Gå til innhold

Farmen 2016

Hvem vil du skal vinne Farmen?  

298 stemmer

1. 1. Hvem vil du skal vinne Farmen?

• Sunniva Godal
      2
    • Lasse Bergseter
      15
    • Sophie Therese Lindberg
      4
    • Oddvar Jenssen
      129
    • Stine Hartmann
      25
    • Lars Magne Ullvang
      2
    • Anita Kallestad
      1
    • Marius Hofsøy
      3
    • Åsta Hølmo
      18
    • Simen Amandus Haug Henriksen
      4
    • Laila Lockert
      69
    • Ali Ahmad
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Jacklost skrev:

Hvem tror du vinner?

Oddvar er jo åpenbart favoritten slik det ser ut nå. For god i slegge til at noen vil velge ham til andrekjempe. For godt likt til at noen, med mindre Lasse blir storbonde igjen, velger ham til førstekjempe. Kommer Oddvar til finaleuke vil det være vanskelig å unngå at han når finalen, med de praktiske oppgavene som man typisk har sett i finaleuka. Går han til finalen får han ganske sikkert "popularitetskniven". Som storbonde får han trolig finalekniv, med mindre Lasse saboterer. Oddvar kan også komme til å bli storbonde flere ganger.

Det kan selvsagt skje noe som gjør at Oddvar ikke vinner, men han er helt klart favoritt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
25 minutter siden, NuckingFutz skrev:

SÅ smart du er. :baby:

Ikke sant ;) 

Endret av Sitronmelis
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Ikke sant ;) 

Gjesp

• Liker 2
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 time siden, mann_86 skrev:

Ikke dumt å holde seg litt under radaren, rent taktisk. Oddvar er nesten symbolet på Farmen, så håper han vinner!

Vi har vel hatt tre kvinnelige Farmen-vinnere, så dette er ikke noe å skylde eller klage på. Farmen hadde vel en ren kvinnefinale i 08-sesongen også, og har hatt mange tapende finalister. Så damene kan også komme langt. Men det krever jo kunnskap og ferdigheter, og dem besitter menn i større grad.

Kvinner som har kunnskap om gårdsdrift bør melde seg på; byjentene har ikke sjans. Kan garantere at det bare er Laila av damene som kan tukte guttene i år.

Såklart byjenter har sjans, trenger ikke å være dårligere for om man bor i by.

Skrevet
9 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Ja, Oddvar ble storbonde :hoppendeglad:

Som jeg sa. Og vi som har veddet 1 million til 1,00000001 på oddsen på dette utfallet kan innkassere en solid gevinst.

Spenningen nå er hvilken gren Ali velger mot Lasse. Blir det tautrekking?

• Liker 2
Skrevet

Sympatisk av Oddvar å velge Laila og Simen som hjelpere siden ingen av dem har vært med på marked

• Liker 6
Skrevet

Så vi skal heie på damene, fordi de er damer? Ja det høres flott ut. Krampaktig feminisme spør du meg..

Jeg heier på de jeg synes er flinke, jobber hardt og som er greie mot de andre, helt uavengig av kjønn. Jeg liker Oddvar veldig godt og han er tilfeldigvis mann. Åsta er kjempebra hun og, liker hun godt. 

Anonymkode: 893c3...76b

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, Leifern skrev:

Som jeg sa. Og vi som har veddet 1 million til 1,00000001 på oddsen på dette utfallet kan innkassere en solid gevinst.

Spenningen nå er hvilken gren Ali velger mot Lasse. Blir det tautrekking?

Eller jentekamp Laila og Anita. Alle de 4 må ut

Anonymkode: a0c84...d0f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vi skal heie på damene, fordi de er damer? Ja det høres flott ut. Krampaktig feminisme spør du meg..

Jeg heier på de jeg synes er flinke, jobber hardt og som er greie mot de andre, helt uavengig av kjønn. Jeg liker Oddvar veldig godt og han er tilfeldigvis mann. Åsta er kjempebra hun og, liker hun godt. 

Anonymkode: 893c3...76b

Det er vel ingen her som sier noe om å heie på noen som helst basert på kjønn. Poenget er at når man har deltakere av begge kjønn som presterer like bra, er like arbeidssomme - dog ofte på ulike felt, og like hyggelige og moralske så er det typisk at det likevel er mannen som fremheves som "mest verdig vinner". Det reflekterer ikke annet enn fordomsfulle holdninger.

• Liker 2
Skrevet

Deltakerne begynte iallefall å grine en god del, da de fikk noen brev hjemmefra. Men de har vel ikke vært borte fra familiene sine i særlig mange uker enda? Men deltakerne blir jo større og større sutrekopper, hver bidige Farmen-sesong...

Anonymkode: 4dfef...9cd

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
6 timer siden, NuckingFutz skrev:

Tre kvinnelige vinnere, mot hvor mange mannlige oppigjennom Farmens historie? Det er oppsiktsvekkende få kvinner som har vunnet gitt at kvinnene har bidratt like mye ved ulike ukesoppdrag og den daglige drifta av gården. Det som skjer i finaleuka er at det vektlegges primært aktiviteter/konkurranser som favoriserer det mannlige deltakerne. Praktiske oppgaver som å smi, snekre o.l., samt fysiske oppgaver som selvsagt også gir menn en fordel da de er sterkere og raskere, uten at dette i seg selv gjør de til noe som helst mer verdige vinnere av Farmen. Oppgaver som er minst like viktige, som dyrestell, matlaging, separator-bruk etc som typisk kvinnene har hatt ansvar for kommer først seeeeeeint ut i finaleuka, da det kanskje bare er èn kvinne igjen og to mannlige. Hele denne reality-serien favoriserer menn, det er åpenbart for alle med en halvt fungerende hjerne. Det hjelper heller ikke på historikken til denne serien at produksjonen har tillatt skjevfordeling av arbeidsoppgaver i form av å selektere mannlige deltakere med steinalder-holdninger om at kvinner bør holde seg på kjøkkenet. Det har vært flere sesonger med mannlige deltakere som har protestert mot at kvinnene skulle bli storbønder og protestert mot kvinner som ønsket delta i "mannfolksarbeid". Tendensen er faktisk også at de mannlige deltakerne er raskt ute med å skape allianser seg i mellom hvor de ønsker slå ut damene fortset mulig. Slik opererer sjelden de kvinnelige deltakerne. Damer som f.eks hun som ble slått ut først som faktisk hadde utdanning innen gårdsdrift og var et grepa kvinnfolk med sterke meninger, hun skulle ut fortest mulig i følge gutta boys Trond og Lasse. En jevngammel kvinne med kunnskap, ergo ble de engstelige. Møkkaserie detta!

Som du syter og klager, hvorfor ser du på hvis du hater serien så mye? Det blir som å piske seg selv..

Gjest Jacklost
Skrevet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Laila, hun vil jeg se i finalen

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, alle må bli! Det er for øvrig en mulighet for at det blir jentekamp, dersom Lasse står på denne uka. Oddvar frykter nok ikke Lasse, og langtidshukommelsen er som regel dårlig blant Farmen-deltakere.

• Liker 1
Skrevet

Håper Anita vinner da broder'n kjenner henne, vet jo godt hvem hun er jeg også uten at jeg kan si at jeg kjenner henne (vært på lite på Voss til det siden jeg flyttet derfra). Men er jo kanskje inhabil som sambygding.

Oddvar og Lasse virker som de sterkeste kandidatene, blir ikke overasket om en av de to stikker av med seieren. Håper bare at Lasse ikke ryker ut med det første, farmen vil bli mer uinteressant om han ryker.

Skrevet
8 timer siden, Jacklost skrev:

Som du syter og klager, hvorfor ser du på hvis du hater serien så mye? Det blir som å piske seg selv..

Noen gang vært vitne til en bilulykke? Man bare MÅ se.

Gjest Jacklost
Skrevet

Endelig kan man endre stemmer i avstemning og jeg stemte stolt på Oddvar, han fortjener å vinne :)

Gjest Jacklost
Skrevet
43 minutter siden, NuckingFutz skrev:

Noen gang vært vitne til en bilulykke? Man bare MÅ se.

Hvert eneste år? Uff, det blir det samme som om jeg skulle fulgt meg på The Kardashians 😨

Skrevet

En del TV-seere innbiller seg sikkert at "reality shows" som Farmen, alltid viser sannheten - og at dette er jevngodt med en dokumentarfilm.... :opplyser:

Anonymkode: c372f...4c8

• Liker 3
Gjest Jacklost
Skrevet

Håper han velger en dame, hvis han velger en mann så blir uansett Lasse valgt som andrekjempe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...