Gå til innhold

Farmen 2016

Hvem vil du skal vinne Farmen?  

298 stemmer

1. 1. Hvem vil du skal vinne Farmen?

• Sunniva Godal
      2
    • Lasse Bergseter
      15
    • Sophie Therese Lindberg
      4
    • Oddvar Jenssen
      129
    • Stine Hartmann
      25
    • Lars Magne Ullvang
      2
    • Anita Kallestad
      1
    • Marius Hofsøy
      3
    • Åsta Hølmo
      18
    • Simen Amandus Haug Henriksen
      4
    • Laila Lockert
      69
    • Ali Ahmad
      26

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Leifern skrev:

Eilev som ikke var i en eneste tvekamp, som tapte alle grenene i finaleuka før han hele tiden så vidt flakset seg videre, og som gikk i bresjen for at stakkars Charlotte ikke skulle få en finalekniv, enda hun var med på å hjelpe til slik at han selv fikk en? Ingen verdig vinner på noen som helst måte!

:fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, Bohemia skrev:

:fnise:

Vel, han var griseheldig! Tok den siste plassen i semifinalen etter en veldig heldig seier over Charlotte i noe som var helt 50/50 i den matlagingskonkurransen eller hva det var, de kunne like gjerne gitt seieren til henne men de visste vel at hun ville vært sjanseløs senere. Før det tapte han både hinderløype og en annen konkurranse jeg ikke husker, han ble altså den tredje og siste som kom til semifinalen. Og så var han sjanseløs i semifinalen men gikk likevel til finalen pga. seier melkespann. 

Uansett hvem som vinner i år blir det en mer verdig vinner enn Eilev, og det sier ikke lite.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Testosteron skrev:

Konsekvensen av å ikke klare ukesoppdraget er at de ikke fikk penger å handle for på markedet, og dermed fikk de heller ikke med seg mat derfra. Å boikotte ukesoppdraget er helt klart innenfor reglene. Det var fornuftig å ikke hjelpe Laila, som alt hadde en kniv, til å få enda en kniv. Man kan ikke forandre på reglene underveis uten å informere deltagerne om det en gang.

Deltakerne får vel mer enn nok mat uansett.

Det er ikke akkurat synd på dem...

Anonymkode: 4dfef...9cd

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet
4 timer siden, Leifern skrev:

Eilev som ikke var i en eneste tvekamp, som tapte alle grenene i finaleuka før han hele tiden så vidt flakset seg videre, og som gikk i bresjen for at stakkars Charlotte ikke skulle få en finalekniv, enda hun var med på å hjelpe til slik at han selv fikk en? Ingen verdig vinner på noen som helst måte!

Folket er uenig i det, hav klarte å holde seg unna konflikter og spille på en fair måte 

Skrevet
34 minutter siden, Jacklost skrev:

Folket er uenig i det, hav klarte å holde seg unna konflikter og spille på en fair måte 

Nettopp. Verdig kan bety mangt for mange. 

Anonymkode: 48659...a99

Skrevet (endret)
44 minutter siden, Jacklost skrev:

Jeg vet selvsagt at flertallet vil si seg uenig med meg, det at Eilev greide å overbevise alle de andre om at det var moralsk riktig å nekte Charlotte en finalekniv (Eilev hadde jo en mens hun hadde ingen, hadde stått på for alle de andre hver eneste uke) forteller det meste om hvilken påvirkningskraft Eilev hadde på de andre. I tillegg til at han fikk alle til å stemme på seg i finalen. Men jeg heiet jo på Olav og du på Finn i 2014, så ingen bombe at vi tolker "verdighet" ulikt :)

Endret av Leifern
Skrevet
10 minutter siden, Leifern skrev:

Jeg vet selvsagt at flertallet vil si seg uenig med meg, det at Eilev greide å overbevise alle de andre om at det var moralsk riktig å nekte Charlotte en finalekniv (Eilev hadde jo en mens hun hadde ingen, hadde stått på for alle de andre hver eneste uke) forteller det meste om hvilken påvirkningskraft Eilev hadde på de andre. I tillegg til at han fikk alle til å stemme på seg i finalen. Men jeg heiet jo på Olav og du på Finn i 2014, så ingen bombe at vi tolker "verdighet" ulikt :)

Kanskje du tolker verdighet feil. 

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet
10 minutter siden, Leifern skrev:

Det er jeg enig i, Olav er den mest uverdige reality deltakeren i historien etter min mening :)

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du tolker verdighet feil. 

Eller annerledes. Å aldri ha vært i tvekamp, tape de fleste konkurranser i finaleuka men så vidt karre seg videre i "ekstrakonkurranser", nekte venninna finalekniv osv. Ingen verdig vinner i mine øyne.

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, Leifern skrev:

Eller annerledes. Å aldri ha vært i tvekamp, tape de fleste konkurranser i finaleuka men så vidt karre seg videre i "ekstrakonkurranser", nekte venninna finalekniv osv. Ingen verdig vinner i mine øyne.

Det er et spill.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er et spill.

Å nekte Charlotte finalekniv var bare tragisk, spesielt når hun jobbet for at han skulle få. Som om hun var noen trussel for ham uansett. Man kan gjerne mene at Eilev var en verdig vinner fordi han var så snill og grei men man ikke da samtidig mene at han var verdig fordi han behandlet henne så dårlig. Men godt gjort at han klarte å få alle (unntatt Andre) med på at det var rett og rimelig at ikke Charlotte skulle få kniv, han hadde alle rundt lillefingeren.

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
4 minutter siden, Leifern skrev:

Å nekte Charlotte finalekniv var bare tragisk, spesielt når hun jobbet for at han skulle få. Som om hun var noen trussel for ham uansett. Man kan gjerne mene at Eilev var en verdig vinner fordi han var så snill og grei men man ikke da samtidig mene at han var verdig fordi han behandlet henne så dårlig. Men godt gjort at han klarte å få alle (unntatt Andre) med på at det var rett og rimelig at ikke Charlotte skulle få kniv, han hadde alle rundt lillefingeren.

Mer tragisk enn at kidsa nekta Laila å få en finalekniv?

Skrevet
5 timer siden, Jacklost skrev:

Mer tragisk enn at kidsa nekta Laila å få en finalekniv?

Laila har kanskje en finalekniv fra før ?

Men hadde Charlotte det ?

Anonymkode: c372f...4c8

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Laila har kanskje en finalekniv fra før ?

Men hadde Charlotte det ?

Anonymkode: c372f...4c8

Hva har dette noe med saken å gjøre? Det rettferdiggjør ikke sabotering og ydmykelse av storbonde foran en mentor og hans kone. De kunne ihvertfall stått ved Lailas side, ihvertfall en eller et par av de da hun møtte mentor og kona og måtte tilbringe beskjed om at ingenting var gjort. Istedenfor å late seg, ligge der og bare lytte og flire av hele greia. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette noe med saken å gjøre? Det rettferdiggjør ikke sabotering og ydmykelse av storbonde foran en mentor og hans kone. De kunne ihvertfall stått ved Lailas side, ihvertfall en eller et par av de da hun møtte mentor og kona og måtte tilbringe beskjed om at ingenting var gjort. Istedenfor å late seg, ligge der og bare lytte og flire av hele greia. 

Dess flere kniver, dess større fordel i forhold til de andre. 

Reglene er slik at mentor forholder seg til storbonden alene. De andre kunne ikke bare troppet opp sammen med Laila for å møte mentor.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Testosteron skrev:

Reglene er slik at mentor forholder seg til storbonden alene. De andre kunne ikke bare troppet opp sammen med Laila for å møte mentor.

Du trenger ikke å fortelle meg om reglene. Brukeren prøvde å fortelle hva som var tragisk. Jeg prøvde å fortelle hva som var det. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å fortelle meg om reglene.

Jo. Jeg må jo det når du viser at du ikke kjenner til dem og derfor ikke forstår hva som foregår.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Testosteron skrev:

De hadde ikke trengt å gjemme seg men det er forståelig å være skamfull.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Testosteron skrev:

Jo. Jeg må jo det når du viser at du ikke kjenner til dem og derfor ikke forstår hva som foregår.

Er du treg, eller velger du å ikke forstå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...