AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Og kommer til å velge en rase som kan ha endel helseproblemer. Alle hunder kan jo ha helseproblemer, men jeg vil ha nettopp denne rasen fordi hva den krever av tur og mental stimuli passer meg godt. Anonymkode: c7831...3f8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Good for you... Anonymkode: 92139...d4b 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Good for you... Anonymkode: 92139...d4b Ja! Bryr meg ikke om hva andre sier om helse. Synes de sykere rasenehundene også fortjener gode hjem Anonymkode: c7831...3f8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Fint for deg, takk for informasjonen. Anonymkode: 29f89...24a 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Hvorfor vil du absolutt kjøpe en hund? Kan du ikke heller skaffe deg ett kjæledyr gjennom dyrebeskyttelsen, Foreningen for omplassering av dyr (fod) eller lignende? Anonymkode: 2a892...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Når du velger en hund med kjente raserelaterte problemer støtter du videre avl på slike raser, og du risikerer at du målene avlive valpen etter hvert. Hvilke egenskaper er det som erså unike for denne rasen at du ønsker dette? Anonymkode: 5958c...d0f 9
Mayoo Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Bryr meg ikke om hva andre sier om helse. Synes de sykere rasenehundene også fortjener gode hjem Anonymkode: c7831...3f8 Nei, det er vel derfor du måtte lage en tråd om det her. 7
Try2 Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 hvis det er noen syke rasehunder der ute så må vi for all del fortsette å kjøpe de slik at de avler og avler. Dette er for dumt. Godkveld. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 Jeg er for totalforbud av syke hunder. Og trekk tilbake forbudet mot Pit Bull. Men alle skal ha søte små fluffy hunder fordi de er så søøøte og ååånhååå. Og så driter de i at de støtter avl av syke hunder eller avl på valpefabrikker i Polen ol. Anonymkode: 74ce1...150 5
Ringblomsten Skrevet 2. september 2016 #11 Skrevet 2. september 2016 Hallo, støtt heller fod gården eller lignende om du abslutt må ha en hund som trenger støtte og kjærlighet. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #12 Skrevet 2. september 2016 Og enkelte lurer på hvorfor "hundefolk" er frekke og ikke tolerante... Det er ikke så rart når det er så mange idioter der ute som aldri burde hatt dyr i utgangspunktet. Bruk av bur i flere timer dag/natt, folk som "tar" hunden sin fysisk for å vise hvem som er sjefen, ønske av hund som lider pga. uvettig avl... Er det egentlig rart at folk reagerer? Anonymkode: 72aac...bca 5
Sugerøret Skrevet 2. september 2016 #13 Skrevet 2. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og kommer til å velge en rase som kan ha endel helseproblemer. Alle hunder kan jo ha helseproblemer, men jeg vil ha nettopp denne rasen fordi hva den krever av tur og mental stimuli passer meg godt. Anonymkode: c7831...3f8 Ok... skikkelig informativ tråd :d 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Er det boxer? I så fall ka jeg skjønne deg, ts. Man må finne en seriøs oppdretter som er bevisst på å ikke avle på individer med helseproblemer. Anonymkode: 691f1...903
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 For de fleste hunderaser som har en del sykdommer grunnet overavl finnes det ansvarlige avlere som ønsker å gjærne disse trekkene. For eksempel Dachser med kortere rygg og engelske bulldoger med lengere nese. Valget er ditt TS, men synes heller du skal velge fra en av de mer ansvarlige avlere. De har en tendens til å være friskere selv om de ikke nødvendigvis fyller utstillingskravene i alle land. Anonymkode: 489d5...f3b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Den 2. september 2016 at 18.56, AnonymBruker skrev: Jeg er for totalforbud av syke hunder. Og trekk tilbake forbudet mot Pit Bull. Men alle skal ha søte små fluffy hunder fordi de er så søøøte og ååånhååå. Og så driter de i at de støtter avl av syke hunder eller avl på valpefabrikker i Polen ol. Anonymkode: 74ce1...150 Jeg så akkurat en video av en pitbull som angrepte og drepte en beagle. Helt forferdelig. Jeg er glad for at den rasen er forbudt i Norge. Anonymkode: 8f8b5...d2a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg så akkurat en video av en pitbull som angrepte og drepte en beagle. Helt forferdelig. Jeg er glad for at den rasen er forbudt i Norge. Anonymkode: 8f8b5...d2a Alle hunder kan angripe. Det er eiers ansvar å sørge for at sånne ting ikke skjer Anonymkode: 96d51...665 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #18 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle hunder kan angripe. Det er eiers ansvar å sørge for at sånne ting ikke skjer Anonymkode: 96d51...665 Stor forskjell på å angripe og drepe. Anonymkode: 8f8b5...d2a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 Du vil altså ha en hund som på grunn av diverse fysiske handicap, helst skal være i stand til minst mulig fysisk aktivitet? Grunnen til at f.eks mops og bulldog sies å ha lite aktivitetsbehov er jo at de har så trange luftveier at de blir andpusten av den minste anstrengelse, altså ikke fordi de ikke vil være aktive, men kroppene deres tillater det ikke. Synes virkelig ikke det vitner om god avl og dyrets beste i tankene når hundens fysikk hindrer dem i å leve som en normal hund (en hund SKAL greie en fjelltur og å være i aktivitet på sommeren). Viss du vil ha et kjæledyr som krever lite mosjon så få deg en katt, heller enn å støtte oppdrettere som avler fram syke sofaputer med pusteproblemer! Og til rasefanatikerne: nei ikke alle individer har problemer, men den som sier at kortneserasene i sin helhet ikke har uakseptable helseproblemer stikker hodet i sanden (eventuelt prøver å rettferdiggjøre den støtte de ga uetisk avl når de kjøpte valp). Anonymkode: 8c1ab...5d8 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stor forskjell på å angripe og drepe. Anonymkode: 8f8b5...d2a Får en hund som angriper holde på lenge nok uten at eier klarer eller gidder å blande seg borti så kan hvilken som helst hund drepe. Fornøyd? Anonymkode: 96d51...665 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå