Gå til innhold

Å date folk fra nettet... hvilke holdning har dere til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått høre av venner og bekjente av meg at de mener at det er utrolig mange "tapere til psykopater" på nettet. Og at dem som har profil på nettet er ikke riktig klok. Jeg måtte forsvare meg for jeg har profil på nettet. Jeg sa: "Er jeg en taper som har profil på nettet?". Svaret var: "Ja det er du dersom du fortsetter med det, for da kan du risikere å bli voldtatt og behandlet som en dritt for de menn som har profil er enstøinger og meget spesielle, ingen vil ha dem". 

Hva sier dere? 

Anonymkode: 8e1f3...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Alle" har da datingprofil nå. Jeg traff ingen psykoer da jeg var der, er de rare merker man det fort når man chatter uansett. Traff mange hyggelige, oppegående menn der før jeg omsider fant han som nå er samboeren min.

Anonymkode: f39d1...d75

• Liker 5
Skrevet

Har ikke samme holdninger som dine venner i alle fall :P Har egentlig ingen tanker om folk som bruker nettdating. Det er en grei måte å komme i kontakt med folk på, og de fleste vet vel at man skal ta litt forhåndsregler når man møter en man har snakket med over nett. Mange bra menn som driver med nettdating :) 

Anonymkode: e1fa6...0f5

• Liker 1
Skrevet

Profil på nettet? Jeg har hørt at man aldri skal stole på folk som ikke har Facebook, de stjeler bare vinen din og pisser i badekarret før de forsvinner. Hvis noen ikke har Facebook foreslår jeg at vi går hjem til dem.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke noe for meg,men flott at andre kan finne kjærligheten uansett hvor det er.

• Liker 2
Skrevet

Bor vennene dine under en stein, eller hva? En profil på nettdating er jo noe "alle" har. Det er så vanlig nå for tiden at jeg synes det er rart å ha slike holdninger. Her er det vel heller dine venner som er litt enkle og fordømmende. 

Anonymkode: 7869e...974

• Liker 3
Skrevet

Syns vennene dine høres ut som om de bor langt ute i en hytte i skauen. Er alltids raringer, men det er det i virkeligheten også. Er sammen med min kjære på tredje året og vi traff hverandre åpnet 😉

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, bergenser skrev:

Syns vennene dine høres ut som om de bor langt ute i en hytte i skauen. Er alltids raringer, men det er det i virkeligheten også. Er sammen med min kjære på tredje året og vi traff hverandre åpnet 😉

Jeg ble bedt om å holde unna alt som het nettdating. Og begynne å leve et normalt liv som alle andre for ellers ville det gå riktig galt med meg før eller siden. De ba meg heller sjekke opp folk ute på en resturant eller ute på gaten eller andre steder. Men jeg er for sjenert til det ;). Godt at det er normalt med nettdating i disse dager!. Det er nok de som ikke følger med i tiden. Noen av de som sier det er single men har gitt opp å lete etter mann for lenge siden sier de. Jepp sånn er det. Men støtter dem i en sak: Jeg er enig med de om at noen av mannfolkene jeg har fått kontakt med på nettet var litt vel pågående. 

• Liker 2
Skrevet

Bruker tinder, no shame. Møtt mange kule folk derfra, men ikke blink enda. Fått et par kompiser derfra, både platonisk og ikke :)  Litt mer low key enn sukker og match

Anonymkode: 0b6f9...0e4

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Ja, for det var ikke en spøk, jeg mente det seriøst......

Anonymkode: 42491...146

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått høre av venner og bekjente av meg at de mener at det er utrolig mange "tapere til psykopater" på nettet. Og at dem som har profil på nettet er ikke riktig klok. Jeg måtte forsvare meg for jeg har profil på nettet. Jeg sa: "Er jeg en taper som har profil på nettet?". Svaret var: "Ja det er du dersom du fortsetter med det, for da kan du risikere å bli voldtatt og behandlet som en dritt for de menn som har profil er enstøinger og meget spesielle, ingen vil ha dem". 

Hva sier dere? 

Nei, før med det samme det var vanlig med internett, var det kanskje litt nerdete... da var det liksom mer innafor å finne noen på byen eller i vennekretsen...

men nå er det så vanlig at selv kjendiser dater på nettet. Det er heller mer flaut å møte noen på byen.
Liksom: Hvor har dere møttes da? Neh, vi møttes nå i fylla... 

Fordelen med å date på nettet er at en blir kjent på en helt annen måte, du blir kjent med det indre litt, verdier personen har, humoren osv...

Dere trenger ikke engang møtes face to face heller først, dere kan f.eks. skype og snakke live med videokamera :D Det g jorde jeg og min mann - vi satt oppe hele natta...

Anonymkode: eafad...066

• Liker 2
Skrevet

Jeg å min bedre halvdel, møttes på spraydate, for snart 12 år siden, gift 3 barn å lykkelige :hug:

Anonymkode: 8ebb4...5f5

• Liker 2
Gjest Baremenneske
Skrevet

For noe tull!! Klart det finnes "mye rart" på nett, men det det gjør det jammen utafor også!!!Litt "på vakt" før man vet litt mer om folk bør man være uansett..Jeg traff min samboer på nett, og vi har det toppers 😊

Skrevet
Den 2.9.2016 at 18.14, AnonymBruker skrev:

Hva sier dere? 

Hva er en "profil på nettet"? Tinder? Facebook?

Skrevet
13 timer siden, jabx skrev:

Hva er en "profil på nettet"? Tinder? Facebook?

Tenker på datingprofil. Facebookprofil er jo også en profil, men når man tenker dating tenker man: Tinder, møteplassen, sukker osv. Jeg slettet mine profiler på møteplassen og sukker i dag, fordi jeg var lei av hele saken. Trenger en pause. Møtte 2 fra møteplassen. Og begge virket ikke helt god ut i måten de var på. Så nå tok jeg meg en pause for å begynne i bedre baner senere. :) 

Skrevet

Det er mye rart på nettet. Men det finnes jo bra folk også. Det gjelder å ha tålmodighet, slik jeg ser det. De som har mest hastverk med å møtes er etter min beskjedne erfaring også de som det er mest tull med.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på datingprofil. Facebookprofil er jo også en profil, men når man tenker dating tenker man: Tinder, møteplassen, sukker osv. Jeg slettet mine profiler på møteplassen og sukker i dag, fordi jeg var lei av hele saken. Trenger en pause. Møtte 2 fra møteplassen. Og begge virket ikke helt god ut i måten de var på. Så nå tok jeg meg en pause for å begynne i bedre baner senere. :) 

Vel, det er helt vanlig med datingprofil på f.eks. Tinder nå om dagen.

Skrevet

For noe tull. De aller fleste med nettprofil er helt vanlige mennesker. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke kan være uheldig å møte på gærninger der, men det kan man jo like gjerne gjøre andre steder også.

Anonymkode: 22455...868

• Liker 1
Skrevet

Altså, det er jo noe galt med ideen om at det er noen forskjellige TYPER mennesker på nett fremfor på bussen. De er jo bokstavelig talt de samme. Bare se på befolkningsstatistikken, det går ikke opp at det skal være særere folk på nett når Alle er på nett (single på tinder etc altså). De er rett og slett et tverrsnitt av befolkningen på godt og vondt. Et skikkelig representativt utvalg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...