Gå til innhold

Forslag til frisyre for en med ekstremt tynt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har typisk nordisk hår, men ekstremvarianten.. Veldig tynt og pistrete. Men kan ikke ha helt kort hår fordi det er så sykt mykt uansett hvilke produkter jeg bruker. Det bare faller sammen og jeg ser ut som en mann på hodet. Er ellers veldig feminin i klesveien, men bruker lite sminke (kun mascara) - og synes de helt korte frisyrene krever endel sminke for å bli kvinnelig.

Har brukt hairextension i en liten evighet - men nå er jeg lei. Er dessuten i slutten av 30 årene og føler for en mer "moden" look og frisyre. Men hva funker på et tynt og pistrete hår som ikke krever en time med føning og styr hver dag???

Anonymkode: e68a1...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En halvlang bob tror jeg kunne blitt fint :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme type hår som deg, kanskje ikke like tynt bare. Men det er flatt, grått og kjedelig. Uansett hva jeg gjør eller hvor mye spray, voks eller mousse jeg bruker har jeg bare en sveis: flatt!

Det som har fungert godt for meg er lugg (sånn rett av), og en" bob". Håret rekker meg til kragebenene foran, og til kulen i nakken bak. Sist jeg klippet meg ble det nesten rett av, med litt sånn bob-tendenser. Det er like langt i alle lagene, for det fungerer ikke med fall eller oppklipping i mitt hår uansett. Krever ikke styling, men kan bli litt rart om man har håret mye i strikk og plutselig skal ha det løst (får sånn 50-talls sveis hvor det vipper utover).

Min erfaring er også at jeg er mer fornøyd når jeg har klippet meg hos en billig frisør (de i området her er fra polen), da disse ikke virker til å være så opptatt av at du skal ha en super duper stilig sveis. Klipp er klipp. Og som regel er de flinke! Klippet meg hos en av de beste frisørene i byen engang, og da var det en selvfølge at det skal vaskes, fønes og styles hver morgen.. Jeg som sykler til jobb kan jo ikke gjøre det! og så ut som en dust i mange måneder..

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

Stemmer for denne; 

image.jpg

Denne synes jeg kan være ganske sexy hvis man har selvtillit.
Da jeg selv hadde den som 14 åring i en "fight the power" modus, så jeg ut som en barbert ape :P Skal aldri prøve det igjen.

• Liker 2
Skrevet

Min er litt som Noora i Skam sin (jeg hadde den først :P ) og jeg har også tynt hår som deg. Passer meg fint og krever ikke styling :)

Anonymkode: b8d1d...e31

Skrevet
17 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

En av disse?

images.jpg

nedlasting.jpg

Man har ikke virkelig tynt hår hvis man kan ha en av disse frisyrene. 

• Liker 4
Skrevet

Har du spurt frisøren? De vet ofte mye om sånt, og (burde i alle fall) kunne hjelpe deg :)

Anonymkode: b8d1d...e31

Skrevet

Takk for flere fine innspill. Har aldri hatt bob  -kanskje det kan være noe? Barbert hode skjer iallefall IKKE med mindre jeg får kreft og må på cellegift... Herregud så mye hår egentlig betyr for personligheten..

Her opp igjennom årene flere ganger gitt ulike frisører "fritt frem" ifht at de jo burde vite best. Ikke alltid et smart valg for å si det sånn... De kjenner jo ikke meg som person  -og ofte har det blitt helt på trynet feil... Så vil helst ha noen klare forslag og så kan heller frisøren komme med innspill til justeringer.

Anonymkode: e68a1...e7b

Skrevet

Jeg stemmer også for en lang bob. Jeg har sett  flere jenter med tynt hår som kler det veldig godt. Du trenger jo ikke å gå så veldog kort første gang, slik at du får se om du trives med det.

Anonymkode: 70a30...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...