AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Skulle søke om permisjonspenger i dag, men når jeg går inn på NAV og starter søknaden så står det at jeg må legge ved timelister osv fra 6(!) forskjellige arbeidsgivere. Jeg kan ikke skjønne det for jeg har kun en arbeidsgiver (+ kanskje en til, annen avdeling i samme firma hvor jeg har vært vikar i sommer da de var underbemannet). Er det gamle jobber som ikke har registrert inn at jeg har sluttet? Jeg har som sagt kun 1 jobb jeg går til hver dag. Det er noen år siden jeg hadde en annen jobb, og det var deltidsstillinger. Hvordan skal jeg få løst dette? Står ikke hvilken arbeidsgiver det er snakk om, kun et langt tall. Kan jeg søke dette tallet et sted å finne det ut? Har tenkt til å ringe NAV i morgen, men ble plutselig litt stresset her. Anonymkode: db665...ed9
Gjest Sisti Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Du søker opp organisasjonsnr i Brønnøysundregisteret, og kontakter arbeidsgiverne for å be dem slette deg. Samme skjedde meg, men jeg hadde bare en oppført i tillegg da.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Det samme skjedde meg (men bare 1 ekstra, da). Tidligere arbeidsgiver hadde glemt å slette meg fra arbeidstakerregisteret. Noter ned tallene til de seks ulike, og finn ut hvem du må kontakte (ved søk på brrg.no) Jeg bare sendte en e-post til økonomiansvarlig (HR fungerer sikkert også, eventuelt sekretær/regnskapsfører i mindre firma) og forklarte at de måtte endre opplysningene i arbeidstakerregisteret. Jeg oppdaget dette litt sent med tanke på frist for levering av søknaden, så jeg bare skrev inn et eller annet sted i søknaden (husker dessverre ikke helt hvor), at det kun ble ettersendt informasjon fra den ene arbeidsgiveren pga feil i registeret. Det ordnet seg uten problemer! Anonymkode: 0270f...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå