Gå til innhold

Har ett ganske kontroversielt problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt hus ett par ganger i uken. Hører jeg skritt inne i andre rom. Av og til høres det ut som vegger skal knekke sammen.

Det følger somregel med noen ekle insektlyder. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det ... flygende kakkelakker ? 

men det værste av alt. Det kommer en ultrahøy pipelyd. Som gjør at jeg får vondt i hodet.

Det kan vare fra 2 timer timer til hele natten 6 timer er det lengste jeg husket. Da var jeg så utslått at jeg ikke kunne gå på jobb neste dag.

Når den pipelyden starter. føler jeg av og til at jeg mister følelser i kroppen. Ettervært føles det som jeg holder på og besvime.

Det som så skjer er. At jeg går inn i søvnparalyse. Jeg klarer ikke å åpne mine øyenlokk og jeg blir paralysert.

Jeg har ettervært lært og kjempe mot søvnparalyse. At jeg såvidt klarer og bevege noen muskler til jeg kommer ut av det.

Det høres sikkert ut som tull. Men alt det her skjer. Om det er psykotisk eller virkelig spiller ingen rolle men det traumatisk alikevel.

De gangene jeg ikke opplever dette sovner jeg som en stein. Jeg bor alene.

Anonymkode: fdb86...577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli utredet for schizofreni, dette er ikke normalt.

Anonymkode: 0ea05...cd8

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mitt hus ett par ganger i uken. Hører jeg skritt inne i andre rom. Av og til høres det ut som vegger skal knekke sammen.

Det følger somregel med noen ekle insektlyder. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det ... flygende kakkelakker ? 

men det værste av alt. Det kommer en ultrahøy pipelyd. Som gjør at jeg får vondt i hodet.

Det kan vare fra 2 timer timer til hele natten 6 timer er det lengste jeg husket. Da var jeg så utslått at jeg ikke kunne gå på jobb neste dag.

Når den pipelyden starter. føler jeg av og til at jeg mister følelser i kroppen. Ettervært føles det som jeg holder på og besvime.

Det som så skjer er. At jeg går inn i søvnparalyse. Jeg klarer ikke å åpne mine øyenlokk og jeg blir paralysert.

Jeg har ettervært lært og kjempe mot søvnparalyse. At jeg såvidt klarer og bevege noen muskler til jeg kommer ut av det.

Det høres sikkert ut som tull. Men alt det her skjer. Om det er psykotisk eller virkelig spiller ingen rolle men det traumatisk alikevel.

De gangene jeg ikke opplever dette sovner jeg som en stein. Jeg bor alene.

Kontakt fastlegen eller den lokale Legevakten, tror jeg er det beste. Ellers har man mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. Du kan sikkert også undersøke med Doktoronline.no, Lommelegen.no eller Webpsykologen.no 

Skrevet

Opplever du det bare hjemme eller andre steder også?

Skrevet

Opplever det bare hjemme. Det skjer igjen :( får ikke sove pågrunn av det.

Er redd for å bli sett på som den gale som alle my styre unna hvis jeg kontakter en psykolog.

Skrevet

Det finnes jo mennesker som gjør husrens, blandt annet Michael Winger, Lili Bendriss, de er iallefall dyktige. Ellers kan du prøve å google "husrens" og se hva som kommer opp.

Skrevet

Ta deg en tur til legen der er det hjelp å få. Du kan ikke drive å ha det sånn som dette hver kveld, det blir for stressende for deg. 

Anonymkode: 70ec6...446

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever det bare hjemme. Det skjer igjen :( får ikke sove pågrunn av det.

Er redd for å bli sett på som den gale som alle my styre unna hvis jeg kontakter en psykolog.

Du blir sett på som "den gale" når du hører vegger som faller sammen, flygende kakerlakker og pipelyder som paralyserer deg. Ikke når du faktisk får hjelp for det.. 

Skrevet

Bor du i en veldig gammel bygning, som det knirker veldig i? :tongue:

Anonymkode: 327d0...291

Gjest summesumbi
Skrevet

Du må jo få utredet dette. Start med fastlegge.  Fortell alt 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har du snakket med legen om dette? Kunne kanskje vært en ide å fått en henvendelse til psykolog. 

Er ikke normalt å ha det sånn. 

Skrevet

Klarer du å lokalisere lydene? Har du undersøkt veger, rør eller andre lydkilder? For det må jo ha en forklaring.

Dere som bare flirer, grow up. Det er en million ting folk kan lide av som ikke er psyksisk. Hørt om hull i takvinduet / takvindusyndrom? Takvindu er da noe som er i øret. Folk som har dette kan høre alt mulig kjempesterkt, som at det knaker når øynene flytter på seg eller man blunker? (også kalt SSCD (Superior Semicircular Canal Dehiscence). Vil selvsagt være rart om ts har dette og det bare skjer hjemme, men poenget er at det kan være noe fysisk - hos ts eller i huset.  Begynn utrderning med å gå til lege, men sjekk også huset.

Anonymkode: ba957...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...