Gå til innhold

Hva betyr ta deg en bolle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere her på forumet skriver det. Men det lager ingen mening for meg. Også tåler jeg ikke boller.. så hvorfor skal jeg ta en? 

Anonymkode: 2cdd4...4a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere her på forumet skriver det. Men det lager ingen mening for meg. Også tåler jeg ikke boller.. så hvorfor skal jeg ta en? 

:fnise:

Ordtaket går i type, ta det med ro, slapp av, ikke vær så på det osv osv

Anonymkode: 11c68...9f4

Skrevet

Jeg sier det når jeg er irritert og mener vedkommende bør teknke seg om en gang eller 3..

Anonymkode: a6125...5e8

• Liker 1
Skrevet

Et annet uttrykk i samme gate er:"(sett inn hva du vil) er en fin bil." Uttrykket er fullstendig meningsløst.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Ordtaket går i type, ta det med ro, slapp av, ikke vær så på det osv osv

Anonymkode: 11c68...9f4

Å ja haha! Men da kan man jo bare si det da. Trodde det var relatert til noe baking. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ja haha! Men da kan man jo bare si det da. Trodde det var relatert til noe baking. 

Boller er et anvendelig ord, ha en bolle i ovnen for eksempel (være gravid).

Skrevet
11 minutter siden, Arabella skrev:

Et annet uttrykk i samme gate er:"(sett inn hva du vil) er en fin bil." Uttrykket er fullstendig meningsløst.

Det er jeg ikke enig i :lillesky:  Når man spiser boller, er det vanskelig å snakke samtidig. Avledningsmanøver. Når man mener at den som har ytret seg (som man ber at tar seg en bolle), bør finne på noe annet. Enten fordi de er overivrige, inkompetente eller generelt skaper avsporende støy. Og mange liker boller. Det er ikke vondt ment. I hvert fall ikke fra min side :)  

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Arabella skrev:

Det er jo et uttrykk man bruker for å si at man regner med at den man sier det til ikke aner hva den tingen man nevner er.

Hvis en jente f.eks forteller at hun venter sitt 5. barn med far nr 5 etter nok en ONS kan du si f.eks: Prevensjon er en fin bil...

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...