Gå til innhold

Til dere gutter. Hva syntes dere om alenemødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør, og vil ha et ærlig svar. Hva føler dere rundt å møte en dame som eventuelt har ett barn fra før? Trekker det mye ned, gjør det det uaktuelt osv? Eller har det ikke så mye å si?  

Og feminister, ja - jeg vet vi gjerne kunne ønsket et svar, men jeg vil gjerne ha ærlige svar ubasert på hva de egentlig "burde" mene, sånn etisk. Jeg vil vite hva dem egentlig mener sånn 100% :fnise:

Anonymkode: f308c...a7b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Gutter"? Hvor gammel er du egentlig?

Anonymkode: 5afef...798

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Gutter"? Hvor gammel er du egentlig?

Jeg er mer en gammel nok. Erfaringsmessig så er "menn" (siden det er viktig for deg) guttunger i mine øyne til langt over 30'årene. 

Er det da ok at jeg kaller det gutter for deg, eller er det viktig for deg at jeg omformulerer meg siden det er så viktig for deg? :fnise::fnise:

Anonymkode: f308c...a7b

• Liker 4
Skrevet

Gutter bryr seg vel ikke, de skal da uansett ikke ha noe seriøst. Menn derimot bryr seg muligens. Eller noen bryr seg ikke. Hvordan i alle dager tror du noen her inne kan svare for alle "gutter"? 

Anonymkode: 2b50d...5e0

• Liker 1
Skrevet

Menn kan også være feminister. Og ser ikke hva det å være feminist har noe med å være i ett forhold hvor kjæresten har barn fra før eller ikke?

• Liker 2
Skrevet

Hva er feministisk med å oppdra et barn alene? Det feministiske ville jo vært å latt mannen være alenefar.

Jeg har ingenting i mot damer som har unger, så lenge jeg slipper å gjøre noe med ungene og hun forstår at jeg ikke sitter på i biler som er eldre enn 5 år og at unger ikke får lov til å være i eller rundt mine biler. Jeg liker heller ikke at unger sitter ved kjøkkenbordet mitt, en gang hadde jeg besøk av en unge og den hakket bordet mitt. 

Skrevet

Utelukker noe seriøst og teller negativt for uforpliktende moro (mye styr med unger). 

Anonymkode: 902b3...c45

Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hva er feministisk med å oppdra et barn alene? Det feministiske ville jo vært å latt mannen være alenefar.

Jeg har ingenting i mot damer som har unger, så lenge jeg slipper å gjøre noe med ungene og hun forstår at jeg ikke sitter på i biler som er eldre enn 5 år og at unger ikke får lov til å være i eller rundt mine biler. Jeg liker heller ikke at unger sitter ved kjøkkenbordet mitt, en gang hadde jeg besøk av en unge og den hakket bordet mitt. 

Er det vanskelig for deg å svare seriøst i tråder du skriver i?

Anonymkode: 7e6bc...d6a

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanskelig for deg å svare seriøst i tråder du skriver i?

Ingenting i mitt innlegg er useriøst. Hva mener du er useriøst?

Selvsagt vil jeg ikke ha unger inni Mercedesen min, og at de løper rundt den er det verste jeg vet. Noen ganger når naboungene løper rundt flytter jeg bilene lengre unna veien.

Jeg vil ikke sitte i gamle biler, jeg liker å ha føtter, jeg liker å kunne gå og jeg har forsonet meg med at jeg er i live. Hvorfor kaste det bort fordi noen vil spare en sum som tilsvarer en middag og en flaske vin i måneden på å kjøre rundt i en dødsmaskin? Jeg skjønner virkelig ikke logikken med å risikere liv og lemmer fordi man er gjerrig. Dessuten er det uøkonomisk med gamle vrak, de sluker drivstoff og de koster masse i vedlikehold. Jeg har familiemedlemmer som bruker mer enn verditapet og rentene på billånet på vedlikehold av vrak. Idiotisk.

Unger hjemme hos meg ser jeg heller ikke poenget med, hvis man etterhvert skulle bodd sammen ville det vel vært OK, men da må selvsagt moren ta kostnaden ved å ha ungen der (jeg vil ikke betale for noen andre sin unge). 

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ingenting i mitt innlegg er useriøst. Hva mener du er useriøst?

Selvsagt vil jeg ikke ha unger inni Mercedesen min, og at de løper rundt den er det verste jeg vet. Noen ganger når naboungene løper rundt flytter jeg bilene lengre unna veien.

Jeg vil ikke sitte i gamle biler, jeg liker å ha føtter, jeg liker å kunne gå og jeg har forsonet meg med at jeg er i live. Hvorfor kaste det bort fordi noen vil spare en sum som tilsvarer en middag og en flaske vin i måneden på å kjøre rundt i en dødsmaskin? Jeg skjønner virkelig ikke logikken med å risikere liv og lemmer fordi man er gjerrig. Dessuten er det uøkonomisk med gamle vrak, de sluker drivstoff og de koster masse i vedlikehold. Jeg har familiemedlemmer som bruker mer enn verditapet og rentene på billånet på vedlikehold av vrak. Idiotisk.

Unger hjemme hos meg ser jeg heller ikke poenget med, hvis man etterhvert skulle bodd sammen ville det vel vært OK, men da må selvsagt moren ta kostnaden ved å ha ungen der (jeg vil ikke betale for noen andre sin unge). 

Hva har dette med alenemødre å gjøre? 

• Liker 3
Skrevet

Det kan jeg forklare deg min lille venn. Hvis en alenemor har et barn, og jeg og tidligere nevnte alenemor skal en plass, og hun kjører et vrak og jeg kjører en ny bil, så kan vi ikke kjøre dit sammen. Fordi jeg ikke vil sitte i hennes bil, og hennes barn ikke kan sitte i min. 

Derfor må hun enten ha en fornuftig bil, være villig til å kjøre alene, eller ha et sted å putte ungen når vi kjører et sted.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner om at det går an å ignorere brukere. 

• Liker 1
Skrevet

De fleste alenemødre finner seg en mann etterhvert så tydeligvis har ikke det så mye å si. ( for menn,  ikke gutter )

• Liker 2
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg var alenemor til tvillinger, møtte drømmemannen, holdt sammen i ti år. Om man møter den rette, så er ikke barn noen hindring. 

Skrevet
10 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det kan jeg forklare deg min lille venn. Hvis en alenemor har et barn, og jeg og tidligere nevnte alenemor skal en plass, og hun kjører et vrak og jeg kjører en ny bil, så kan vi ikke kjøre dit sammen. Fordi jeg ikke vil sitte i hennes bil, og hennes barn ikke kan sitte i min. 

Derfor må hun enten ha en fornuftig bil, være villig til å kjøre alene, eller ha et sted å putte ungen når vi kjører et sted.

For det første er jeg ikke din "lille venn". Jeg kunne vært bestemoren din. :)

For det andre er det merkelig hvordan du ofte relaterer de underligste ting til biler.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutter bryr seg vel ikke, de skal da uansett ikke ha noe seriøst. Menn derimot bryr seg muligens. Eller noen bryr seg ikke. Hvordan i alle dager tror du noen her inne kan svare for alle "gutter"? 

Anonymkode: 2b50d...5e0

Menn vil heller ikke ha noe seriøst. Tøm og røm er jo mantraet til mannfolk såh.. 

Anonymkode: 229ea...6de

• Liker 1
Skrevet

Menn vil heller ikke ha noe seriøst. Tøm og røm er jo mantraet til mannfolk såh.. 

Anonymkode: 229ea...6de

Mange vil da det.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første er jeg ikke din "lille venn". Jeg kunne vært bestemoren din. :)

For det andre er det merkelig hvordan du ofte relaterer de underligste ting til biler.

Tviler på at du er så gammel.

Det er tross alt jobben min. Jeg redder liv på den måten, ulikt sykepleiere og leger som bare forlenger lidelsen.

Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Tviler på at du er så gammel.

Det er tross alt jobben min. Jeg redder liv på den måten, ulikt sykepleiere og leger som bare forlenger lidelsen.

Jeg er 60+.

Jeg har fått med meg at du er trafikklærer (?) siden du trekker det frem ofte. Men altså...jeg skjønner ikke hva det du skrev har i denne tråden å gjøre. Eller mener du alle alenemødre kjører gamle biler?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 60+.

Jeg har fått med meg at du er trafikklærer (?) siden du trekker det frem ofte. Men altså...jeg skjønner ikke hva det du skrev har i denne tråden å gjøre. Eller mener du alle alenemødre kjører gamle biler?

Jeg er 25, min mor var 19 når hun fikk meg, så begge mine bestemødre er godt over 60.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...