AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #21 Skrevet 1. september 2016 22 minutter siden, badboned skrev: Ser absolutt poenget ditt. Likevel har jeg kun hatt dette ene kravet som jeg, ja, har holdt hardt på. Jeg bør nok tillate meg å føre flere krav på lista. Det er bare -ååå- så irriterende å måtte gi slipp på dette som pretty much er det jeg har leita så lenge etter. Jeg forstår godt frustrasjonen din, tro meg. Det er bare det at jeg aldri har hatt sex med noen mer enn to ganger selv, uten at jeg har utviklet noen form for følelse eller opplevelse av tilknytning til dem. Derfor er det kanskje vanskelig for meg å se for meg hvordan andre klarer det, og derfor er jeg ekstra skeptisk. Det kan jo godt hende at du greier å ha det forholdet du er ute etter med denne mannen uten å bli forelska, og uten at noen av hans "laster" på en eller annen måte går ut over deg, men bare det at du spør her, og måten du reflekterer over det gjennom tråden sier meg at du er skeptisk selv også. Hadde dette vært en stabil "gjennomsnittlig" mann, hadde ikke fallhøyden vært så stor OM du hadde slumpet til å forelske deg, men siden han har disse kvalitetene som du ikke setter pris på tenker jeg at risikoen ved å forelske deg i denne mannen er høyere. Anonymkode: 28257...205 1
badboned Skrevet 1. september 2016 Forfatter #22 Skrevet 1. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder kun for tunge sprøytenarkomane. Anonymkode: e3700...ff8 Han går ikke inn under den kategorien. Likevel, fordi han ikke har alt på stell er det naturlig å anta at legebesøk etter hver sexpartner ikke er førstepri i livet hans. 1
herremann Skrevet 1. september 2016 #23 Skrevet 1. september 2016 (endret) kjedelig å våkne og han har robba leiligheten din. dop koster mye penger. håper også du bruker kondom, er mye nasty sykdommer i rusbelasta miljøer. bytting av nåler etc. Endret 1. september 2016 av herremann 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #24 Skrevet 1. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder kun for tunge sprøytenarkomane. Anonymkode: e3700...ff8 Nei - folk som er i aktive rusmiljøer vil falle inn under den kategorien fordi smitten er endemisk der. Det er ikke slik at injiserende misbrukere er fysisk adskilt fra andre narkomane, og det er heller ikke slik at injiserende misbrukere ikke kan overføre smitte seksuelt. Hepatitter er f. eks. sykdommer som er uhyre smittsomme, og som florerer i disse miljøene. Anonymkode: c8421...8f2 7
badboned Skrevet 1. september 2016 Forfatter #25 Skrevet 1. september 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår godt frustrasjonen din, tro meg. Det er bare det at jeg aldri har hatt sex med noen mer enn to ganger selv, uten at jeg har utviklet noen form for følelse eller opplevelse av tilknytning til dem. Derfor er det kanskje vanskelig for meg å se for meg hvordan andre klarer det, og derfor er jeg ekstra skeptisk. Det kan jo godt hende at du greier å ha det forholdet du er ute etter med denne mannen uten å bli forelska, og uten at noen av hans "laster" på en eller annen måte går ut over deg, men bare det at du spør her, og måten du reflekterer over det gjennom tråden sier meg at du er skeptisk selv også. Hadde dette vært en stabil "gjennomsnittlig" mann, hadde ikke fallhøyden vært så stor OM du hadde slumpet til å forelske deg, men siden han har disse kvalitetene som du ikke setter pris på tenker jeg at risikoen ved å forelske deg i denne mannen er høyere. Anonymkode: 28257...205 Tusen takk for forståelse. Basert på dine egne erfaringer med forelskelse/følelser som resultat av sex, forstår jeg godt du er skeptisk. Det har du helt rett i at jeg er selv også. Vi har jo i stor grad de samme erfaringene, og det er første gang for min del at jeg opplever å være seksuelt tiltrukket uten å være forelsket. Av tidligere erfaring veit jeg som sagt veldig tidlig etter første samleie om jeg vil forelske meg, og siden jeg ikke føler på dette nå, opplever jeg at jeg har grunn til å tro at jeg heller ikke vil bli det - så er det bare all denne forskningen som sier at kvinner ofte forelsker seg etter sex som gjør meg usikker, da. Men da burde jeg vel allerede følt på en begynnende forelskelse (som jeg vanligvis gjør), eller..? Og som du sier, nettopp fordi fallhøyden er så stor gir dette meg mer hodebry enn ved en evt. annen, stabil, ff - jeg veit jeg blir en dust når jeg er forelska, og at jeg samme hvor dumt jeg veit det er, vil involvere meg personlig i det ustabile livet hans om jeg skulle bli det. Jeg KAN ikke bli det.
badboned Skrevet 1. september 2016 Forfatter #26 Skrevet 1. september 2016 33 minutter siden, herremann skrev: kjedelig å våkne og han har robba leiligheten din. dop koster mye penger. håper også du bruker kondom, er mye nasty sykdommer i rusbelasta miljøer. bytting av nåler etc. Han har mye penger. Jobber i utelivsbransjen - det er partydop det går i. Ingen nåler.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #27 Skrevet 1. september 2016 Trodde du mente ff som i fotballfrue, og skjønte ikke... Anonymkode: 4a73c...08a 1
badboned Skrevet 1. september 2016 Forfatter #28 Skrevet 1. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Trodde du mente ff som i fotballfrue, og skjønte ikke... Anonymkode: 4a73c...08a Hahaha, ler! Problematisk at ff er treningsnarkoman? 2
Summer lady Skrevet 1. september 2016 #29 Skrevet 1. september 2016 Hvis du er litt over 20 og du har leita i mange år (?) etter en ff tror jeg at du har tid til å leite litt til. En mann i midten av 30 årene som jobber i utelivsbransjen og er "dophue", tror det er greit å ikke bli innblandet i hans liv uansett om du er nesten sikker på å ikke falle for han. Ikke verdt å ta sjansen. 6
badboned Skrevet 1. september 2016 Forfatter #30 Skrevet 1. september 2016 1 time siden, Anonym90059005 skrev: Hvis du har lett i årevis etter en ff som funker, uten at du skal bli forelska, hvorfor ikke bruke litt av tiden på å finne en du kan ha et forhold med og bli forelska i? Altså en kjæreste du kan knulle på... Jakter nok etter begge deler parallelt. Har vel også brukt store deler av de siste årene på å være forelska i fyrer som ikke er forelska i meg og prøvd å finne en ff for å gjøre det litt mindre kjedelig å være ulykkelig forelska. Som Renberg sier det: "Forsøk å slutte å være forelska når du er det. Det er umulig." Skulle gjerne brukt mer tid på aktivt å lete etter kjæreste, men har idiotisk nok, vært forhindra av forelskelsen selv (går naturligvis ikke inn i et kjæresteforhold med noen jeg ikke er forelska i).
badboned Skrevet 1. september 2016 Forfatter #31 Skrevet 1. september 2016 9 minutter siden, Summer lady skrev: Hvis du er litt over 20 og du har leita i mange år (?) etter en ff tror jeg at du har tid til å leite litt til. En mann i midten av 30 årene som jobber i utelivsbransjen og er "dophue", tror det er greit å ikke bli innblandet i hans liv uansett om du er nesten sikker på å ikke falle for han. Ikke verdt å ta sjansen. Takk for svar og tips!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #32 Skrevet 2. september 2016 Tydelig at du allerede har følelser for mannen. Lykke til :)! Anonymkode: a7e74...328 3
draug 75 Skrevet 2. september 2016 #33 Skrevet 2. september 2016 Det er sikkert nok spennende å styre på med et wild child, dopbruker og kriminell fri sjel. (Hører dere gutter? Hvis du vil være forholdsmann, gå i timberlandsko og skogstadjakke og pule kun for at dama skal bli gravid, skaff deg en vanlig jebb. Vil du bli likt av damene og få førsteprisen, pule rundt uten forpliktelser, så bryt med samfunnet) Du lever bare en gang. Men vær oppmerksom på det at de folkene du omgir deg med, de utgjør noe som på amatørsosialantropologisk språk kan kalles referansegruppa (referansegruppe brukes også på andre vis) di. Altså de menneskene du tilpasser deg og den gruppa du blir en del av. Hans daglige (nattlige) bedrifter blir en del av din referanseramme og noe du etterhvert synes normaliseres og som er greit for deg. 3
Gjest Kaida Skrevet 2. september 2016 #34 Skrevet 2. september 2016 1 time siden, draug 75 skrev: (...) Du lever bare en gang. Men vær oppmerksom på det at de folkene du omgir deg med, de utgjør noe som på amatørsosialantropologisk språk kan kalles referansegruppa (referansegruppe brukes også på andre vis) di. Altså de menneskene du tilpasser deg og den gruppa du blir en del av. Hans daglige (nattlige) bedrifter blir en del av din referanseramme og noe du etterhvert synes normaliseres og som er greit for deg. Synes dette er et poeng det er verdt å tenke over, TS. Selv om du ikke får følelser for denne mannen, så kan forholdet ha negativ innflytelse på deg uten at du er det bevisst.
waco Skrevet 2. september 2016 #35 Skrevet 2. september 2016 15 timer siden, badboned skrev: Vurderer ikke å gå inn i et forhold med ham, men er redd jeg ville vurdert å gjøre det dersom jeg skulle komme til å forelske meg. Om jeg emosjonelt sett forholder meg til typen på samme måte er halvt år frem i tid som nå, er han en ideell ff. Og fordi jeg har brukt årevis på å finne en jeg tiltrekkes seksuelt av uten å være forelska, er tanken på å skulle gå tilbake til leitinga skikkelig kjip. Tenker ikke det er selvdestruktivt, da jeg ikke har planer om å bli personlig involvert i typen. Hva om han blir forelsket i deg? - Eller vent, noe forteller meg at den problemstillingen har du ikke tenkt på en gang? Er det sånn at du ser hele verden fra ditt eget perspektiv og at du ikke kan selv forstå at dine handlinger påvirker andre mennesker? Ja da spør jeg deg, - hva gjør du når han er skikkelig forelsket i deg og du bare bruker han han til forbruk? Fortell? - Jeg elsker nemlig å høre kyniske mennesker fortelle litt om hvordan dere skader omgivelsene deres. 2
badboned Skrevet 2. september 2016 Forfatter #36 Skrevet 2. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tydelig at du allerede har følelser for mannen. Lykke til :)! Anonymkode: a7e74...328 Da ville jeg nok oppretta trådene "forelska i ff" og "forelska i dophue" i stedet;-)
badboned Skrevet 2. september 2016 Forfatter #37 Skrevet 2. september 2016 2 timer siden, draug 75 skrev: Det er sikkert nok spennende å styre på med et wild child, dopbruker og kriminell fri sjel. (Hører dere gutter? Hvis du vil være forholdsmann, gå i timberlandsko og skogstadjakke og pule kun for at dama skal bli gravid, skaff deg en vanlig jebb. Vil du bli likt av damene og få førsteprisen, pule rundt uten forpliktelser, så bryt med samfunnet) Du lever bare en gang. Men vær oppmerksom på det at de folkene du omgir deg med, de utgjør noe som på amatørsosialantropologisk språk kan kalles referansegruppa (referansegruppe brukes også på andre vis) di. Altså de menneskene du tilpasser deg og den gruppa du blir en del av. Hans daglige (nattlige) bedrifter blir en del av din referanseramme og noe du etterhvert synes normaliseres og som er greit for deg. Takk for vinklinga på situasjonen! Det er absolutt en risiko. Samtidig anser jeg meg selv for å være temmelig idealistisk og prinsippfast når det kommer til å avstå fra å ruse seg på/støtte opp om salg og bruk av stoffet det her er snakk om. I tillegg har jeg venner/en referansegruppe som har langt større innflytelse på mitt liv enn det ff vil ha (igjen, sett at jeg ikke forelsker meg), hvis holdninger samsvarer med mine og ikke hans. Vet ikke om dette gjør det mindre sannsynlig at jeg vil internalisere hans holdninger?
badboned Skrevet 2. september 2016 Forfatter #38 Skrevet 2. september 2016 1 time siden, waco skrev: Hva om han blir forelsket i deg? - Eller vent, noe forteller meg at den problemstillingen har du ikke tenkt på en gang? Er det sånn at du ser hele verden fra ditt eget perspektiv og at du ikke kan selv forstå at dine handlinger påvirker andre mennesker? Ja da spør jeg deg, - hva gjør du når han er skikkelig forelsket i deg og du bare bruker han han til forbruk? Fortell? - Jeg elsker nemlig å høre kyniske mennesker fortelle litt om hvordan dere skader omgivelsene deres. Som presisert innledningsvis springer denne tråden ut fra påstanden om at en av to i en ff-relasjon nesten alltid vil forelske seg, og i et heterofilt forhold (som her) som oftest (ikke alltid) kvinna. Jeg forholder meg også til ideen om et ff-forhold som en "gjensidig utnytting mellom to likeverdige parter". Når han er skikkelig forelsket i meg kommer jeg ikke til å bruke ham til mitt forbruk, men avslutte det (for hans beste), nettopp fordi gjensidighetsprinsippet ikke kan overholdes. Og nei, jeg har på ingen måte utelukket at det kan skje, men har ikke valgt å la det være i hovedfokus i denne tråden.
Salka Skrevet 2. september 2016 #39 Skrevet 2. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde du mente ff som i fotballfrue, og skjønte ikke... Anonymkode: 4a73c...08a Haha, samme her! Tenkte hva er det hun har rotet seg bort i nå da? Hun er vel ikke akkurat typen til å være dophue, hehe.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #40 Skrevet 2. september 2016 Nå har jeg ikke lest alt her, men sett bort i fra evt politi-innblanding (han er kriminell og dophue sier du), så tenker jeg at jeg ville vært skeptisk pga evt sykdommer (hepatitt, hiv.. andre mindre farlige ting) og hva hvis du skulle bli gravid? Anonymkode: 6509e...e08 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå