Gå til innhold

Når sluttet dere å koke babyens smukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når dere sluttet å koke smokker og flasker?

Hvordan vasket dere utstyret uten å koke det? Hørt noen slutter tidlig. Så kunne tenkt meg å høre med dere her😊

Anonymkode: 55422...486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det ikke rent nok i oppvaskmaskinen? Trodde babyer skulle utsettes for litt mikrober etterhvert (ikke helt i begynnelsen). Barn som vokser opp på gård har minst astma og allergi, fordi immunsystemet får øvd seg litt på ganske gode bakterier, bakterier som stimulerer immunsystemet på en god måte, som finnes i omgivelsene. Vil tro at det innebærer å komme i kontakt med ulike kilder i miljøet, også med munnen.

Anonymkode: 3dd81...2c2

• Liker 1
Skrevet

Koker fremdeles smokker, men drikkeflasker og sånn har gått i oppvaskmaskin fra 6 måneder.

Anonymkode: aeebe...98d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri kokt barnas smokker, det ser jeg ikke noe poeng i. De tygger på klær, fingrene sine, leker og alt annet de finner så det er ingen grunn til at akkurat smokken skal være helt steril. At man koker/steriliserer flasker handler om bakterier i selve melken så det har jeg gjort med tåteflasker så lenge de har drukket mme/morsmelk.

• Liker 8
Skrevet

Med førstemann holdt jeg vel på med suttekoking i 7-8 mnd, mens med andremann holdt jeg på i en måned tror jeg.

Skrevet

Ga opp etter noen dager, den ble mistet i gulvet hele tiden uansett. Skylte den bare i kaldt vann.

Anonymkode: a8645...7be

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Dorey skrev:

Med førstemann holdt jeg vel på med suttekoking i 7-8 mnd, mens med andremann holdt jeg på i en måned tror jeg.

Virker som det ofte blir slik. Litt mer nøye på første så ser en gjerne at noe kan kuttes ut til en evt neste mann.

Hvordan vasker du/dere smokker og flasker nå da? Etter en slutter å koke må de jo vaskes innimellom antar jeg😁 Eller holder det å skylde smokker og ha flasker/kopper oppvaskemaskin? Første gangs her😂

Skrevet

Begynte aldri å koke de engang jeg. Gikk fint det også 😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ga opp etter noen dager, den ble mistet i gulvet hele tiden uansett. Skylte den bare i kaldt vann.

Om du brukte flasker etterhvert da feks til vann? Hva gjorde du da? Jeg driver å koker og tenker det er påtide å slutte for hun krabber jo rundt og gnager på alt hun finner om hun ikke blir stoppet😂

Tenker på tutten spesielt? Om det vil samle seg såpe og slik om jeg tar de i maskin.. Vil veldig gjerne slutte å koke! Bare usikker på hvordan vaske slikt utstyr..

Skrevet

Startet aldri :) Har en frisk og fin 10-åring idag som ikke har fått noen av allergiene vi foreldrene har. 

Anonymkode: a6c71...5a1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke rent nok i oppvaskmaskinen? Trodde babyer skulle utsettes for litt mikrober etterhvert (ikke helt i begynnelsen). Barn som vokser opp på gård har minst astma og allergi, fordi immunsystemet får øvd seg litt på ganske gode bakterier, bakterier som stimulerer immunsystemet på en god måte, som finnes i omgivelsene. Vil tro at det innebærer å komme i kontakt med ulike kilder i miljøet, også med munnen.

Anonymkode: 3dd81...2c2

Tenker jeg også😊

Prøver oppvaskemaskin jeg da. Demonterer flasker/kopper så blir det nok bra👍 Bare hvert usikker på tutten på koppene og flaskene.. Er jo litt kronglete å få vann/såpe inn og ut derfra så tenkte det gjerne hopet seg opp litt inni der i vaskemaskin. Men prøver.. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

Jeg har aldri kokt barnas smokker, det ser jeg ikke noe poeng i. De tygger på klær, fingrene sine, leker og alt annet de finner så det er ingen grunn til at akkurat smokken skal være helt steril. At man koker/steriliserer flasker handler om bakterier i selve melken så det har jeg gjort med tåteflasker så lenge de har drukket mme/morsmelk.

Var tuttene på flasker jeg tenkte på itillegg til smokker. Har bare kokt de opp når jeg uansett koker flaker etter mme.. Men tenkte nå kansje det ikke er nødvendig. Hun gnager jo på alt mulig og vi koker jo ikke kopper etter melk eller annet.. Men tuttene er jeg så usikker på om vil hope seg opp med bakterier på om de ikke kokes.. Kansje bare koke tuttene på flasker/kopper da og hive oppi smokker i ny og ne.. 

Skrevet

Koker fremdeles smokker, men drikkeflasker og sånn har gått i oppvaskmaskin fra 6 måneder.

Anonymkode: aeebe...98d

Tror det blir slik her også😊

Ts

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du brukte flasker etterhvert da feks til vann? Hva gjorde du da? Jeg driver å koker og tenker det er påtide å slutte for hun krabber jo rundt og gnager på alt hun finner om hun ikke blir stoppet😂

Tenker på tutten spesielt? Om det vil samle seg såpe og slik om jeg tar de i maskin.. Vil veldig gjerne slutte å koke! Bare usikker på hvordan vaske slikt utstyr..

Flasker som ikke var brukt til melk vasket jeg bare i oppvaskmakinen. Flaskesmokkene i bestikkurven. Noen ganger snudde de seg opp ned så det samlet seg vann, men da bare skylte jeg dem i springen etterpå.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flasker som ikke var brukt til melk vasket jeg bare i oppvaskmakinen. Flaskesmokkene i bestikkurven. Noen ganger snudde de seg opp ned så det samlet seg vann, men da bare skylte jeg dem i springen etterpå.

Takk for tips😊

Ts

Skrevet

Smokker sluttet jeg å koke ganske tidlig. Faller den på gulvet eller får rusk på seg så tar jeg den i min egen munn. Skylder den i vann med jevne mellomrom.

Flasketutene kokte jeg sakte men sikkert mindre frem til baby var 5 mnd. Sluttet da. Vi bruker flasker ganske sjeldent da. 

Nå har lille på trøske så da må alt kokes hver dag. Hurra.

Anonymkode: 5a1c0...2b9

Skrevet

Jeg begynte aldri å koke smokker. Flaskene kokte jeg første måneden, deretter gikk de i oppvaskmaskinen. :)

Anonymkode: fc137...eb5

Skrevet

Jeg kokte ikke en eneste smokk.. Falt meg ikke inn før svigermor sa etter barnevakt at smokken var nykokt 😅 flaskene sluttet jeg å koke etter 3 mnd. Da ble det oppvaskmaskin. Men hver gang etter bruk skyller jeg dem godt, og lar dem ligg med salovann i, helt til vaskemaskin skal ta en runde. Koker flaskene en gang i uka, kanskje litt sjeldnere. 

Anonymkode: 2907e...2a1

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kokte ikke en eneste smokk.. Falt meg ikke inn før svigermor sa etter barnevakt at smokken var nykokt 😅 flaskene sluttet jeg å koke etter 3 mnd. Da ble det oppvaskmaskin. Men hver gang etter bruk skyller jeg dem godt, og lar dem ligg med salovann i, helt til vaskemaskin skal ta en runde. Koker flaskene en gang i uka, kanskje litt sjeldnere. 

Skal også sies at dette er nå i 2015/16. 

Skrevet

Virker som det ofte blir slik. Litt mer nøye på første så ser en gjerne at noe kan kuttes ut til en evt neste mann.

Hvordan vasker du/dere smokker og flasker nå da? Etter en slutter å koke må de jo vaskes innimellom antar jeg😁 Eller holder det å skylde smokker og ha flasker/kopper oppvaskemaskin? Første gangs her😂

Flasker kokte vi de få gangene de var i bruk :) Og smokkene skyller jeg i vasken innimellom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...