Gå til innhold

Brått blitt voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Case: Hannhund, 3 år, sunn frisk og lever et aktivt liv. Trygg på seg selv og elsker alt av mennesker og dyr. Møter alt og alle med glede og et åpent sinn. Rett og slett en gla'fis. 

Men nå har han brått utagert noen ganger mot andre hannhunder som den har møtt på tur. Alle i bånd. Første gang dette skjedde var sammen med en flokk hunder han kjente godt. I følge var en tispe med begynnende løpetid. Hannhunden reagerer voldsomt på en forbipasserende hannhund som viste tispa interesse. Den som gikk med hunden i bånd var ikke forberedt på situasjonen og reagerte ved å ta hunden i nakkeskinnet og ta han vekk fra situasjonen. Kan denne hendelsen ha satt igang en ny reaksjon hos denne hunden? 

Anonymkode: 722c7...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke umulig at det kan ha trigget denne oppførselen. Samtidig tenker jeg at da må det nesten ha ligget en usikkerhet i bunn, fordi en trygg hund ville nok ha ristet av seg en slik engangsforeteelse.

Men man vil jo aldri få et sikkert svar på sånne ting.  Noen ganger skulle vi ønske vi kunne vite hvordan de tenker og føler. :)

Skrevet

Ja jeg grubler mye på dette. Ikke min hund i eie bare for å si det. Men eier reagerte selv på utfallene. Noe kan ha skjedd som ingen av oss rundt hunden har registrert. Noe kan ha endrer seg.

Så kjipt at en så tilsynelatende enkel hund, opplever noe som så ubehagelig :( 

Anonymkode: 722c7...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...