Gå til innhold

Hvorfor er så mange kvinner i mot at menn lærer seg å sjekke på en god måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang det kommer opp en tråd om sjekking er det alltid damer som skal skrike om hvor gale det er at menn lærer seg å bli flinkere til å snakke med damer. "Det skal bare komme naturlig"

Er ikke det at menn blir flinkere til å tilnærme seg damer i deres interesse? Eller foretrekker dere heller at mange menn skal gå rundt clueless og ikke forstår noen ting. 

Anonymkode: f3c0f...ec3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan de jo ikke lure desperate menn til å betale for seg. 

De foretrekker jo å ha makten.

• Liker 5
Skrevet

Det handler jo om hva de lærer og hvem de tar det fra. 

Jeg har ingenting imot at noen menn som sliter med å prate med kvinner, øver seg på det. Alt man skal bli bedre krever litt dedikasjon. Men nettsidene som gir tips i disse retningene er ofte ikke skrevet av menn som har draget (til tross for hardnakkede forsøk på å overbevise lesere om at de har suksess med kvinner), og ofte ender de opp i en ond sirkel. Disse nettstede er stort sett bygd opp på teknikker som er "korthus" - en rask vei til suksess, som lett klapper sammen. Og mennene som følger rådene opplever økende frustrasjon. 

Og at det handler om å beholde "makten" er så dumt som det kan få blitt. Kvinners "makt" ligger ikke i å forholde seg til sosialt inkompetente menn - den handler om å velge hvem man ligger med. At flere menn blir sosialt kompetente, gir flere attraktive menn - ergo også en win for kvinner.

Anonymkode: ff241...5c2

• Liker 10
Skrevet

Fordi det fremstår.. creepy og manipulerende, på et vis. Å være sosialt awkward er egentlig ganske sjarmerende spør du meg! Og det velkjente "kvinner går bare etter menn med makt, penger eller utseende" begynner å bli jævlig gammelt. Kvinner er forskjellige, akkurat som menn.

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Fordi det fremstår.. creepy og manipulerende, på et vis. Å være sosialt awkward er egentlig ganske sjarmerende spør du meg! Og det velkjente "kvinner går bare etter menn med makt, penger eller utseende" begynner å bli jævlig gammelt. Kvinner er forskjellige, akkurat som menn.

Selvsagt er kvinner forskjellige, men om du genuint anser det som sjarmerende å være "sosialt awkward" (i forstanden at du faktisk dater menn som er ansett som rare og sosialt klønete, ikke bare synes det er søtt på film), så må du se deg selv som et unntak.

Det er utsagn som dette som gir liv til menns frustrasjon og raseri - nemlig at kvinner konsekvent sier ting på nettet, og deres erfaring alltid er den stikk motsatte.

Jeg er enig i at kvinner er individer, og hele greia med at må være rik eller mektig for å få seg en kjæreste, er oppspinn. Men å være sosialt kompetent (og selvsikker) ER en stor del av menns appell, og de fleste av oss er mer komfortable rundt sosialt kompetente mennesker - enten det gjelder forhold, vennskap eller kolleger. 

Skrevet

Kjæresten min er veldig sosialt awkward. Han er kjempesøt (:

Men det er jo ikke bare awkwardheten i seg selv som er sjarmerende, intelligens og humor hjelper jo på. Noen personligheter kan "pull off" visse karaktertrekk, mens andre kan det ikke. Det kommer an på helheten. Det sosiale er igrunn en ganske komplekse greie sammensatt av mange faktorer.

Dersom man er passiv aggressiv, smålig og irritabel, så er det nok ikke så sjarmerende at man er sosialt awkward i tillegg, lissom

Anonymkode: 066ee...2bc

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er kvinner forskjellige, men om du genuint anser det som sjarmerende å være "sosialt awkward" (i forstanden at du faktisk dater menn som er ansett som rare og sosialt klønete, ikke bare synes det er søtt på film), så må du se deg selv som et unntak.

Det er utsagn som dette som gir liv til menns frustrasjon og raseri - nemlig at kvinner konsekvent sier ting på nettet, og deres erfaring alltid er den stikk motsatte.

Jeg er enig i at kvinner er individer, og hele greia med at må være rik eller mektig for å få seg en kjæreste, er oppspinn. Men å være sosialt kompetent (og selvsikker) ER en stor del av menns appell, og de fleste av oss er mer komfortable rundt sosialt kompetente mennesker - enten det gjelder forhold, vennskap eller kolleger. 

Jeg forstår hvor du vil hen, men hjelpe meg! Du fremstiller menn som hjelpeløse og desperate, som jo igjen er veldig generaliserende av deg. 

Igjen kan jeg altså bare snakke for meg selv, men jeg er personlig genuint mer opptatt av intellekt, humor, egenart og "hjerte" enn repetativ korrekthet i alle ledd. Hvorfor må alle strebe etter å behage andre, HELE tiden? Å være awkward er ikke nødvendigvis ensbetydende med dårlig selvtillit. 

• Liker 4
Skrevet

Problemet er vel disse "PUA"-triksene, som stort sett går ut på å manipulere og utnytte kvinners usikkerhet for å ha sex med flest mulig damer. Jeg har møtt noen av disse som prøver seg på "negs", og det er jo rett og slett ikke noe hyggelig i det hele tatt! Om en mann lærer seg å være en god samtalepartner, utstråle selvtillit, å lytte oppmerksomt og ellers sosiale antenner fordi han ønsker seg å genuint bli kjent med kvinner som kan være potensielle kjærester, så er det jo noe helt annet! Men det er jo gjerne ikke det det går i når menn skal "lære å sjekke".

• Liker 14
Skrevet

De fleste damer har vel ikke noe i mot at menn prøver å bli bedre på sjekking, men det der PUA-opplegget enkelte prøver seg på er tragisk.
Det er nå også sånn at uansett hvor sjarmerende, pen og flink til å sjekke man er, vil man møte på damer som likevel ikke er interessert. Det handler ikke om at damer ikke liker "bra sjekking", det handler om at dama ikke er interessert i eller tenner på akkurat den mannen. Det nytter ikke å være sjekkemester dersom dama ikke er interessert.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det ikke er de samme damene som gjør begge deler?
Dersom jeg leser at mange menn her inne sier de liker fyldige damer med stor rumpe, skal jeg da bare forvente at alle menn jeg treffer på byen liker fyldige damer? Og hvis ikke så er det en utbredt dobbeltmoral blant menn?

Anonymkode: a3f34...f56

• Liker 12
Skrevet

Fordi dere er ikke oppriktige. Noe av det viktigste i relasjon med en kvinne er trygghet.   

En kvinne som leter etter en flørt driter i om du driver med sjekkegames, er ren logikk at hun driter i det, for det påvirker ikke henne på noe vis. En kvinne som prøver å ta deg oppriktig, og hvis du prøver å møte slike kvinner som ønsker å gjøre det, vil rygge når hun merker disse tingene. 

I ettertid vil han stå igjen og lure på hva han gjorde galt. Og henvende seg til flere sjekke greier og oppkast på internett, mens hun går videre i søken etter en oppriktig.

Og nei, du vil nok ikke skjønne det for du er ikke kvinne. Men det får være ditt problem, for det finnes heldigvis menn som er av annet kaliber..

Jeg driter i hvor flink sjekkeguru drømmemannen er. Jeg bryr meg om helt andre ting, og jeg lover deg at jeg ser sjekketriks og en fyr som er en stort googler.

Anonymkode: 9a02b...dc7

• Liker 6
Skrevet

Hadde satt pris på om de også kunne lært de å skrive noen ord om seg selv i tinder-profilen også.

Anonymkode: d1c11...d05

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg forstått at jeg ikke passer inn i det generaliserte bildet mange menn har av kvinner så sjekketriks fungerer dårlig på meg. Jeg gjennomskuer det ganske fort og jeg tror det er fordi, som andre nevner, det ikke virker oppriktig. Det virker bare som han følger en spesiell oppskrift og den bruker han på alle kvinner i håp om at det blir sex.

Jeg er ikke interessert i bare sex eller ons, så derfor gidder jeg ikke bruke tid på sånne ting og man finner ikke meg på bråkete utesteder heller stort sett. Kanskje jeg ikke er representativ for disse kvinnene dette funker på.

Jeg liker jo menn som er sjenerte, sosialt klønete og det er kun slike menn jeg har vært sammen med. De har vært seg selv og de har ikke prøvd å være noe annet enn det de er.

Det er jo selvsagt ikke noe galt i å øve seg på å bli bedre på å snakke med kvinner, men jeg synes at menn som kanskje er litt sosialt klønete blir altfor opptatt av sjekketriks og alle slags teknikker. I tillegg tåler mange av dem dårlig å bli avvist, men det er jo en del av greia. Noen blir nok avvist oftere enn andre, men det er jo bare slik det er.

Anonymkode: 65024...2a2

• Liker 1
Skrevet

Det er vel fordi vi har sett resultatene av dette. Jeg har til gode å se et positivt resultat av sånt. Folk ender opp med teite sjekkereplikker som sannsynligvis hadde funket bra i en amerikansk sitcom, men de fleste norske damer synes bare det blir dumt og rart. Og så har du jo de som plutselig skal ha seg med flest mulig på kortest mulig tid... Dvs, folk må gjerne prøve å lære seg sjekking, men ikke forvent at jeg blir sjarmert...

Anonymkode: 126e6...10b

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere er ikke oppriktige. Noe av det viktigste i relasjon med en kvinne er trygghet.   

En kvinne som leter etter en flørt driter i om du driver med sjekkegames, er ren logikk at hun driter i det, for det påvirker ikke henne på noe vis. En kvinne som prøver å ta deg oppriktig, og hvis du prøver å møte slike kvinner som ønsker å gjøre det, vil rygge når hun merker disse tingene. 

I ettertid vil han stå igjen og lure på hva han gjorde galt. Og henvende seg til flere sjekke greier og oppkast på internett, mens hun går videre i søken etter en oppriktig.

Og nei, du vil nok ikke skjønne det for du er ikke kvinne. Men det får være ditt problem, for det finnes heldigvis menn som er av annet kaliber..

Jeg driter i hvor flink sjekkeguru drømmemannen er. Jeg bryr meg om helt andre ting, og jeg lover deg at jeg ser sjekketriks og en fyr som er en stort googler.

Anonymkode: 9a02b...dc7

Ser egentlig problemet. Når pua-greiene kom ut var det i stor grad teknikk basert. Dvs de lærte menn å bruke teknikker som negs, story-telling, push-pull og den dummeste av de alle, peacocking. Disse teknikkene mener dere ikke er oppriktige siden det er et "verktøy" som er ment til å trigge en respons. Man gjør A for å oppnå B, og det finner dere som Nappetas1 skriver manipulerende. 

Hva føler du om en konsept basert måte å gå fram på? Dvs, i stedet for å slenge ut en hau med teknikker, så er man mer opptatt av å klargjøre intensjonen sin. Man viser at man liker damen, hun reagerer på en eller annen måte og man handler ut i fra det. Kan gi et eksempel når jeg svarer ab under. 

For å si det slik. Hadde du møtt meg i virkeligheten hadde du aldri gjettet at jeg har lest noe som helst. For jeg bruker hverken teknikker eller "sjekkegames". Jeg hadde heller aldri sagt til deg at jeg har lest noe da jeg vet at de fleste kvinner går rundt med fordommer.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste damer har vel ikke noe i mot at menn prøver å bli bedre på sjekking, men det der PUA-opplegget enkelte prøver seg på er tragisk.
Det er nå også sånn at uansett hvor sjarmerende, pen og flink til å sjekke man er, vil man møte på damer som likevel ikke er interessert. Det handler ikke om at damer ikke liker "bra sjekking", det handler om at dama ikke er interessert i eller tenner på akkurat den mannen. Det nytter ikke å være sjekkemester dersom dama ikke er interessert.

Anonymkode: a3f34...f56

Hvis mannen er flink med damer, vil han se at hun ikke er interessert, og latt henne være i fred. Det er nettopp slike ting man lærer, men dere tror at alt handler om teknikker og manipulasjon. Det er kun en kvinne i denne tråden som har forstått at det finnes flere sjekke-skoler.

Problemet med det dere skriver er at dere egentlig ikke forstår hva dere utaler dere om og når menn som faktisk kunne trengt å jobbe med seg selv leser dette så får ikke de akkurat lyst til å jobbe med seg selv. Som mann får du svært lite gratis med det motsatte kjønn og man må lære å ta tak selv. Bidraget dere kommer med er å fraråde menn fra å ta tak. Dere burde skamme dere. 

• Liker 1
Skrevet

Ts. Hva med å sette deg inn i stoff som går ut på å kapre drømmedama vs kapre damer. 

Anonymkode: 4467e...46c

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang det kommer opp en tråd om sjekking er det alltid damer som skal skrike om hvor gale det er at menn lærer seg å bli flinkere til å snakke med damer. "Det skal bare komme naturlig"

Er ikke det at menn blir flinkere til å tilnærme seg damer i deres interesse? Eller foretrekker dere heller at mange menn skal gå rundt clueless og ikke forstår noen ting. 

Hvor vanskelig kan det være? http://www.wikihow.com/Date-Girls

http://www.wikihow.com/Date-a-Confident-Girl

http://www.wikihow.com/Treat-Your-Girlfriend

Skrevet

Hva menn gjør for å treffe damer, må være opp til dem, men har jo lest litt på noen sånne pua-guider hvor holdningen til forfatter synes å være direkte misogyn. Hvis man ikke liker kvinner bør man jo heller holde seg unna. Personlig har jeg nok vært borti noen som har lært seg den typen "triks", og min personlige reaksjon har alltid vært å trekke meg unna. Jeg vil ha en morsom og trivelig samtale, ikke en form for avansert spill. Antar vi er forskjellige på dette området. Jeg føler med menn som er ensomme og som sliter sosialt, og det beste må jo være at de blir mindre ensomme og flinkere sosialt. Jeg tror ikke de blir mindre ensomme hvis målet er å nedlegge flest mulig damer, men hvis målet er å bli en bedre versjon av seg selv, er det jo bra.

• Liker 7
Skrevet

Og hva med å sette dere inn i stoff om hvordan man ordner forhold og relasjoner? Når dere har kjæreste så er det lett å avsløre at dere ikke har peiling på forhold, bare sjekking. En ting er å sjekke en dame, en annen ting er å ha et forhold med henne. Det er gode grunner til at kvinner synes dette er visvas, det er vi som må forholde oss til det.

• Liker 8
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på pick up artists nå?

Fordi det er svindel. Desperate gutter betaler seg ihjel for å høre idiotiske tips for å plukke opp damer. Tips som kanskje fungerer i 1 av 10 tilfeller og da helst med one night stands.

Jeg foretrekker at mannen er seg selv. Kan godt være litt småklønete og litt clueless om det er slik han er. At han er ærlig og villig til å gå inn i et lengre forhold er viktigere enn at han er sånn douchebag som brøyter seg gjennom og later som om han er verdens beste storsjarmør.

Det sagt så kan man jo jobbe med seg selv. Det kan man generellt om man vil være litt sosiale. Ting som å dusje mer enn en gang i uka, og å ikke bruke en hel boks med gel i håret eller axe på kroppen og å lære seg hvilken kledsstørrelse man burde bruke... Ting som å ikke være så jævelsk bitter, slik som mange (ikke alle) er eller som å være litt mere åpen eller mindre kverulante. Alle har forbedringspotensialer.

Det er stor forskjell på pua og å jobbe med seg selv. 

Anonymkode: 7c31c...4cf

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg ikke ønsker å være en fysisk premie for en mann som har lært seg en jaktteknikk. Som flere her påpeker er jo mannen ofte ikke oppriktig interessert i dama. Han vil bare vinne en premie. Han driter i om du blir såra når han har tatt ut premien sin. 

Vi damer er ganske lei av bruk og kastmentaliteten mange menn har ovenfor damer. 

Om en sosialt klønete mann virkelig er oppriktig interessert i en dame, så vil han fint klare å opprette kontakt med henne på en naturlig måte. Om ikke, så er han bare feig. 

Anonymkode: c3017...1b3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...