AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #1 Del Skrevet 2. september 2016 Hei! Aner ikke hvordan jeg skal begynne dette men skal prøve så godt jeg kan. Håper noen forstår hvertfall. Jeg er ei 16år gammel jente som har vært ganske syk de 2 siste årene, og har derfor gått lite på skolen da. Jeg har alltid vært populær og hatt mange venner før jeg ble syk som de fleste likte å være med og veldig utadvendt og glad. Det ble veldig mange falske rykter og vennene mine sluttet å ta like mye kontakt med meg. Så og si hele den tiden jeg har vært syk har jeg vært aleine, ingen som ville besøke meg eller spurte meg hvordan det gikk. De gangene jeg følte meg frisk nok til å gjøre noe skulle de alltid gjøre noe annet. Har vært sykt deprimert denne tiden og grått meg selv i søvne hver eneste natt. Nå som jeg er frisk har jeg bare lyst til å flytte langt langt vekk, der ingen kjenner meg og ikke vet historien min. Ingen rykter eller baksnakking. Jeg prøver hele tiden å få nye venner men det ser ut til at de vennene jeg hadde har funnet seg en ny gjeng nå og overser meg totalt. Begynte på vgs i år og har prøvd å få nye venner, men føles ut som at jeg ikke er velkommen der.. Det gjør og at jeg ikke har lyst til å gå på skolen og gruer meg hver gang. Jeg er bare så lei, jeg prøver hele tiden å ta initiativ og spørre om å finne på noe, virke glad og utadvendt. Føles bare ut som at jeg blir oversett og at ingen vil ha noe med meg å gjøre. Jeg vet snart ikke om jeg orker livet mer, det er så trist når alle har ting de skal gjøre etter skolen sammen, blir invitert på fester, spiser sammen på skolen, går til skolen sammen osv men jeg er bare helt uttafor. Gråter nå mens jeg skriver dette, for det er så vondt å snakke om. Jeg later som at alt er bra til foreldrene mine, og jeg smiler osv. Jeg gleder meg til jeg blir 18 for da kan jeg flytte vekk. Skjønner ikke hvorfor dette hendte akkurat meg, det er så urettferdig. Føler jeg mister så mye av ungdomstiden min av dette her. Venter bare på at noen skal spørre meg om jeg vil finne på noe, føler meg så alene.. (Jeg har prøvd selv mange ganger)😔 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men er det noen som har vært i samme situasjon og mistet alle vennene sine når de ble friske igjen? Kan admin slette dette innlegget om en stund? Anonymkode: 26838...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Del Skrevet 3. september 2016 Så synd, føler med deg. Håper det ordner seg. Har du prøvd å ta kontakt med en og en person om gangen? Kanskje det er enklere å få et ja da enn om du henvender deg til en hel gruppe. Nå vet jeg ikke om du bor på et stort eller lite sted, men kan du kanskje prøve å få venner utenfor skolen, hvis du melder deg på en eller aktivitet? Ellers så vil jeg si en ting til: Det som skjer på videregående har veldig sjelden noen betydning for hvordan resten av livet ditt blir. Det finnes så utrolig mye mer enn de klikkene som ofte oppstår på ungdomsskole og videregående. Folk blir voksne og som oftest mer inkluderende, dessuten åpner det seg et hav av muligheter når du fullfører skolen og blir myndig. Tenk på alt du kan gjøre da. Studere, reise til en annen by, utlandet osv. Mulig det siste ikke hjelper deg her og nå, men jeg lover deg at du har mye å se fram til!Anonymkode: 9160c...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg har vært kronisk syk siden jeg var 7 år, og kommer aldri til å bli frisk. Så veit hvordan det er, jeg har også mistet mange venner pga lite skolegang i løpet av store deler av livet mitt. Prøv å skriv til en f.eks på facebook, si åssen du føler det og prøv snakke litt via der? Anonymkode: a94cd...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg var ikke syk, men opplevde å bli ignorert av medelever store deler av skolegangen uten at jeg vet hvorfor de gjorde det. Men folk du går med på skolen trenger ikke å få definere deg som person videre hvis det meste er negativt. For min del gjorde det meg sterkere psykisk til å kunne takle motgang som er uunngåelig senere i livet om man satser høyt. Etter vgs flyttet jeg og fikk meg mange nye venner og bekjente. Selv om det er veldig vondt når det står på, så er det beste å være bevisst på seg selv og ha en positiv innstilling til seg selv og livet videre. Jeg har forresten lest mange biografier av folk dem som har kommet seg opp og frem i verden. Noen av dem hadde ikke venner på skolen og satt for det meste hjemme alene hvor de leste/jobbet på sine egne interesser/prosjekter og det var det som gjorde at de nådde mye lengre enn mange bare drømmer om. Anonymkode: 6c7bb...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Del Skrevet 3. september 2016 Snakk med foreldrene dine. Du kan flytte før du blir 18. Anonymkode: ed5f3...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå