AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #41 Skrevet 3. september 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Elsker egentlig dette navnet, men så er jeg litt usikker på om det blir for pompøst? Ville du tenkt at foreldrene til Konstanse var litt høye på seg selv/prøvde å fjonge seg? Anonymkode: 4589c...5cf Jeg forbinder det med en 1800-talls overklassekvinne. Litt hysterisk, som Keira Knightley. Pompøst, ja. Og teit. Anonymkode: 98d22...e35
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #42 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forbinder det med en 1800-talls overklassekvinne. Litt hysterisk, som Keira Knightley. Pompøst, ja. Og teit. Anonymkode: 98d22...e35 Oi! Kjenner du K. Knightley til å kunne si at hun er hysterisk? Jeg syns nå uansett Keira er veldig fint, da. Anonymkode: cda23...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #43 Skrevet 3. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi! Kjenner du K. Knightley til å kunne si at hun er hysterisk? Jeg syns nå uansett Keira er veldig fint, da. Anonymkode: cda23...9b8 Ut fra at hun overspiller i de fleste filmer og også spiller i en film om psykoanalysen (og hysteri), så ja. At noen vil kalle ungen sin opp etter 1800-talls overklassenavn viser jo at folk har ulik smak. For å si det pent. Anonymkode: 98d22...e35
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #44 Skrevet 3. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut fra at hun overspiller i de fleste filmer og også spiller i en film om psykoanalysen (og hysteri), så ja. At noen vil kalle ungen sin opp etter 1800-talls overklassenavn viser jo at folk har ulik smak. For å si det pent. Anonymkode: 98d22...e35 Og du har helt sikkert sett filmene hun har vært med? Jeg syntes hun spilte bra som Elisabeth Bennet ihvertfall. Husker ikke alle filmene jeg har sett med henne, men skal huske på å ta på meg hysterisk-briller når jeg ser en av hennes filmer😉 Ts, har du googlet navnet? Mye interessant bak navnet. Anonymkode: cda23...9b8 1
#frøken Skrevet 3. september 2016 #45 Skrevet 3. september 2016 Oldemoren min het Constanse, fint navn. Skal vi tro navneforskere vil dette bli et helt vanlig navn, siden oldegenrasjonen dør ut. Mener at det var et vanlig navn rundt 1900. 1
absinthia Skrevet 3. september 2016 #47 Skrevet 3. september 2016 Kjempefint navn. Når jeg tenker på en Konstanse, tenker jeg på en godhjertet, litt egenrådig, morsom, kreativ tulle, med grønske på knærne som henger etter bena i et tre Kjenner ingen som heter det, så det er litt rart at jeg tillegger Konstanse disse egenskapene 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #48 Skrevet 3. september 2016 Jeg ser for meg foreldre som kaller ungen Konstanse på den ene eller andre skrivemåten for folk som tror de er bedre og mer inetelektuelle og finere enn andre, og som kun drikker champagne og har soignerte vaner og talemål for å distansere seg fra bermen! Anonymkode: 7098c...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå