AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 fikk bursdaginvitasjon til min 10 åring. Jeg synes det er helt feil at en haug med gutter går rundt med briller, for store klær og imiterer kanskje en klassekamerat eller to som skal føle litt ubehag i alt dette Anonymkode: 64319...611 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Jeg hadde nok heller ikke satt pris på en slik temafest, men nå jobber både jeg og min mann i typiske nerde-yrker. Vi som jobber i slike yrker prøver også ofte så godt vi kan å få ned disse stereotypene om man gjerne sammenlignes smed, ved å være bevisst på å kle oss helt annerledes. Anonymkode: 24f06...116
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Tåpelig å imitere en bestemt persontype. Du kan jo ha tema mobberen og kle deg ut som moren hans. Anonymkode: dd5d8...18f 2
Viktualia Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Kle ut ungen som Steve Jobs og send med den nyeste iphonen. Det er kult å være smart! 5
ajarRun Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 7 minutter siden, Viktualia skrev: Kle ut ungen som Steve Jobs og send med den nyeste iphonen. Det er kult å være smart! Han dauet før den nyeste kom ut... Dessuten spiste han bare frukt (derfor han døde).
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 Det var vel heller kreften som drepte han. Han levde lenger enn trodd mulig i forhold til hvordan han valgte å gå frem etter han først fikk diagnosen. Anonymkode: c424b...1c7
Gjest ti10 Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Blir vel mer en oppfordre-til-mobbing-temabursdag... Her burde kanskje foreldrene til bursdagsbarnet ha tenkt seg om en gang til.
Viktualia Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Han dauet før den nyeste kom ut... Dessuten spiste han bare frukt (derfor han døde). Men han skapte Apple da, det var liksom poenget. 2
LittleBabyBlue Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Sikker på at det er ment nedsettende? Nerd har ikke det negative aspektet det hadde på 80-tallet. Jeg er nerd og stolt av det. Vi har de morsomste lekene, de beste gadgettene, er best på problemløsning og tørr å gå egne veier. Er denne ungen dere er invitert til en nerd? Kanskje ungen hennes har vært ei bølle og moren prøver å lære han at nerder er ok ved å få alle til å kle seg nerdete så det ikke er utseendet som blir en faktor? Ville iallfall ikke automatisk gått til verste tenkelige intensjon. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 I mitt hode ville da ungene blitt kledd ut med briller, hatt pannelugg og litt kjedelige klær. Og dette reagerer jeg på, da det nesten garantert er noen i klassen som ser slik ut til daglig! Det blir litt sånn: "Kle deg ut som Ole, han er en nerd!". Temmelig usmakelig etter mitt syn. Anonymkode: b0755...21b 3
Gjest C'est la vie:) Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 Dersom foreldre kler ut ungene med briller etc, så ser jeg at det kanskje ikke er så positivt. Men om foreldre tenker seg om, så er en nerd en person med en spesiell interesse. Synes de er litt unge for å ha et 'sært' interesseområde i den alderen. Eneste jeg kan se som ville passet er Minecraft kanskje? Men igjen så ser jeg ikke helt hvordan alle foreldre ville tenkt den veien. Så er enig i at temaet er litt dumt. Om klassen er inkluderende og uten mobbing, så vil ingen ta seg nær av det, samtidig som jeg synes at temaet virker veldig ensformig... Har selv vært i et slikt selskap som voksen, hvor folk kledde seg ut som Doctor Who, Shakespeare, Sherlock Holmes etc. Stod det noe mer i invitasjonen eller kun "kle barnet ditt som en nerd?".
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, LittleBabyBlue skrev: Sikker på at det er ment nedsettende? Nerd har ikke det negative aspektet det hadde på 80-tallet. Jeg er nerd og stolt av det. Vi har de morsomste lekene, de beste gadgettene, er best på problemløsning og tørr å gå egne veier. Er denne ungen dere er invitert til en nerd? Kanskje ungen hennes har vært ei bølle og moren prøver å lære han at nerder er ok ved å få alle til å kle seg nerdete så det ikke er utseendet som blir en faktor? Ville iallfall ikke automatisk gått til verste tenkelige intensjon. Jeg reagerte på bilde som var på invitasjonen. En med svære briller, store fortenner og alt for store klær. ts Anonymkode: 64319...611
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, C'est la vie:) skrev: Dersom foreldre kler ut ungene med briller etc, så ser jeg at det kanskje ikke er så positivt. Men om foreldre tenker seg om, så er en nerd en person med en spesiell interesse. Synes de er litt unge for å ha et 'sært' interesseområde i den alderen. Eneste jeg kan se som ville passet er Minecraft kanskje? Men igjen så ser jeg ikke helt hvordan alle foreldre ville tenkt den veien. Så er enig i at temaet er litt dumt. Om klassen er inkluderende og uten mobbing, så vil ingen ta seg nær av det, samtidig som jeg synes at temaet virker veldig ensformig... Har selv vært i et slikt selskap som voksen, hvor folk kledde seg ut som Doctor Who, Shakespeare, Sherlock Holmes etc. Stod det noe mer i invitasjonen eller kun "kle barnet ditt som en nerd?". Det står bare at barn skal kle seg ut som nerd og bilde av ,,nerd,, ved siden av i denne fasongen : Anonymkode: 64319...611
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Hvordan er forholdet ditt til foreldrene til bursdagsbarnet? Er det mulig å snakke med de og forklare hvorfor du mener dette blir galt? Det er en mulighet at de ikke har tenkt så langt som at det er slemt å opprettholde slike stereotyper. Noen er ganske korttenkte når det kommer til slike ting. Anonymkode: 8796e...596 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: I mitt hode ville da ungene blitt kledd ut med briller, hatt pannelugg og litt kjedelige klær. Og dette reagerer jeg på, da det nesten garantert er noen i klassen som ser slik ut til daglig! Det blir litt sånn: "Kle deg ut som Ole, han er en nerd!". Temmelig usmakelig etter mitt syn. Anonymkode: b0755...21b Vel, det sier jo mer om ditt syn på "nerder" da. Anonymkode: a9274...829 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står bare at barn skal kle seg ut som nerd og bilde av ,,nerd,, ved siden av i denne fasongen : Anonymkode: 64319...611 Å herregud....!
Muscae Skrevet 3. september 2016 #17 Skrevet 3. september 2016 Skjorte med strikkavest utenpå, bukseseler, bukse som går laangt opp i livet og er kort i beina, samt hvite tennissokker og colaglassbriller. Det er vel det man ser på som stereotyp nerd, typisk fra 80tallsfilmer og serier. Tenk Urkel fra tvserien "Steve/Family Matters". Eller du kan kle ham i hva som helst fra Star Wars, superheltverden, Harry Potter og Tolkiens univers. Alt dette er sett på som "nerdete", uten at noen mener noe negativt om det, selvfølgelig (elsker superhelter, harry potter og Tolkien og mye annet "nerdete").
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #18 Skrevet 3. september 2016 6 timer siden, amativeReflection skrev: Han dauet før den nyeste kom ut... Dessuten spiste han bare frukt (derfor han døde). Han døde da strengt tatt av kreft i bukspyttkjertelen!! Anonymkode: be700...aaf
ajarRun Skrevet 3. september 2016 #19 Skrevet 3. september 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han døde da strengt tatt av kreft i bukspyttkjertelen!! Anonymkode: be700...aaf Når Aston Kutcher skulle spille han prøvde han den livsfarlige epledietten ble han innlagt på sykehus på grunn av problemer med bukspyttkjertelen.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #20 Skrevet 3. september 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han døde da strengt tatt av kreft i bukspyttkjertelen!! Anonymkode: be700...aaf Jobs var ikke nerd heller da..... Sånn egentlig. Anonymkode: 6b203...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå