Gå til innhold

vurderer sterkt og bytte bank

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns jeg får så dårlig service hos den banken jeg har nå, og vurderer sterkt å bytte. Men det er litt ork, har mange kontoer og fond.

vanskelig eller lett? 

hvilke banker er forresten gebyr slukere og hvem er enklest å ha med å gjøre 

Anonymkode: 04209...ece

Skrevet

skandia

Anonymkode: 9505a...b93

Skrevet

skandia er gebyrfri.kun årsavgift.

Anonymkode: 8b8a3...f70

Skrevet

Vi hadde sparebanken,  ble bokstavelig talt behandlet som søppel! Vi refinansierte i Surnadal og de er fantastisk! Sier det til alle jeg prater med! Skift  til Surnadal! Å det er ikke vanskelig! Det går kjapt å banken gjør alt av arbeidet  

Anonymkode: df5e1...d35

Skrevet

Vi hadde både nordea og dnb, begge var bra. Men jeg er fasinert over dnb sin service. De er så sykt hyggelige og man kan spørre om ting hele døgnet. 

Så vi har nå akkurat flyttet alt over til dnb. God service og god rente. Vi har vel 1,9 rente på huset

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

syns jeg får så dårlig service hos den banken jeg har nå, og vurderer sterkt å bytte. Men det er litt ork, har mange kontoer og fond.

vanskelig eller lett? 

hvilke banker er forresten gebyr slukere og hvem er enklest å ha med å gjøre 

Anonymkode: 04209...ece

Hva slags service er det egentlig du trenger fra banken? Bytt til DnB og du slipper å snakke mer med banken, alt er selvbetjent i nettbanken :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, prt90 skrev:

Hva slags service er det egentlig du trenger fra banken? Bytt til DnB og du slipper å snakke mer med banken, alt er selvbetjent i nettbanken :)

Ikke egentlig meg du spør, men da vi nå skal bytte tilbake til DnB igjen på grunn av dårlig service i Sparebaken svarer jeg allikevel.

På de 9 mnd vi har hatt sparebanken har det vært noen spørsmål hvor vi ikke har fått svar på det i nettbanken, blant annet hadde vi plutselig en mnd hvor huslån var trukket dobbelt, en annen gang var ikke avtalegiro trukket selv med penger på konto. Hos DnB har hvem som helst kunne hjelpe oss uansett spørsmål, i Sparebanken er det kun vår kunderådgiver som kan hjelpe oss. Om han er borte må vi vente til han er tilbake på jobb, ikke blir vi ringt opp igjen og ved forhandling av renter ringer han tilbake i stedet for å svare på mail. Dersom jeg tar kontakt pr mail er det fordi jeg vil ha det skriftlig. Jeg har i tillegg vært nødt til å virkelig krangle oss til samme rente som vi har fått tilbud om i DnB, og da gikk det i tillegg 1,5 mnd fra vi ble lovet nedsatt rente til den ble nedjustert. Valgte da å bli i sparebanken i påvente av boligsalg, men nå som leiligheten er solgt bytter vi.

Anonymkode: a2170...1d9

• Liker 1
Skrevet

Har aldri møtt en kundebehandler i DnB som kan hjelpe med noe som helst.

Skandiabanken er fantastisk.

VIlle ikke brukt SpareBank1 om de så betalte meg.

• Liker 2
Skrevet

Bytt bank! Det lønner seg sjeldent å være trofast hos EN bank. Få nye tilbud og press din vanlige bank, eller bytt bank.

Skrevet

Hvordan bytter man bank? Altså overfører alle pengene til en annen bank? Er det dyrt?

Jeg har hatt samme bank hele livet...

Anonymkode: 16669...c40

Skrevet

Skandiabanken, alt går kjapt og enkelt via nett, billig og :-) 

• Liker 2
Skrevet

Vi byttet bank fra DNB til Sparebank 1 for 1,5 år siden og er stårlende fornøyd. Både med personlig service, gebyrer og renter. Byttet var raskt, enkelt og smertefritt. Sparebanken tok seg av alt hva gjelder avtalegiroer som ble flyttet over, huslån (kostet 200 kr å få det over) og alt vi behøvde var å bruke vår gamle id brikke og gå inn og signere avtalene, opprette kontoer og bestsille bank- og kredittkort.

Anonymkode: 1d8c1...b53

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan bytter man bank? Altså overfører alle pengene til en annen bank? Er det dyrt?

Jeg har hatt samme bank hele livet...

Anonymkode: 16669...c40

Man ber om å bli kunde i banken?

Selv er jeg kunde i to banker, mest fordi jeg opprinnelig var kunde i en lokalbank som fusjonerte med DNB, men som voksen har jeg vært en stor fan av Skandiabanken. Alt avhenger jo av hva du er ute etter, jeg har ingen lån, så for meg teller det mest at tjenester er gebyrfrie. Eneste minus med Skandiabanken er at de ikke tilbyr kort med bilde som man kan bruke som legitimasjon, derfor velger jeg å ha DNB i tillegg så jeg får legitimasjon. Jeg orker ikke drasse med meg førerkort eller pass hele tiden, fordi det koster penger å få nytt hvis jeg mister dem. Kort kan man jo bare bestille på nytt og på nytt uten kostnad.

Skrevet
Den 2. september 2016 at 21.18, amativeReflection skrev:

Har aldri møtt en kundebehandler i DnB som kan hjelpe med noe som helst.

Skandiabanken er fantastisk.

VIlle ikke brukt SpareBank1 om de så betalte meg.

Det nekter jeg faktisk å tro på. 

Anonymkode: 93b3b...5f4

• Liker 1
Skrevet

DNB. Den beste nettbanken og så å si alt kan gjøres der. I tillegg får du penger via Vipps på konto med en gang. 

Skrevet

Bankkort uten bilde er visst det siste nye nå, fikk nettopp nytt Visa-kort gjennom Gjensidige, og der er det ikke legitimasjon på. 

Jeg har da Gjensidige, ingen gebyrer bortsett fra årsgebyret på Visa. 

Anonymkode: 49065...d2c

Gjest Mysticgirl
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man ber om å bli kunde i banken?

Selv er jeg kunde i to banker, mest fordi jeg opprinnelig var kunde i en lokalbank som fusjonerte med DNB, men som voksen har jeg vært en stor fan av Skandiabanken. Alt avhenger jo av hva du er ute etter, jeg har ingen lån, så for meg teller det mest at tjenester er gebyrfrie. Eneste minus med Skandiabanken er at de ikke tilbyr kort med bilde som man kan bruke som legitimasjon, derfor velger jeg å ha DNB i tillegg så jeg får legitimasjon. Jeg orker ikke drasse med meg førerkort eller pass hele tiden, fordi det koster penger å få nytt hvis jeg mister dem. Kort kan man jo bare bestille på nytt og på nytt uten kostnad.

15 timer siden, Lista skrev:

DNB. Den beste nettbanken og så å si alt kan gjøres der. I tillegg får du penger via Vipps på konto med en gang. 

Sverger også til DNB :)

Skrevet

Hadde dnb (bruker dem enda) men byttet alt til storebrand bank... Fantastisk service, som regel de som setter ned rentene på boliglån først og i tillegg så sparte jeg 6000 i året på å flytte alle forsikringene mine fra dnb til storebrand.

dnb er overlegne på nettbank og mobilbank. Bruker dem enda som sparekontoer osv men mer fornøyd med storebrand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...