Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 9, og etter dette har jeg 3 ganger/sykluser på rad nå opplevd å få positiv graviditetstest, men negativ igjen noen dager senere.. Mensen kommer en uke på overtid hver gang også. Jeg ble skuffet første gang jeg skjønte at det ikke var noe, lei meg andre gangen og fullstendig knust nå.. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke egget klarer å feste seg. Vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget, må bare lufte tankene litt. Er så lei meg og sint på meg selv for å ja testet så tidlig. Neste gang tester jeg ikke før ikm!

Anonymkode: ee499...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du kan ha progresteronmangel eller lutealfasedefekt.. går det vanligvis kort tid mellom EL og mensen? Har du ofte spotting fler dager før mensen? Har hørt at det kan være symptomer på dette. Jeg er ingen eksper altså har bare googlet litt tidligere for min egen del.  

Ville undersøkt om det kan være dette, for det er ting man kan behandle :)

Anonymkode: a031d...519

Skrevet

Uff, så trist! Kjemisk graviditet er kroppens måte å hindre defekte/svært syke emryo utvikler seg videre. At d har blitt gravid 4 pp på rad er helt fantastisk! Det betyr at du er svært fruktbar. Når du slipper et friskt og fint egg har du gode muligheter for å bære frem et barn.

Anonymkode: 90a06...5af

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du kan ha progresteronmangel eller lutealfasedefekt.. går det vanligvis kort tid mellom EL og mensen? Har du ofte spotting fler dager før mensen? Har hørt at det kan være symptomer på dette. Jeg er ingen eksper altså har bare googlet litt tidligere for min egen del.  

Ville undersøkt om det kan være dette, for det er ting man kan behandle :)

Jeg har ca 14 dager mellom el og mensen, spotter ikke heller. Men jeg har lavt stoffskifte. Kanskje det har noe å si?

Skrevet

Jeg tipper det er du som tolker graviditetstestene feil. Å bli gravid 4 ganger på rad har sannsynlighet på rundt 0,0016.

Bedre å vente noen dager ekstra i stedet for å mistolke testene fordi man så gjerne vil være gravid.

Anonymkode: 8ac40...6c5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 14 dager mellom el og mensen, spotter ikke heller. Men jeg har lavt stoffskifte. Kanskje det har noe å si?

Lavt stoffskifte kan medføre anovulatoriske sykluser (uten eggløsning ) men siden du helt klart har hatt eggløsning så tror jeg ikke det skal være noe problem. :) 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det er du som tolker graviditetstestene feil. Å bli gravid 4 ganger på rad har sannsynlighet på rundt 0,0016.

Bedre å vente noen dager ekstra i stedet for å mistolke testene fordi man så gjerne vil være gravid.

Hva baserer du antagelsen om at jeg mistolker graviditetstestene på? En graviditetstest er enten positiv eller negativ.

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo tull, kjemisk er ikke regnet som graviditet og det TS opplever er helt vanlig. 

Anonymkode: c6387...7a3

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg. Selv har jeg opplevd å bli kjemisk gravid 5 av 7 av syv ganger jeg har blitt inseminert. Jeg har en normal syklus, har ikke for lite progesteron (tar riktignok progestron som er vanlig i slik behandling), får alltid eggløsning, har ikke for kort lutefase og blir regnet som svært fruktbar. Alle verdier er normale og vi går bare rundt og venter på at det snart skal gå.

Skjønner frustrasjonen din, men vi får bare tenke at snart går det, det er så nære, så nære. :klem: 

Anonymkode: 6fc5d...0eb

• Hjerte 1
Skrevet
Den 9/2/2016 at 19.48, AnonymBruker skrev:

Hva baserer du antagelsen om at jeg mistolker graviditetstestene på? En graviditetstest er enten positiv eller negativ.

Ja, derfor er det daglig ørten tråder her på KG om tester med skyggestreker, er jeg gravid? osv. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, derfor er det daglig ørten tråder her på KG om tester med skyggestreker, er jeg gravid? osv. 

Eventuelt så handler det også om at man ikke helt tror det man selv ser og ikke at man nødvendigvis mistolker. Men nei, mine graviditetstester kan ikke mistolkes, de har vært positive 5 av 7 ganger med sterke streker. Noen av oss blir lett gravide, det betyr derimot ikke at vi beholder like lett. 

Grunnen til at jeg har publisert graviditetstester her på KG har vært mest fordi jeg ikke helt har klart å tro på det jeg selv ser, ikke at jeg mistolker. Men joda, samtlige har vært enige i at de er positive. 

Anonymkode: 6fc5d...0eb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er bare ufin og ikke her for å hjelpe, så jeg skjønte egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare deg. Jeg har fått positive tester som blir sterkere, for så å bli svakere og negative. Har også fått en positiv digital test. Hvor feil kan man tolke det?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Den Thursday, September 01, 2016 at 23.43, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en SA i uke 9, og etter dette har jeg 3 ganger/sykluser på rad nå opplevd å få positiv graviditetstest, men negativ igjen noen dager senere.. Mensen kommer en uke på overtid hver gang også. Jeg ble skuffet første gang jeg skjønte at det ikke var noe, lei meg andre gangen og fullstendig knust nå.. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke egget klarer å feste seg. Vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget, må bare lufte tankene litt. Er så lei meg og sint på meg selv for å ja testet så tidlig. Neste gang tester jeg ikke før ikm!

Hva er kjemisk gravditet?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt så handler det også om at man ikke helt tror det man selv ser og ikke at man nødvendigvis mistolker. Men nei, mine graviditetstester kan ikke mistolkes, de har vært positive 5 av 7 ganger med sterke streker.

Sikker på at det ikke er EL-tester du har brukt? De vil alltid vise strek.

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Graviditet som avsluttes når eller like etter man skulle hatt mens. Men en kjemisk graviditet fire sykluser på rad er et statistisk mirakel. Det er rett og slett ikke mulig.

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

At egget blir befruktet og forsøker å feste seg, men blir avvist eller ikke klarer å feste seg. Det streifer bare akkurat nok til at kroppen begynner å produsere hcg før egget går til spille.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er EL-tester du har brukt? De vil alltid vise strek.

Jeg vet godt forskjell på eggløsningstest og graviditetstester, ja.

2gufas5.jpg

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet godt forskjell på eggløsningstest og graviditetstester, ja.

2gufas5.jpg

Ok, jeg har jo ikke hevdet at du ikke kan ha vært gravid en av disse gangene, men fire ganger på fire sykluser? Ekstremt usannsynlig.

Skrevet

8 dpo fikk jeg positiv digital test, 4 dager senere fikk jeg kjempe svak strimmel, morgenen etter ble strimmeltesten helt negativ.

ngt4k3.jpg

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At egget blir befruktet og forsøker å feste seg, men blir avvist eller ikke klarer å feste seg. Det streifer bare akkurat nok til at kroppen begynner å produsere hcg før egget går til spille.

Er dette vanlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...