Gå til innhold

Hvor stor tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i årevis kun hatt en 32", med ca 2 m avstand til sofa. Skal nå oppgradere, men aner ikke om jeg bør gå for 49", 50", eller 55". Får nå ca 4 meter avstand. Ønsker ikke at tv tar over hele rommet, men vil jo at det skal bli greit også.

Jeg skjønner at man venner seg til det meste av størrelser, men er det bra å venne seg til for stort egentlig? Noen meninger om hvilken størrelse som er ok, sånn sett bort i fra hva som er standardanbefalinger?

Anonymkode: aa4c5...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte en 55" for fire år siden. Flott tv, samsung. Det eneste vi angrer på er at vi ikke kjøpte større. Men vi har en veldig fin plass for tv og veggen rommer fint en 70".

Men siden vi knapt ser på tv lenger, så er det jo nesten ikke vits. Men det er herlig å spille på den. 

Skrevet

Jeg hadde samme valg for noen år siden. Satt da med en 28" kassetv :fnise: Hadde bestemt meg for 32", max 37. I butikken ble jeg sterkt overtalt av kameraten min og betjeningen til å velge større. De foreslo 40 og 42. Jeg gikk med på 40, og har i alle de fem årene jeg har hatt tven angret på at jeg ikke tok enda større, når jeg først skulle bruke så mange tusenlapper på tv. 

Rammene har jo også blitt veldig små, så jeg hadde glatt gått for 55 eller 60 nå idag. Har du fire meters avstand synes jeg du absolutt ikke bør ha noe mindre enn 55.

Anonymkode: d243d...641

Skrevet
7 minutter siden, stan skrev:

Kjøpte en 55" for fire år siden. Flott tv, samsung. Det eneste vi angrer på er at vi ikke kjøpte større. Men vi har en veldig fin plass for tv og veggen rommer fint en 70".

Men siden vi knapt ser på tv lenger, så er det jo nesten ikke vits. Men det er herlig å spille på den. 

Hvor lang avstand har dere til tvn da?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde samme valg for noen år siden. Satt da med en 28" kassetv :fnise: Hadde bestemt meg for 32", max 37. I butikken ble jeg sterkt overtalt av kameraten min og betjeningen til å velge større. De foreslo 40 og 42. Jeg gikk med på 40, og har i alle de fem årene jeg har hatt tven angret på at jeg ikke tok enda større, når jeg først skulle bruke så mange tusenlapper på tv. 

Rammene har jo også blitt veldig små, så jeg hadde glatt gått for 55 eller 60 nå idag. Har du fire meters avstand synes jeg du absolutt ikke bør ha noe mindre enn 55.

Anonymkode: d243d...641

Hm, ja det er jo det alle i butikken sier, men jeg føler det blir så hiiiimla stort, hehe. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ja det er jo det alle i butikken sier, men jeg føler det blir så hiiiimla stort, hehe. 

Uansett hvilken størrelse du velger, så vil det ikke mange uken før du angrer på at du ikke kjøpte større.

Det er utrolig hva normalen blir når man venner seg til det.

Jeg gikk fra 21" til 55" og følte tv-en var direkte vulgær.

Men etter noen uker syntes jeg tven ble liten, og skulle slnke jeg kjøpte 65".

Anonymkode: 24d0a...65a

• Liker 2
Skrevet

55" eller større på 4 meter... Jeg har 5 meter og har 75"... Den er JÆVLIG svær men ville ikke hatt mindre...

hadde 55" på 3 meger tidligere. Det var veldig bra det også

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvilken størrelse du velger, så vil det ikke mange uken før du angrer på at du ikke kjøpte større.

Det er utrolig hva normalen blir når man venner seg til det.

Jeg gikk fra 21" til 55" og følte tv-en var direkte vulgær.

Men etter noen uker syntes jeg tven ble liten, og skulle slnke jeg kjøpte 65".

Anonymkode: 24d0a...65a

Men er det egentlig bra å venne seg til så stort? Ja der sa du det, jeg føler stor tv blir veldig vulgært, hehe. Jeg kommer garantert ikke til å kjøpe større enn 55"!

Skrevet
5 minutter siden, Akay skrev:

55" eller større på 4 meter... Jeg har 5 meter og har 75"... Den er JÆVLIG svær men ville ikke hatt mindre...

hadde 55" på 3 meger tidligere. Det var veldig bra det også

Hadde aldri i verden kjøpt så stor tv, hehe. Er det en mannegreie å ville ha så stor tv? Jeg er bare en liten kvinne :P

Skrevet

litt spesiell historie som jeg ikke gidder å ta her :) men jeg kjøpte den faktisk ikke...  Uansett når vi har den så kunne ikke kjerringa tenkt seg å hatt noe mindre heller.. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri i verden kjøpt så stor tv, hehe. Er det en mannegreie å ville ha så stor tv? Jeg er bare en liten kvinne :P

Vi har ca 4 meter. Men for å få mer kino stemning sitter vi ofte bare to meter unna. 

Til oss var det dama som ville ha stor tv. Hu ville egentlig ha prosjektor. 

Skrevet

Uff da. Beklager, det ble noe krøll med siteringen over. 

Skrevet
2 minutter siden, Akay skrev:

7000 serien til samsung er uten tvil et meget bra valg... Men skal du ha det beste så gå for 8000 serien... Synes den er helt hinsides bra:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55KS8005XXE/samsung-55-4k-uhd-smart-tv-ue55ks8005

uansett vil du nok ikke angre med den du linker til men 8000 serien er ❤️

Ja kikka på den også, men den ligger såpass mye høyere i pris, og den virker å ruve mer mtp at den står høyere? Tv skal stå på skjenk, så vil ha den så lavt nede som mulig hvis den skal være 55" :) 

Skrevet

8000 serien har enda tynnere ramme og ser mye lekrere ut... Tror høyden er omtrent lik. 

Prisen skiller ja... Begge tvene er absolutt bra! men har du råd til litt ekstra og det beste går du for 8 serien... Jeg kjøpte ene tven min selv i 7 serien (i fjor) men angrer meg ihjel når jeg så bildeforskjell og hvor mye lekrere 8 serien var :) 

men ikke misfornøyd med 7 serien heller... Så er det sagt

Skrevet
3 minutter siden, Akay skrev:

8000 serien har enda tynnere ramme og ser mye lekrere ut... Tror høyden er omtrent lik. 

Prisen skiller ja... Begge tvene er absolutt bra! men har du råd til litt ekstra og det beste går du for 8 serien... Jeg kjøpte ene tven min selv i 7 serien (i fjor) men angrer meg ihjel når jeg så bildeforskjell og hvor mye lekrere 8 serien var :) 

men ikke misfornøyd med 7 serien heller... Så er det sagt

Du har rett, høyden er helt lik, blir bare lurt av designet på foten. Mmm, men 5000 kr dyrere. Mulig man kan prute litt :)

Trenger jeg sånn lydplanke (eller hva det nå heter)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett, høyden er helt lik, blir bare lurt av designet på foten. Mmm, men 5000 kr dyrere. Mulig man kan prute litt :)

Trenger jeg sånn lydplanke (eller hva det nå heter)

Har du stereoannlegg per i dag?

Anonymkode: 9b6a5...8f3

Skrevet

Jeg har en lydplanke på 75" min men du trenger ikke... Lyden er veldig bra uten men du får mye bedre fylde i lyden med en... Uansett vent gjerne med lydplanke til black friday... Jeg fikk min for 2000.- i fjor... Det var toppmodellen til lg med trådløs sub... Den kosta vel rundt 7000.- ordinært

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du stereoannlegg per i dag?

Anonymkode: 9b6a5...8f3

Nope, men har tenkt å kjøpe. Dog det blir stående et stykke fra tv, vet ikke om det har noe å si?

2 minutter siden, Akay skrev:

Jeg har en lydplanke på 75" min men du trenger ikke... Lyden er veldig bra uten men du får mye bedre fylde i lyden med en... Uansett vent gjerne med lydplanke til black friday... Jeg fikk min for 2000.- i fjor... Det var toppmodellen til lg med trådløs sub... Den kosta vel rundt 7000.- ordinært

Expert har alt til personalpris i helgen, så kan spare mye penger. Men sikkert ikke så mye :) Har forstått det slk at høytalere er bak, og at derfor forsvinner lyden litt? Er vel uansett bare å kjøpe senere hvis behov. Kanskje expert har en samsung som tilsvarer den på elkjøp? Hadde vært greit å røske med seg rabatten.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nope, men har tenkt å kjøpe. Dog det blir stående et stykke fra tv, vet ikke om det har noe å si?

Expert har alt til personalpris i helgen, så kan spare mye penger. Men sikkert ikke så mye :) Har forstått det slk at høytalere er bak, og at derfor forsvinner lyden litt? Er vel uansett bare å kjøpe senere hvis behov. Kanskje expert har en samsung som tilsvarer den på elkjøp? Hadde vært greit å røske med seg rabatten.

Planen var egentlig å kjøpe denne https://www.expert.no/tv/tv/panasonic-tx50dx700e-50-led-tv/p-256011/?q=panasonic%2050

Hva er forskjellen på LED og LCD? Jeg er heelt grønn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...