AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #1 Del Skrevet 2. september 2016 Har dere noen bra treningstips som passer for oss gravide? Er i uke 10 og magen har begynt å vises allerede, men hvis jeg strammer magemusklene så vises den betydelig mindre, så her er magemusklene mine veldig slappe... Men er det trygt å ta situps ? Er det andre øvelser som er trygge men bra for gravide? Har lyst å holde/gjøre kroppen "fit" og vedlikeholde formen sånn at det ikke blir så sykt vanskelig å få tilbake vekta og formen etter fødsel... (Er 166cm og 56kg) Anonymkode: 46b82...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 3. september 2016 #2 Del Skrevet 3. september 2016 Tren som vanlig til (magen blir så stor at) det blir ubehagelig. Noen trener til de er i uke uke 40, mens andre slutter helt eller trener delvis fra starten av svangerskapet (jeg slet f.eks med kynnere fra uke 14 ved lite anstrengelse, så jeg trente lite). Situps trenger du ikke gjøre, men tren heller øvelser som planke og øvelser for skrå magemuskler. Få tak i brosjyren om trening i svangerskapet, så gir den tips om gode øvelser å gjøre. Lykke til 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Del Skrevet 3. september 2016 Akkurat situps er ikke anbefalt utover i svangerskapet pga at magemusklene deler seg. Det er ikke farlig, hverken for deg eller barnet, men hvis du er opptatt av å komme kjapt tilbake etter fødsel kan det være en fordel å la være. Det er en hinne mellom musklene som kan bli overstrukket hvis musklene blir for stramme på hver side av magen (litt dårlig forklart, men google "diastasis recti", så skjønner du hva jeg mener) Ikke alle opplever dette, det gjorde jeg, men magen min ble enormt kulerund siden jeg har så kort overkropp. Lykke til med graviditeten Anonymkode: 02698...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå