Gå til innhold

Crime/Thriller-serier og filmer ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, the night manager anbefales! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, Guarana skrev:

fargo, true detective, stranger things, forbrytelsen, Narcos, The Wire (beste serie noensinne) the night of (utrolig bra serie om rettssystemet i USA), American crime story (O.J simpson saken) 

Takk. The night of har jeg akkurat sett ferdig. Enig i at den var bra. American Crime story har jeg også pløyd meg gjennom, men det er jo mest rettsak. Stranger things fallt som sagt ikke helt i smak for særingen meg og det samme gjaldt Fargo. Skal sjekke ut The Wire.

Skrevet

Hehe, føler jeg har pløyd meg gjennom de mest kjente gode seriene. Er selv på jakt etter noe nytt. The wire er vel heller en drama serie, men den bør skjekkes ut:) 

Skrevet

Jeg har faktisk sporet litt av den siste tiden og sett nesten alle sesongene av Banshee, selv om det er reinspikka action. men den fungerer faktisk overraskende bra for meg. På samme måte fungerete jo Vikings helt suverent.

Men jeg er veldig lite glad i sånne skyte- og biljakt-filmer. Dørgende kjedelig. Det samme gjelder det meste av grøssere (det må i såfall være veldig på thriller-siden), sci-fi, fantasy og slike zombie/vampyr-greier. Dessverre er det aller meste so blir laget i de sistnevnte sjangrene.

Av og til kan det fungere med drama/komedie-serier også. "Halt and catch fire" for eksempel eller "Feed the beast". Begge disse synes jeg er helt ok som underholdning.

Skrevet

Top of the Lake
Wentworth
Peaky blinders 
Black mirror
Fringe
Alias
Nip/tuck
Flashforward
The missing 

The wire 

Oz 

Skrevet

Scott and Bailey er også bra synes jeg.

Skrevet

Enig med den som skrev Luther. Den er veldig bra, og har korte sesonger.

Skrevet

White collar, The fall, shameless (ikke krim da, men synes den var bra), River 😃

Anonymkode: 57b9b...7d5

Skrevet

The Night Manager er jeg herved ferdig med og har såvidt begynt på Luther. So far so good :)

Skal sjekke ut det andre som er nevt også. Blir stadig overrasket over hvor mye mer spenstig BBC er enn det jeg ser for meg (noe a la NRK). Jeg vet jo at jeg har sett mye som er veldig bra fra dem, men fortsatt tror hodet mitt at det er veldig satt og kjedelig.

Tipper at jeg har pløyd meg gjennom Luther i løpet av helga... Det går fort 3-4 episoder i slengen her.

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering... Luther fenget ikke helt i lengden, så den er litt satt på hold.

I stedet har vi nå rast gjennom nesten hele første sesong av Hannibal. Jeg trodde jeg hadde sett den (eller rettere sagt prøvd og gitt opp), men jeg tror jeg har lurt meg selv og blandet litt. Muligens med god gammel film og høy eksponering av coverbildet av Mads Mikkelsen. Hadde fått det for meg at den bare handlet om en som fløy rundt og spiste mennesker :fnise:

Så nå venter jeg spent på at Vikings og Secrets and Lies skal starte opp igjen.

Andre ting som står på lista er Utopia og Rectify. Noen som har sett disse?

• 3 uker senere...
Skrevet

Criminal Minds og Hawaii Five-0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...