AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Hei! Når dattera mi ble født var ikke bf tilstede og tok heller ingen kontakt. Når hun var rundt 4 uker tok han kontakt og ville se henne. Jeg og han blir da enig at han skulle komme bare noen dager senere(han bodde langt unna). Bare noen dager etter første samvær, sendte han meg en mld der han verken brydde seg om meg eller jentungen, og at han ville skrive fra seg farskap(noe som ikke går). Meg er greit nok, men har vanskeligheter for å svelge de ordene han skrev om dattera vår.. Han ville heller være farsrolle for sin daværende kjæreste's unge. Uansett, så var dette det siste jeg hørte fra han.. Men nå er dattera mi snart 5 mnd, og i går fikk jeg tlf fra en mekler om at det blir meklingsmøte nå førstkommende tirsdag. Det er nå slutt mellom han og hans kjæreste, og nå plutselig vil han ha kontakt med dattera si. Noe som er greit nok, hvis han virkelig mener det denne gangen, for jeg er redd for at han kommer til å stikke av igjen og såre henne en dag.. Men poenget mitt er, skjønner ikke hvorfor han ringte mekling istedet for å ringe meg? Jeg har aldri nektet han å se dattera si, han valgte selv å ikke ha kontakt.. Noen som har noe å tilføye hva dette møtet vil gå ut på(med tanke på jeg ikke har noe problemer med samarbeid angående jentungen...) Anonymkode: 6ffea...a6c
nybegynneren Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Veldig fint og kunne møtes på familievernkontor og bli enige om ting .Da har dere også en instans som kan komme med innspill og en som kan reglene rundt samvær.Det blir mindre bråk og krangling og avtalen dere gjør får dere ned på papiret.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 7 minutter siden, nybegynneren skrev: Veldig fint og kunne møtes på familievernkontor og bli enige om ting .Da har dere også en instans som kan komme med innspill og en som kan reglene rundt samvær.Det blir mindre bråk og krangling og avtalen dere gjør får dere ned på papiret. Okei. Men i utgangspunktet så har vi egentlig allerede en skriftlig samværsavtale som vi begge har skrivd under på.. Anonymkode: 6ffea...a6c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Hvordan vet du at det er slutt mellom de hvis dere ikke har noen kontakt? Ikke godt å si hvorfor han har tatt kontakt med mekler og ikke med deg, men det kan godt være en positiv ting. Får håpe han ønsker samvær og klarer å følge det opp denne gangen Anonymkode: 85cc8...72d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det er slutt mellom de hvis dere ikke har noen kontakt? Ikke godt å si hvorfor han har tatt kontakt med mekler og ikke med deg, men det kan godt være en positiv ting. Får håpe han ønsker samvær og klarer å følge det opp denne gangen Anonymkode: 85cc8...72d Vi har felles venner og kjente så nå bor han visst bare 10-15 mil unna. Ja, det håper jeg også, for ungen sin skyld.. Men aldri vært i mekling før, så noen råd om hva jeg har i vente? Hva som blir snakket om, hvor lenge vi eventuelt skal være der osv? Anonymkode: 6ffea...a6c
Peter007 Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Når dattera mi ble født var ikke bf tilstede og tok heller ingen kontakt. Når hun var rundt 4 uker tok han kontakt og ville se henne. Jeg og han blir da enig at han skulle komme bare noen dager senere(han bodde langt unna). Bare noen dager etter første samvær, sendte han meg en mld der han verken brydde seg om meg eller jentungen, og at han ville skrive fra seg farskap(noe som ikke går). Meg er greit nok, men har vanskeligheter for å svelge de ordene han skrev om dattera vår.. Han ville heller være farsrolle for sin daværende kjæreste's unge. Uansett, så var dette det siste jeg hørte fra han.. Men nå er dattera mi snart 5 mnd, og i går fikk jeg tlf fra en mekler om at det blir meklingsmøte nå førstkommende tirsdag. Det er nå slutt mellom han og hans kjæreste, og nå plutselig vil han ha kontakt med dattera si. Noe som er greit nok, hvis han virkelig mener det denne gangen, for jeg er redd for at han kommer til å stikke av igjen og såre henne en dag.. Men poenget mitt er, skjønner ikke hvorfor han ringte mekling istedet for å ringe meg? Jeg har aldri nektet han å se dattera si, han valgte selv å ikke ha kontakt.. Noen som har noe å tilføye hva dette møtet vil gå ut på(med tanke på jeg ikke har noe problemer med samarbeid angående jentungen...) Anonymkode: 6ffea...a6c Er ikke dette det beste tenker jeg. Siden det er en konflikt mellom dere på et vis (mulig dere du ikke ser dette ). Men siden du har vanskelig med å akseptere sms ligger det noe negativt der. Siden det har vært slik at far ikke tok kontakt etter noe tid ,og senere trakk seg tyder det på at dette er vanskelig. Far har nok stor frustrasjon, og det er ikke lett å bli far på denne måten. Mange urasjonelle tanker er vanlig . Hvordan var forholdet mellom dere under unfangelsen? Var dere et par, og var barnet planlagt? Hvis nei forklarer dette mye. Jeg tenker noen fornuftige har anbefalt far meklingen
Peter007 Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei. Men i utgangspunktet så har vi egentlig allerede en skriftlig samværsavtale som vi begge har skrivd under på.. Anonymkode: 6ffea...a6c Men hvorfor opplyste du ikke om dette i hovedinnlegget. Det er vesentlig når en skal svare. Når og hvor ble den laget? Slike avtaler kan uansett avtales på nytt. Varer bare 6 mnd.- uansett. Ikke bindende etter dette når en sier fra seg.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Et meklingsmøte har som mål å få til gode avtaler rundt barnet - først og fremst samvær, men også andre ting. Det kan være økonomi; hvem som skal kjøpe hva osv. Som regel har man en snau time til rådighet. Ut fra HI virker det ikke som om far har vært så interessert i datterens utvikling til nå. Jeg håper TS har tatt vare på denne sms'en? Jeg ville tatt opp innholdet i den så fort som mulig under meklingsmøtet, slik at mekler får et bilde av hvordan far stiller seg til det å ta ansvar for barnet. Man kan ikke komme og gå i et barns liv etter eget forgodtbefinnende, man kan ikke for eksempel forsvinne igjen når man får seg ny kjæreste. Selvsagt bør TS legge til rette for at barnet får samvær med far, men her virker det som om far også trenger veiledning. Anonymkode: fa73a...9d2 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Et meklingsmøte har som mål å få til gode avtaler rundt barnet - først og fremst samvær, men også andre ting. Det kan være økonomi; hvem som skal kjøpe hva osv. Som regel har man en snau time til rådighet. Ut fra HI virker det ikke som om far har vært så interessert i datterens utvikling til nå. Jeg håper TS har tatt vare på denne sms'en? Jeg ville tatt opp innholdet i den så fort som mulig under meklingsmøtet, slik at mekler får et bilde av hvordan far stiller seg til det å ta ansvar for barnet. Man kan ikke komme og gå i et barns liv etter eget forgodtbefinnende, man kan ikke for eksempel forsvinne igjen når man får seg ny kjæreste. Selvsagt bør TS legge til rette for at barnet får samvær med far, men her virker det som om far også trenger veiledning. Anonymkode: fa73a...9d2 Ja, jeg har tatt vare på denne sms, og jeg vil gjerne ha den god forklaring av den... Han er litt sånn som glemmer all fortid og går videre når han finner seg ny kjæreste(har kjent han hele livet). Men får kanskje bare vente og se hvordan han snakker til og hvordan det blir.. Spent Anonymkode: 6ffea...a6c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 6 timer siden, Peter007 skrev: Er ikke dette det beste tenker jeg. Siden det er en konflikt mellom dere på et vis (mulig dere du ikke ser dette ). Men siden du har vanskelig med å akseptere sms ligger det noe negativt der. Siden det har vært slik at far ikke tok kontakt etter noe tid ,og senere trakk seg tyder det på at dette er vanskelig. Far har nok stor frustrasjon, og det er ikke lett å bli far på denne måten. Mange urasjonelle tanker er vanlig . Hvordan var forholdet mellom dere under unfangelsen? Var dere et par, og var barnet planlagt? Hvis nei forklarer dette mye. Jeg tenker noen fornuftige har anbefalt far meklingen Selvfølgelig har jeg vanskelig med å svelge at han skrev at han ikke bryr seg om jentungen og ikke orket mer, for så å kutte all kontakt uten en lyd fra seg.. Ikke ovenfor meg, men at noen kan si sånt om sitt eget kjøtt og blod.. Hjerteskjærende, rett og slett. Jeg ønsker bare det beste for dattera mi, derfor håper jeg han mener dette valget og at han har skjerpa seg med måten han gjør ting på. Hadde en god tone under første(og siste) samvær, var sammen i ca 3 timer og pratet sammen, til tross alt vondt han har gjort.. Så for min del har jeg ingen problem med å samarbeide:) Anonymkode: 6ffea...a6c 2
Peter007 Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har jeg vanskelig med å svelge at han skrev at han ikke bryr seg om jentungen og ikke orket mer, for så å kutte all kontakt uten en lyd fra seg.. Ikke ovenfor meg, men at noen kan si sånt om sitt eget kjøtt og blod.. Hjerteskjærende, rett og slett. Jeg ønsker bare det beste for dattera mi, derfor håper jeg han mener dette valget og at han har skjerpa seg med måten han gjør ting på. Hadde en god tone under første(og siste) samvær, var sammen i ca 3 timer og pratet sammen, til tross alt vondt han har gjort.. Så for min del har jeg ingen problem med å samarbeide:) Anonymkode: 6ffea...a6c Men hvordan var forholdet mellom dere da barnet ble unnfanget? Var dere kjærester? Var barnet planlagt?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 35 minutter siden, Peter007 skrev: Men hvordan var forholdet mellom dere da barnet ble unnfanget? Var dere kjærester? Var barnet planlagt? Hvorfor er det relevant?? Anonymkode: 9f911...839 2
Peter007 Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det relevant?? Anonymkode: 9f911...839 Tenk etter selv. Jeg tenker siden du er anonym og ikke TS.Jeh vil tro du tilhører en hvis gruppering her inne.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, Peter007 skrev: Tenk etter selv. Jeg tenker siden du er anonym og ikke TS.Jeh vil tro du tilhører en hvis gruppering her inne. TS spør om hvordan mekling fungerer, hva som foregår og hvor lang tid det tar. Jeg fatter og begriper ikke hva ditt spørsmål har med saken å gjøre? Hva er relevant med om de var kjærester når barnet ble unnfanget når det gjelder hvordan mekling utføres? Anonymkode: 9f911...839 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS spør om hvordan mekling fungerer, hva som foregår og hvor lang tid det tar. Jeg fatter og begriper ikke hva ditt spørsmål har med saken å gjøre? Hva er relevant med om de var kjærester når barnet ble unnfanget når det gjelder hvordan mekling utføres? Anonymkode: 9f911...839 Mye annet som skal frem, som ikke er relevant ja 😄 men ja, vi var sammen Anonymkode: 6ffea...a6c
Peter007 Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye annet som skal frem, som ikke er relevant ja 😄 men ja, vi var sammen Anonymkode: 6ffea...a6c Hei og takk. Klart det er relevant hva deres forhold var, og om barnet var planlagt. Jeg forstår det nå som om dere var kjærester men, at barnet ikke var planlagt. Dere hadde vært kjærester i kort tid. Dette er med på å forklare en manns holdning til å bli far.Hans reaksjoner er ikke så spesielle, Men dette på genrelt grunnlag. Hvis det er spesielle behov hos denne mannen vet ikkevi noe om.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #17 Skrevet 4. september 2016 4 timer siden, Peter007 skrev: Hei og takk. Klart det er relevant hva deres forhold var, og om barnet var planlagt. Jeg forstår det nå som om dere var kjærester men, at barnet ikke var planlagt. Dere hadde vært kjærester i kort tid. Dette er med på å forklare en manns holdning til å bli far.Hans reaksjoner er ikke så spesielle, Men dette på genrelt grunnlag. Hvis det er spesielle behov hos denne mannen vet ikkevi noe om. Det var ikke akkurat planlagt, men var heller ikke noe verdens undergang at jeg ble det. Han ønsket seg barn, og ville gjerne ha dette barnet. Problemet her ligger ikke på hvordan forholdet vårt var eller om barnet var planlagt, problemet er at han som person har en tendens til å bli litt "styrt" av sine foreldre i sine valg, i tillegg til at han ikke har så mye empati ovenfor andre, så han har ikke vanskeligheter med å såre folk, for det går ikke inn på han... Generelt er han er snill person, men følelsesmessig er han ikke egnet til forhold på noe slags vis igrunn.. Redd at barnet får oppleve dette fra han :/ Anonymkode: 6ffea...a6c 2
Peter007 Skrevet 4. september 2016 #18 Skrevet 4. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke akkurat planlagt, men var heller ikke noe verdens undergang at jeg ble det. Han ønsket seg barn, og ville gjerne ha dette barnet. Problemet her ligger ikke på hvordan forholdet vårt var eller om barnet var planlagt, problemet er at han som person har en tendens til å bli litt "styrt" av sine foreldre i sine valg, i tillegg til at han ikke har så mye empati ovenfor andre, så han har ikke vanskeligheter med å såre folk, for det går ikke inn på han... Generelt er han er snill person, men følelsesmessig er han ikke egnet til forhold på noe slags vis igrunn.. Redd at barnet får oppleve dette fra han :/ Anonymkode: 6ffea...a6c Du virker ha en forståelse for hva som ligger og venter, og det et nå bra å ta med seg. Selv om en får barn med feil person, noe dere begge virker ha en oppfatning av må en forholde seg til dette. Barnet og dere skal ha kontakt og føling med dette. Dere vil ha kontakt I 18 år fremover, for noe som oppfattes som et feilgrep I en eller annen form. Når det gjelder barn så er det store følelsemessige svingninger for det som hender hos foreldrene. Dette vil du oppleve fra han, og på deg selv. Det er derfor jeg spør om hvordan barnet ble til. Foreldrenes utgangspunkt er avgjørende for hvordan sammarbeid, og møte med familevernkontoret blir. Er det negative følelser for at barnet ble til, virker så klart dette inn på sammarbeid og meklingen. Det er definitivt relevant å spørre om dette. Du vil være samarbeidsvillig forstår jeg. Dere skal få frem en avtale, og dette skal familevern kontoret hjelpe til med. Det er derfor greit for familivernkontor å vite deres utgangspunkt.De kjenner ikke dere fra før. Samvær kan ikke du nekte barnet og far. Du kan heller ikke ha et samvær for barnet, som bare passer deg .Et samvær på 40% kan han kreve blir gjennomført om det ligger til rette. Det ligger forslag til endringer i Barnelova der 50% skal bli normalen. Dette sammen med delt bosted. Sansyligvis vil dette komme snart. Foreldreansvar vil kan kanskje ta opp. Dette kan du heller ikke nekte han. Det ligger også I forslaget til endinger I Barnelova at dette skal blir automatisk sammen med farskapet. Alle fedre uten problemer som er av typen rus og psykiatri vil få stort samvær, og foreldreansvar om de bringer dette videre rettslig hvis mor nekter. Når det gjeler samvær vil kanskje en opptrappingsplan være et tema under meklingen. Familievernkontoret har ingen avgjørende myndighet. Kun en rådgivende tjeneste. Vi får håpe de informerer om hvilke konsekvenser det vil være med den avtalen dere kommer frem til. Både opp mot barnet og dere selv. Videre hvilke økonomisk konsekvens avtalen får. Dette har for noen forelder et problem at det ikke har blitt gjort tilstrekkelig godt nok av familevern kontoret. Dere har mulighet for flere timer med mekling. Avtalen trenger ikke skrives under der og da. Den kan tas med og tenkes gjennom, også for en juridisk gjennomgang. Ingen kan tvinges til samvær skal du huske. Men det er en plikt å legge til rette for dette. Lykke til begge to som foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå