Gå til innhold

Problematisk at ff er dophue?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har etter lang tid og leiting funnet en fyr hvor den seksuelle tiltrekninga er gjensidig, og det ligger an til at vi skal møtes for sex flere ganger. Har aldri hatt et ordentlig ff-forhold før, og har opplevd det som vanskelig å finne en ideell ff. Vanskelig fordi tilfellet ofte er at jeg enten forelsker meg etter sex, og om ikke, så opplever jeg rett og slett ikke partneren som tennende nok til at jeg kan tenke meg å ligge med ham igjen. De gangene jeg har forelska meg etter sex, har forelskelsen dog begynt å blomstre allerede etter første samleie. Fyren jeg nå har møtt kvalifiserer ikke til å bli kjæresten min: han er en ustabil, kriminell fyr med en god fot innafor i rusmiljøet. Jeg opplever heller ingen påbegynnende forelskelse, og håper og tror derfor dette kan bli et bra ff-forhold.

Likevel: påstanden om at en av to i et ff-forhold nesten alltid vil utvikle følelser, og i et heterofilt forhold som regel kvinna, gjør meg bevisst viktigheten av å være så føre var som mulig. Kjærlighet som springer ut av et sexforhold er jeg åpen for, men ikke i dette tilfellet, nettopp fordi han er en så ustabil person som han er. Jeg har ikke tenkt å bli dratt med i hans mislykkethet, ei heller vil jeg være dusten som tror hun kan være en reddende engel og rydde opp i livet hans - men veit at dette sannsynligvis vil skje dersom jeg blir forelska.

Jeg har egentlig ikke et bestemt spørsmål, bare tusen tanker og et ønske om hjelp for å få sortert disse. Så, kjære kvinneguiden, hvordan unngår man å forelske seg i ff? Hvilke erfaringer har dere med (narko)kriminelle som ff? Bør jeg heller leite videre etter en stabil type som kan være ff, så uhellet ikke blir stort dersom jeg blir forelska (uavhengig av om det er gjensidig)? Absolutt alle erfaringer, tanker (bortsett fra påminnelser om at jeg er en skitten hooore - det er jeg ikke, jeg knuller uten å ta betalt, fordi jeg synes det er gøy) og tips mottas med takk!

Tilleggsopplysninger, dersom det er relevant: jeg har sjæl orden på livet mitt, vi har kun møttes to ganger enda, og stemninga mellom oss bærer preg av "klokka 03 natt til søndag".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har orden på livet ditt og ønsker å fortsette å ha det sånn, hvorfor i all verden vurderer du i det hele tatt å gå inn i et forhold med et "ustabilt kriminelt dophue"? Det høres egentlig ganske selvdestruktivt ut, spør du meg. Let heller etter en stabil type.

Anonymkode: 28257...205

• Liker 14
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har orden på livet ditt og ønsker å fortsette å ha det sånn, hvorfor i all verden vurderer du i det hele tatt å gå inn i et forhold med et "ustabilt kriminelt dophue"? Det høres egentlig ganske selvdestruktivt ut, spør du meg. Let heller etter en stabil type.

Vurderer ikke å gå inn i et forhold med ham, men er redd jeg ville vurdert å gjøre det dersom jeg skulle komme til å forelske meg. Om jeg emosjonelt sett forholder meg til typen på samme måte er halvt år frem i tid som nå, er han en ideell ff. Og fordi jeg har brukt årevis på å finne en jeg tiltrekkes seksuelt av uten å være forelska, er tanken på å skulle gå tilbake til leitinga skikkelig kjip. 

Tenker ikke det er selvdestruktivt, da jeg ikke har planer om å bli personlig involvert i typen. 

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg ville definitivt unngått det. Ikke på grunn av forelskelse nødvendigvis, men fordi ustabile kriminelle typer har en lei uvane med å havne i søkelyset til politiet, og du har virkelig ikke lyst til å være der den dagen det smeller. 

Endret av Raindrops
Skrevet
1 minutt siden, badboned skrev:

Vurderer ikke å gå inn i et forhold med ham, men er redd jeg ville vurdert å gjøre det dersom jeg skulle komme til å forelske meg. Om jeg emosjonelt sett forholder meg til typen på samme måte er halvt år frem i tid som nå, er han en ideell ff. Og fordi jeg har brukt årevis på å finne en jeg tiltrekkes seksuelt av uten å være forelska, er tanken på å skulle gå tilbake til leitinga skikkelig kjip. 

Tenker ikke det er selvdestruktivt, da jeg ikke har planer om å bli personlig involvert i typen. 

- og kanskje er det nettopp det at han som type er såpass usmakelig det som gjør at jeg greier la være forelske meg i personligheten hans? Dog er forelskelse i stor grad en ren fysisk prosess som tankene ikke kan forhindre, og det er nettopp den fella jeg frykter å gå i.

Skrevet
4 minutter siden, Raindrops skrev:

Jeg ville definitivt unngått det. Ikke på grunn av forelskelse nødvendigvis, men fordi ustabile kriminelle typer har en lei uvane med å havne i søkelyset til politiet, og du har virkelig ikke lyst til å være der den dagen det smeller. 

Godt poeng!

Skrevet

Dette vet du selvfølgelig svaret på selv.

Du vet selvfølgelig at å involvere seg med en kriminell narkoman er en skikkelig idiotisk ting å gjøre. 

Skrevet
5 minutter siden, badboned skrev:

Vel, jeg tenker at du går inn i et forhold til ham, selv om dere ikke blir kjærester. Dere blir intime med hverandre under visse rammer, og dere blir jo følelsesmessig engasjert i hverandre selv om følelsen ikke er forelskelse eller kjærlighet.

Jeg skjønner veldig godt at det frister å beholde denne mannen når du først har funnet en du kunne tenke deg å ha, men jeg vil nå likevel anbefale deg å tenke deg VELDIG godt om før du innleder mer med ham. Det at du allerede nå har de skeptiske tankene som du har må jo bety at det er en liten bremse som har slått seg på hos deg. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Coolaid skrev:

Dette vet du selvfølgelig svaret på selv.

Du vet selvfølgelig at å involvere seg med en kriminell narkoman er en skikkelig idiotisk ting å gjøre. 

Etter årevis med leiting etter en som oppfyller kravene mine til en ff, hadde det selvfølgelig vært fint om den jeg møtte ikke kom med denne ekstra lasten, men nå gjør han en gang det. Så det endelige spørsmålet blir vel om denne ekstra lasten veier så tungt at det at han oppfyller alle andre krav blir irrelevant.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tenker at du går inn i et forhold til ham, selv om dere ikke blir kjærester. Dere blir intime med hverandre under visse rammer, og dere blir jo følelsesmessig engasjert i hverandre selv om følelsen ikke er forelskelse eller kjærlighet.

Jeg skjønner veldig godt at det frister å beholde denne mannen når du først har funnet en du kunne tenke deg å ha, men jeg vil nå likevel anbefale deg å tenke deg VELDIG godt om før du innleder mer med ham. Det at du allerede nå har de skeptiske tankene som du har må jo bety at det er en liten bremse som har slått seg på hos deg. 

Veldig sant! Å slå følelser helt av er umulig i alle relasjoner. Takk for head up'en!

Skrevet
1 minutt siden, badboned skrev:

Etter årevis med leiting etter en som oppfyller kravene mine til en ff, hadde det selvfølgelig vært fint om den jeg møtte ikke kom med denne ekstra lasten, men nå gjør han en gang det. Så det endelige spørsmålet blir vel om denne ekstra lasten veier så tungt at det at han oppfyller alle andre krav blir irrelevant.

Huff, @badboned, dette er en felle. 

Du har holdt hard på kravene dine til den du har lett etter med tanke på tiltrekning, men slipper alle krav som (jeg regner med) du har hatt med tanke på kriminalitet, rus og stabilitet. Det blir det samme som den første blinde forelskelsen noen har i sin nye kjæreste. Du ser ikke at du reduserer sine egne krav til standard kanske kraftig her?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, @badboned, dette er en felle. 

Du har holdt hard på kravene dine til den du har lett etter med tanke på tiltrekning, men slipper alle krav som (jeg regner med) du har hatt med tanke på kriminalitet, rus og stabilitet. Det blir det samme som den første blinde forelskelsen noen har i sin nye kjæreste. Du ser ikke at du reduserer sine egne krav til standard kanske kraftig her?

Ser absolutt poenget ditt. Likevel har jeg kun hatt dette ene kravet som jeg, ja, har holdt hardt på. Jeg bør nok tillate meg å føre flere krav på lista. Det er bare -ååå- så irriterende å måtte gi slipp på dette som pretty much er det jeg har leita så lenge etter.

Skrevet

Så lenge det er snakk om kl 03 natt til søndag og til man er ferdig, og ikke tilbringe hele søndagen sammen med Bonanza og frokost og sofaspooning og "hvordan har dagen din vært i dag da" hele uken, er vel sjansene minimale?

Anonymkode: 21f81...0bf

Skrevet

Hvis du har lett i årevis etter en ff som funker, uten at du skal bli forelska, hvorfor ikke bruke litt av tiden på å finne en du kan ha et forhold med og bli forelska i? Altså en kjæreste du kan knulle på...

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er snakk om kl 03 natt til søndag og til man er ferdig, og ikke tilbringe hele søndagen sammen med Bonanza og frokost og sofaspooning og "hvordan har dagen din vært i dag da" hele uken, er vel sjansene minimale?

Anonymkode: 21f81...0bf

Det er denne typen relasjon jeg eventuelt ønsker å bevare. Jeg er vanligvis ikke typen som forelsker meg over tid, har som sagt pleid å vite at jeg kommer til å forelske meg i noen jeg har ligget med så godt som med en gang etter første samleie. Lurer likevel på om det på sikt er store sjanser for at jeg vil forelske meg, mtp hormoner som frigjøres under og etter sex ol... Har ingen erfaring med gjentatte ganger å ligge med noen jeg ikke er forelska i fra tidligere, så det spørs om det er akkurat denne fyren jeg bør prøve det ut med.

Skrevet

Hvor gamle er dere? Har han gitt uttrykk for at han er ute etter noe mer enn bare sex? 

Anonymkode: c4b9c...f10

Skrevet

Du er vel klar over at "kriminelle dophuer" er en høyrisikogruppe for seksuelt overførte sykdommer?

Anonymkode: c8421...8f2

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Har han gitt uttrykk for at han er ute etter noe mer enn bare sex? 

Anonymkode: c4b9c...f10

Han er midt i tredveårene og jeg like over tjue. Nei, det har han ikke.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel klar over at "kriminelle dophuer" er en høyrisikogruppe for seksuelt overførte sykdommer?

Anonymkode: c8421...8f2

Jepp, og jeg er flink til å sjekke meg!

Skrevet
Et øyeblikk siden, badboned skrev:

Jepp, og jeg er flink til å sjekke meg!

Det gjelder kun for tunge sprøytenarkomane.

Anonymkode: e3700...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...