Gå til innhold

Berlinerboller - HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget deigen og skulle fritere, men de blir KJEMPEFORT svarte utapå og kun deig inni som ikke er ferdig i det hele tatt.. 

Hva gjør jeg galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten er de for store, eller så er det for varmt. Eller begge deler. 

Jeg ville prøvd å skru ned varmen først, for jeg tipper det er der problemet ligger :)

Anonymkode: 4459b...c79

Skrevet

For høy temperatur. Vær dødsforsiktig så ikke hele gryta tar fyr. Har du lokk i nærhetenntil å kvele en eventuell flamme? 

Anonymkode: 1dad4...323

• Liker 2
Skrevet

Berlinerboller er utrolig godt...og utrolig fett.

Skrevet
19 timer siden, beliiebeer skrev:

Jeg har laget deigen og skulle fritere, men de blir KJEMPEFORT svarte utapå og kun deig inni som ikke er ferdig i det hele tatt.. 

Hva gjør jeg galt?

Det er jo innlysende hva problemet er, fettet er for varmt. Det beste er å kjøpe det som kalles et sukkertermometer eller konditortermometer. Koster en snau hundelapp på Clas Ohlson. 

Skrevet
5 minutter siden, Antoinette skrev:

Det er jo innlysende hva problemet er, fettet er for varmt. Det beste er å kjøpe det som kalles et sukkertermometer eller konditortermometer. Koster en snau hundelapp på Clas Ohlson. 

Hvor varmt skal det være?

Anonymkode: c33eb...8bf

Skrevet
16 minutter siden, Antoinette skrev:

Ja, så jeg prøvde på nytt. Mye lavere varme. Det tok god stund før de ble brune på utsiden nå, men fortsatt var de ikke noe stekt inni..

Skrevet

Har sjekket, 190 °C og omtrent 2 1/2 minutt på hver side.

Lager slike til fastelavn og de blir alltid perfekt stekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...