AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Har lest litt her inne de siste ukene, og skulle ønske jeg ikke hadde gjort det har ikke hatt BV i tankene engang, men nå er jeg litt stresset for alle de absurde bekymringsmeldingene folk sender inn da jeg føler meg truffet på enkelte av dem som er følgende; •Jeg ser alltid sliten og trøtt ut, en genetisk forbannelse med mørke ringer og blek hud. Sminker meg hver dag, men det hjelper ikke stort. •Barnet henger etter språklig, dog hun ligger litt foran motorisk sett. Vi prater, synger og leser for henne store deler av dagen men hun er ikke interessert i ord. •Jeg har en grad av sosial angst og kan virke småstresset (rar?) under samtaler med de ansatte pga dette. Er garantert mer enn dette som jeg ikke kommer på nå. Glemte også jakken hennes hjemme her forleden. Hvor mange bekymringsmeldinger skal til før BV tar kontakt? Anonymkode: 1265d...a04
ajarRun Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Hvorfor er du redd for barnevernet? De er jo hyggelige folk, som politiet eller tilsynet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Hver og en barnevernstråd og alle andre tårder skal du lese med en sunn skepsis. Du vet aldri hvem som sitter på andre siden av skjermen og skriver. Du har heller ikke en eneste mulighet for å undersøke eller se om der er hold i innholdet i noe av det som skrives på et diskusjonsforum. Sunn fornuft er første bud med hensyn til å være på nett. Anonymkode: 02733...60d 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Hvorfor er du redd for barnevernet? De er jo hyggelige folk, som politiet eller tilsynet. Jeg er veldig glad for at vi har barnevern i Norge, men blir litt stresset når jeg leser om alle som får bekymringsmelding fordi de ser trøtte ut, har hatt med feil sjampo osv. Anonymkode: 1265d...a04
ajarRun Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad for at vi har barnevern i Norge, men blir litt stresset når jeg leser om alle som får bekymringsmelding fordi de ser trøtte ut, har hatt med feil sjampo osv. Anonymkode: 1265d...a04 En bekymringsmelding er jo ingen problem.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Jeg har glemt regntøy, matbokser og hjelpe meg. Hva har jeg ikke glemt en gang i blant? Jeg sminker meg aldri, har i perioder hatt fett hår og møtt opp i joggebukse. Hatt til og med måtte ta meg av barn tre dager med alvorlig lungebetennelse. Eneste barnehagen gjorde var.... ingen verdens ting. Jeg prater ikke mye, er av typen som er ganske sliten i hverdagen og ikke så veldig interessert i å ha dype samtaler. Anonymkode: 55170...3f2 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hver og en barnevernstråd og alle andre tårder skal du lese med en sunn skepsis. Du vet aldri hvem som sitter på andre siden av skjermen og skriver. Du har heller ikke en eneste mulighet for å undersøke eller se om der er hold i innholdet i noe av det som skrives på et diskusjonsforum. Sunn fornuft er første bud med hensyn til å være på nett. Anonymkode: 02733...60d Tar det med en klype salt, men har hørt om dette utenfor Internett også. Anonymkode: 1265d...a04
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har glemt regntøy, matbokser og hjelpe meg. Hva har jeg ikke glemt en gang i blant? Jeg sminker meg aldri, har i perioder hatt fett hår og møtt opp i joggebukse. Hatt til og med måtte ta meg av barn tre dager med alvorlig lungebetennelse. Eneste barnehagen gjorde var.... ingen verdens ting. Jeg prater ikke mye, er av typen som er ganske sliten i hverdagen og ikke så veldig interessert i å ha dype samtaler. Anonymkode: 55170...3f2 Og ingen verdens ting har skjedd. Orker ikke å gå rundt for å være redd. Var poenget mitt da... Anonymkode: 55170...3f2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har glemt regntøy, matbokser og hjelpe meg. Hva har jeg ikke glemt en gang i blant? Jeg sminker meg aldri, har i perioder hatt fett hår og møtt opp i joggebukse. Hatt til og med måtte ta meg av barn tre dager med alvorlig lungebetennelse. Eneste barnehagen gjorde var.... ingen verdens ting. Jeg prater ikke mye, er av typen som er ganske sliten i hverdagen og ikke så veldig interessert i å ha dype samtaler. Anonymkode: 55170...3f2 Godt å høre Anonymkode: 1265d...a04
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad for at vi har barnevern i Norge, men blir litt stresset når jeg leser om alle som får bekymringsmelding fordi de ser trøtte ut, har hatt med feil sjampo osv. Anonymkode: 1265d...a04 Da kan du trøste deg med at i 99,9% av tilfellene så ligger det mer til grunn. Barnevernet går ikke inn i hus og hjem og leter etter barn de kan "stjele". Hadde de som har barnevernet på nakken hatt litt snev av selvinnsikt så hadde de skjønt at den manglende matpakken på onsdag var en liten prosent av hele bildet som gav grunnlag for meldingen. Anonymkode: 3fc5d...d75 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #11 Skrevet 2. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har glemt regntøy, matbokser og hjelpe meg. Hva har jeg ikke glemt en gang i blant? Jeg sminker meg aldri, har i perioder hatt fett hår og møtt opp i joggebukse. Hatt til og med måtte ta meg av barn tre dager med alvorlig lungebetennelse. Eneste barnehagen gjorde var.... ingen verdens ting. Jeg prater ikke mye, er av typen som er ganske sliten i hverdagen og ikke så veldig interessert i å ha dype samtaler. Anonymkode: 55170...3f2 Med andre ord: et typisk tilfelle der noen ansatte i barnehagen eller en nabo melder inn en bekymringsmelding for dine barn til Barnevernet. Det behøver ikke å bli en undersøkelsessak - men av og til kan det bli det. Er alt bra blir saken henlagt 🙂☕️ Anonymkode: 87ff1...41b
Gjest Sjørøveren Skrevet 2. september 2016 #12 Skrevet 2. september 2016 Folk melder til barnevernet for den minste ting, og barnevernet blander seg oppi det minste ting så ikke enkelt å få barn i dag uten at du er perfekt.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #13 Skrevet 2. september 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med andre ord: et typisk tilfelle der noen ansatte i barnehagen eller en nabo melder inn en bekymringsmelding for dine barn til Barnevernet. Anonymkode: 87ff1...41b Nei nei, et typisk tilfelle der det har skjedd ingen verdens ting. Anonymkode: 55170...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lest litt her inne de siste ukene, og skulle ønske jeg ikke hadde gjort det har ikke hatt BV i tankene engang, men nå er jeg litt stresset for alle de absurde bekymringsmeldingene folk sender inn da jeg føler meg truffet på enkelte av dem som er følgende; •Jeg ser alltid sliten og trøtt ut, en genetisk forbannelse med mørke ringer og blek hud. Sminker meg hver dag, men det hjelper ikke stort. •Barnet henger etter språklig, dog hun ligger litt foran motorisk sett. Vi prater, synger og leser for henne store deler av dagen men hun er ikke interessert i ord. •Jeg har en grad av sosial angst og kan virke småstresset (rar?) under samtaler med de ansatte pga dette. Er garantert mer enn dette som jeg ikke kommer på nå. Glemte også jakken hennes hjemme her forleden. Hvor mange bekymringsmeldinger skal til før BV tar kontakt? Anonymkode: 1265d...a04 Kanskje du skal få hjelp av en som jobber i en ordentlig sminkebutikk til å velge ut sminke som passer til deg? Finn ut hvilke matvarer som kan gjøre en mer energifull/se mer opplagt ut. Spinat, leverpostei, rødbeter og ingefær er noen forslag. De andre sakene er det bra at du tar på alvor også, men så lenge banehagen ser at du prøver å samarbeide så er jo det det viktigste. Anonymkode: b8551...6a3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal få hjelp av en som jobber i en ordentlig sminkebutikk til å velge ut sminke som passer til deg? Ja, det er viktig å sminke seg riktig så man unngår å få barnevernet på nakken De som har som hobby å sende inn bekymringsmeldinger til barnevernet burde definitivt blitt gransket selv. Anonymkode: 3c57a...397 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 Jeg tror det er noen som overdriver og dikter litt... Jeg ser det veldig ofte i familier der det faktisk ER noe å bekymre seg for, så prøver de å dekke over den egentlige bekymringen, ved å fokusere på små ubetydelige ting... F.eks. at et barn virker stille og virker trist. For å øke poenget med at noe må være galt, må de skrive litt andre ting og, f.eks. at mor ser sliten ut. Alle barn kan jo virke stille og trist til tider... men om det er over tid, så må man observere, er det noe annet som kan virke litt galt? Mor ser litt sliten ut. Kan det være noe som skjer hjemme? Bør bv komme hjem og sjekke om alt er bra hjemme? SÅ kan den som klager over bekymringsmeldingen si at de fikk en bekymringsmeldilng på seg fordi de så sliten ut. At barnet virket stille og trist ble ikke nevnt. og kanskje var der noe... kanskje mor hele tiden var stresset og kjeftet, kanskje hun til og med fikte til barnet, det vites ikke. Kanskje dro hun på fester hver helg, dro med fremmede menn... ingen vet. Det kan jo være at hun bare lider av søvnmangel pga lillebroren som våkner 10 ganger om natta.... men det er en grunn til at vi har bv! Det er ikke for å ta fra barna, men sørge for at ethvert barn får vokse opp i trygge hjem. Det er lov å se sliten ut, men om det virker som om barnet ikke har det bra, så må det være lov å sjekke om det er noen grunn hjemme som bør vekke bekymring. Det kan jo like gjerne være slik som med meg og med datteren min, begge høysensitive, sjenerte, sosialangst, redd for å ta intitiativ. Vi hadde det bra hjemme, men på skolen og barnehagen mistrivdes vi. Vi turte ikke si noe til de voksne der for vi følte vi måtte være "perfekte", lot som vi lekte, gjemte oss litt i skogen så de ikke skulle se at vi var alene... samtidig som vi gikk rundt triste fordi ingen ville leke med oss... eller det kan jo være at de ville leke med oss, men de spurte ikke, vi følte oss glemt! Og vi turte ikke spørre selv... Man må nesten være sånn selv for å forstå. Nå går det mye bedre da, jeg har glemt hvordan det er å være sjenert, prater med hvemsomhelst omtrent nå, og datteren min har kommet seg veldig og, har mange venner og trives på skolen Men som sagt, det er greit å sjekke ut. For det KAN være alvorlige ting hjemme og... som en ikke vet. Ser bare i USA hvor mange barnedrap og andre tragedier som har skjedd...... En ting er ialle fall sikkert. RUS og BARN hører ikke sammen. Dersom mor/far ikke klarer å la være å drikke seg dritings eller holde på med dop, så bør de velge - rusen, eller barnet. De kan ikke velge begge. Anonymkode: 05278...2ad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå