Gå til innhold

Hvor mye klær til 10-12 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tittelen sier seg selv.

Har lagt bort masse klær hun har vokst fra. Mange bodyer, det var klart et bra forbruk en periode med gulp osv, nå er det mer griseri med mat, men har ikke så mange bodyer som i starten. Hva er vanlig?Ja og så må man tenke på barnehage. skal starte etter jul. Har ikke kjøpt første sko enda, men bruker tøfler eller sklisokker,da hun har begynt å reise seg litt.

Anonymkode: d713d...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha så mye at du klarer å vaske og tørke mellom hver bruk. Om det er fire eller ti bodyer må du selv se på. Der finnes ingen "vanlig" norm for antall klær til småbarn og heller ikke til voksne. Det vanlige er nok til vask og skift. 

Med tvillinger som lillesøster arver etter, så har lillesøster dobbelt så mange som hun trenger her. 

Anonymkode: 0b320...ec1

• Liker 1
Skrevet

For å slippe grising med mat kan du kjøpe spisefrakker. Vi hadde de fra ikea og da trengte vi sjeldent å skifte i løpet av dagen. Ellers enig med AB over meg, du vet selv hvor ofte dere vasker klær og om dere stadig går tom for klær til lille.

Skrevet
7 timer siden, A4-livet skrev:

For å slippe grising med mat kan du kjøpe spisefrakker. Vi hadde de fra ikea og da trengte vi sjeldent å skifte i løpet av dagen. Ellers enig med AB over meg, du vet selv hvor ofte dere vasker klær og om dere stadig går tom for klær til lille.

Jepp, har de fra Ikea, og andre smekker. De fra Ikea klarer hun å rive av seg, (men har begynt å ha klype bak for å holde den på plass-en stund!) gøy å ta over hodet. Hehe, tåler griseri. ;) 

Skrevet

Du bør kjøpe grisefrakk på ikea, da slipper du å kjøpe inn så stort antall bodyer og klær. Husk babyen vokser ganske fort. Jeg hadde ganske mye klær til mine, mer enn jeg fikk bruk for. 

Skrevet

Kommer nok litt an på barnet også, jeg føler jeg aldri har nok til min og vasker tøy hver dag så og si. Han klarer å grise selv med spisefrakk, og nå i barnehagen blir det mye sand og møkk. Mamma får tak i en del brukt men like helt tøy som er helt supert å bruke i barnehagen, jeg liker å ha litt ekstra så jeg er sikker på han alltid har nok skift :) 

Anonymkode: f9942...85d

• Liker 1
Skrevet
Den 3. september 2016 at 19.13, piaisabella skrev:

Du bør kjøpe grisefrakk på ikea, da slipper du å kjøpe inn så stort antall bodyer og klær. Husk babyen vokser ganske fort. Jeg hadde ganske mye klær til mine, mer enn jeg fikk bruk for. 

Ja, har det. Hun drar den av seg, så må ha klype bak for å ha den på iallfall en liten stund. Hehe!

Den 3. september 2016 at 19.23, AnonymBruker skrev:

Kommer nok litt an på barnet også, jeg føler jeg aldri har nok til min og vasker tøy hver dag så og si. Han klarer å grise selv med spisefrakk, og nå i barnehagen blir det mye sand og møkk. Mamma får tak i en del brukt men like helt tøy som er helt supert å bruke i barnehagen, jeg liker å ha litt ekstra så jeg er sikker på han alltid har nok skift :) 

Anonymkode: f9942...85d

Har kjøpt litt brukt, men sørger også å få med meg salg. Billigkjedene er greie, men jeg ser gjerne at klærne fra polarn o pyret holder lenge.

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har det. Hun drar den av seg, så må ha klype bak for å ha den på iallfall en liten stund. Hehe!

Har kjøpt litt brukt, men sørger også å få med meg salg. Billigkjedene er greie, men jeg ser gjerne at klærne fra polarn o pyret holder lenge.

TS

Hehe kjenner til den. Mine dro frakken av også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...