AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Jeg er skikkelig trist nå.. en hund jeg kjenner fikk påvist en cyste for noen måneder siden på vestre baklabb. Veterinæren mente i sommer at det var en vanlig cyste som ikke var noe å gjøre med. Den var da ca 5 cm i diameter. Han mente at de kunne kunne operere denne fordi huden på leggen var for tynn, men at det var bare å forsette som normalt. Nå noen måneder senere var det som om den hadde vokst over natta og hunden begynte å halte. Han spiste ikke og klarte heller ikke gå. Almenntilstanden var veldig dårlig og eier ble redd for at han ikke skulle klare seg. I all hast bar det til dyrelegevakta og der fikk vi beskjed om at det var en cyste. Men uten å ta en MR (16000 kr) så kom de ikke til å få vite om den var ondartet, hadde spredd seg eller om den var godartet. En operasjon (10 000 kr) ville ikke hunden overlevd, eller den ville gått i mange måneder med dårlig helse og forkalkning i bena. Det ble anbefalt avlivning på stedet. Dette var så vondt og ubarmhjertig å være med på, samtidig så sa hodet at hunden ville få det bedre uten smerter. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men føler sånn på deg at de ikke kunne gjøre noe første hangen, og at den stakkars hunden plutselig fikk tatt fra livet sitt.. Forsikringer hadde ikke eier da hunden var 11 år og en blandingsrase. Veterinæren sa han var en gammel hund:( trist som f*** Anonymkode: 1557c...1e2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Det er desverre sånt som skjer. Men det var jo litt dumt av eier å ikke ha penger lagt til siden i tilfelle hunden faktisk trengte en operasjon (siden den ikke var forsikret). Det er så trist når dyrene blir sjuke, men hvorfor tok ikke dyrlegen prøve av cysten? Anonymkode: 88362...d0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er desverre sånt som skjer. Men det var jo litt dumt av eier å ikke ha penger lagt til siden i tilfelle hunden faktisk trengte en operasjon (siden den ikke var forsikret). Det er så trist når dyrene blir sjuke, men hvorfor tok ikke dyrlegen prøve av cysten? Anonymkode: 88362...d0a Jeg vet, men det er en eier uten noen særlig midler på grunn av endret livssituasjon, likevel har vedkommede tatt vare på hunden i 11 år og aldri sviktet den på noen som helst måte. Dyrelegen kunne ikke ta prøve av cysten fordi at en prøve ville naturlig nok ikke nødvendigvis treffe det rette stedet, men kanskje en væskensaling eller en luftlomme, og ikke selve cysten. Det første dyrelegen mente at det ikke var noe å bære seg over. Akkurat dette som gjør at jeg stusser veldig, kanskje kunne hunden vært reddet om dette ble gjort i første omgang? Anonymkode: 1557c...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå