AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Jeg er ca 10-20 kg overvektig og er prøver. Jeg har veldig uregelmessig mens, og lange blødninger når de først kommer (med noen måneders mellomrom) Jeg har tatt blodprøver hos legen og vært hos gynekolog, men de har ikke funnet noen galt. Jeg har lest litt på nettet og er litt redd for at det er overvekten min som ødelegger syklusen, som igjen fører til at jeg ikke blir gravid. Er det noen der ute som har vært i en lignende situasjon, og hjalp det å gå ned i vekt? Anonymkode: 29f51...8fc
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Hei. Jeg er ikke akkurat i samme situasjon, men vil sende deg litt støtte på din vei. Har dere prøvd lenge? Jeg hadde en BMI på 31 i mai. Da mannen nevnte at han ville starte å prøve til høsten bestemte jeg meg for å gå ned i vekt for å bedre sjansene. Jeg la om kostholdet. Kuttet ut alt av sukker (inkl. i yoghurt osv), og trappet ned på raske karbohydrater (hvitt mel, pasta, ris, potet). Jeg hadde gått ned 8 kg da vi startet å prøve forrige mnd. Etter det har jeg gått ned ett kg til. Jeg vet ikke om det hjelper, men tenker at det bidrar til at barna mine får en sunnere mamma og et bedre kosthold. Er det noen som motiverer til å jobbe med å bli sunn så er det tanken på friske, sunne barn. Lykke til videre i prøvingen! Anonymkode: 2a757...1f0
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Takk for støttende ord! Jeg har vært uten prevensjon i ett år, prøvere i ca 8 mnd. Det er vanskelig å si hvor mange prøveperioder, siden syklusen er såpass uregelmessig. Jeg har planer om å legge om kostholdet, slik som deg. Håper det vil hjelpe med til å stabilisere syklusene. Lykke til videre med prøvingen til deg også! TS Anonymkode: 29f51...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Med førstemann brukte jeg 11 mnd og var 9 kilo. Så var jeg i ett annet forhold og ble ikke gravid. Jeg var da 110 kilo. Nå er jeg gravid i uke 33 og veide 90 kilo da jeg ble gravid. Men altså en annen mann. Anonymkode: aaba4...cf6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Jeg var 12 kg mer enn normalt første gangen jeg ble gravid og var i normal vekt for meg de 2 andre gangene. Ble gravid i 1-2 pp me alle 3. Jeg var 69 kg på det meste før graviditet, så det teller vel kanskje ikke med tanke på overvekt. Uansett jeg er både undervekt og overvekt ugunstig med tanke på å bli gravid, men har du stabil syklus? Anonymkode: 6b63e...1fb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Såg nå at du har uregelmessig syklus. Anonymkode: 6b63e...1fb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Ja. Du må desverre endre kostholdet ditt og gå ned noen kilo, kanksje ikke alle 20 men noen. Husk at du får opp 10+kilo som gravid også! Lykke til Anonymkode: 98758...8f9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Du må desverre endre kostholdet ditt og gå ned noen kilo, kanksje ikke alle 20 men noen. Husk at du får opp 10+kilo som gravid også! Lykke til Anonymkode: 98758...8f9 Tull. Overvekt kan spille en rolle, men å komme med sånne bastante påstander som du gjør her er direkte idiotisk. Det er da mange som blir gravide uten problemer med like mye og mer overvekt enn det. Jeg brukte hhv. 3 og 1 måned på å bli gravid da jeg veide rundt 100 kg, og hadde helt problemfrie svangerskap. For øvrig går som regel overvektige mindre opp i vekt enn slanke, da kroppen ikke har så stort behov for "kriselager", så det med 10+ kilo kan TS også ta med en klype salt. Jeg la på meg bare 8-9 kg, dvs omtrent akkurat babyvekt+ fostervann + økt blodvolum. Anonymkode: 9c90e...683 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Jeg ble uplanlagt gravid da jeg var ganske ung. Veide da 80 kg og hadde en bmi ca 10kg over normalen. Etter fødselen slet jeg lenge med overvekt. La på meg 40 kg(!!). Ble jo selvfølgelig ikke gravid igjen David ville ha et barn til noen år senere. Jeg mistet eggløsning og ikke en gang hormoner hjalp. Vi prøvde å få barn i mange år. Faktisk er jeg i dag glad det ikke hjalp! Problemet mitt var at jeg var overvektig og ønsket om barn fikk meg til slutt å gå ned i vekt. Jeg gikk ned de 40 kiloene og første(!) eggløsning etter at jeg nådde 80 kg ble jeg gravid! Så overvekt kan virkelig ha noe å si, hvertfall for noen! Anonymkode: 8865f...437
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble uplanlagt gravid da jeg var ganske ung. Veide da 80 kg og hadde en bmi ca 10kg over normalen. Etter fødselen slet jeg lenge med overvekt. La på meg 40 kg(!!). Ble jo selvfølgelig ikke gravid igjen David ville ha et barn til noen år senere. Jeg mistet eggløsning og ikke en gang hormoner hjalp. Vi prøvde å få barn i mange år. Faktisk er jeg i dag glad det ikke hjalp! Problemet mitt var at jeg var overvektig og ønsket om barn fikk meg til slutt å gå ned i vekt. Jeg gikk ned de 40 kiloene og første(!) eggløsning etter at jeg nådde 80 kg ble jeg gravid! Så overvekt kan virkelig ha noe å si, hvertfall for noen! Anonymkode: 8865f...437 Det er ingen som sier at overvekt ikke har noe å si! Selvfølgelig kan det ha det. Men å veie 10-20 kg ekstra er noe helt annet enn 50 kg ekstra som du veide. Jeg mener ikke å være slem, men du sier selv at du ble gravid med en gang du bikket 80 kg (som er 10 kg overvekt). Du veide da 120 kg da du ikke ble gravid, og det er en veldig markant forskjell på 80 kg og 120 kg. Anonymkode: e586c...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå