann og en kvinne som kommer inn på gården da? :P

Eller står deltakerne på gården fritt til å stemme inn hvem de vil - uavhengig av kjønn på utfordrerne?

Gjest Jacklost
Skrevet
4 minutter siden, Leifern skrev:

Det var fordi noen hadde trukket seg tidligere, vanligvis kommer bare 1 utfordrer inn

Skrevet

Men hvorfor valgte det lykketrollet egentlig Sunniva som første kjempe?
 Hvor stor er egentlig sannsynligheten for at Sunniva kommer til å vinne hele Farmen?

Jeg tipper iallefall at det kan bli tau-trekking på søndag.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Kaiser Jacklost XV skrev:

Det var fordi noen hadde trukket seg tidligere, vanligvis kommer bare 1 utfordrer inn

Det har kommet inn to utfordrere mange ganger tidligere, de fleste gangene, tror jeg? Er vel ingen fast regel, men uansett blir det to i år, det ser man om man leser programomtalen:

Det kommer fire utfordrere til Finnsvika gård denne uken, som skal kjempe om to plasser som fullverdige deltakere. Reaksjonene på nykommerne er både positive og svært negative.

Utfordrerne har satt sitt preg på dagliglivet, på Farmen. Deltakerne må velge hvilke to av utfordrerne som skal få lov til å bli værende på gården, de to som ikke blir valg må pakke sammen og reise hjem.

Endret av Leifern
  • Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det være en mann og en kvinne som kommer inn på gården da? :P

Eller står deltakerne på gården fritt til å stemme inn hvem de vil - uavhengig av kjønn på utfordrerne?

Rimelig sikker på at det er et krav om en av hvert kjønn, uten at jeg vet det – mener det alltid har vært slik tidligere. Det kan jo også være at det bare har blitt slik, uten at det har vært et absolutt krav.

Endret av Leifern
  • Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor valgte det lykketrollet egentlig Sunniva som første kjempe?
 Hvor stor er egentlig sannsynligheten for at Sunniva kommer til å vinne hele Farmen?

Jeg tipper iallefall at det kan bli tau-trekking på søndag.

Lykketrollet?

Skrevet

Oddvar for prez! Han fortjener å vinne. Jovial, ærlig, ser arbeid som må gjøres og gjør det og er i tillegg grei med alle. Skulle ønske jeg kjente han :laugh: og Åsta! Hun er like bra. Må innrømme at jeg liker ganske godt Laila og. Synes hun er flink som storbonde og veldig åpen og ærlig. Det liker jeg med folk. Lasse kan ta seg en bolle, selvom jeg tror det er noe godt i ham og. Håper virkelig ikke han er sånn på utsida.

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Leifern skrev:

Det er vel ingenting som er så lett som å sitte på utsiden og mene hva folk skulle gjort og ikke gjort. Pluss til deg!

• Liker 2
Skrevet (endret)
58 minutter siden, Arabella skrev:

Det er vel ingenting som er så lett som å sitte på utsiden og mene hva folk skulle gjort og ikke gjort. Pluss til deg!

Innlegget ditt har dessverre ingen argumenter angående selve saken, derfor er det vanskelig å forstå hva du skal fram til.

Har du en rasjonell forklaring på hvorfor hun valgte Sunniva? Hva slags taktiske grunner er det som gjør at det valget er en fordel for Laila, kontra å velge den hun misliker mest (Lasse), og som også er en større potensiell konkurrent i finaleuka?

Endret av Leifern
  • Liker 1
Skrevet

Beste taktiske valget må da være Oddvar? Han er både best likt og dyktigst. Henger han med til finaleuka, blir han vanskelig å ha med å gjøre.

Skrevet
Akkurat nå, Leifern skrev:

Vel, har du en rasjonell forklaring på hvorfor hun valgte Sunniva? Hva slags taktiske grunner er det som gjør at det valget er en fordel for Laila, kontra å velge den hun misliker mest (Lasse), og som også er en større potensiell konkurrent i finaleuka?

Nei, det har jeg ikke. Jeg hadde en forutanelse om at Laila kom til å velge Sunniva, uten at jeg kan forklare hvorfor. Forstår du ikke hva jeg mener med at det er lettere å sitte på utsiden og mene og synse om noe, enn å være i situasjonen? Når noen sier til meg at jeg skulle ha sagt/gjort sånn og sånn, svarer jeg at hvis de kan skru tiden tilbake, skal jeg overveie det. Da blir det som regel tyst. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...