Gå til innhold

Hvordan bli mer sosial/danne vennskap på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som bare har det, det kan vi vel alle være enige om. Det er noen som "tar rommet" i det de kommer inn, som sjarmerer de rundt seg med sitt lystige humør, sine kjappe replikker og evne til å samtale med hvem som helst om hva som helst. Denne personen trenger ikke lang tid før hun skaper relasjoner, knytter seg til andre, blir kjent med andre, og hun får det til å se så lekende lett ut.

Det er kanskje milevis fra den jeg er til den personen som er beskrevet ovenfor, og mest sannsynlig kan jeg aldri bli slik som hun er, men likevel sitter jeg med et savn om å bli bedre kjent med kollegene mine, og kanskje danne noen gode vennskap underveis. Jeg bare får det ikke helt til. Kanskje prøver jeg for hardt, kanskje er jeg for sensurert som person. Muligens en god blanding av begge.

Jeg beundrer virkelig de som får det til så lett, og jeg er villig til å jobbe for å bli flinkere her. Har fått med meg at man må øve for å bli bedre, men jeg vil jo helst ikke drite meg loddrett ut på veien. Det jeg vil med denne tråden er egentlig å høre litt hvordan dere gjør det sosialt på jobben, og så ønsker jeg selvfølgelig råd om hvordan jeg kan øve meg på å bli bedre. Bedre til å være en sjarmerende og sosial person som folk faktisk ønsker å bli venn med. 

Anonymkode: cbee1...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt lik deg. Jeg prøver fremdeles. Nå er det mulig jeg har snev av bipolar lidel, da jeg uten videre kan være innesluttet og småsur en periode, mens jeg plutselig kan bli veldig glad, ha ubegrenset med energi. Jeg merker folks reaksjoner på meg meg. De blir mer imøtekommende når jeg er det. Jeg prøver å være det når jeg er "nede" og, men det krever så mye krefter. Jeg har vært stille siden jeg ble født. Allerede i bhg alder begynte mamma å si at jeg måtte lære meg å ta igjen. Så bærer jeg preg av traumer mest sannsynlig. Mamma ble sammen med en som tråkket selvtilliten min enda mer. Så jeg vet liksom aldri hva jeg bør si og ikke. Skal jeg være frekkere, slik som mange er føler jeg meg for frekk. Men så må jeg og passe på så jeg ikke blir et "ja" menneske som alle kan gjøre som de vil med. Jeg er i 20 årene nå. 

Anonymkode: c1a0d...884

Skrevet

Dytter.

Anonymkode: c1a0d...884

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...