Gå til innhold

Crime/Thriller-serier og filmer ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på gå tom for ting å se på og som virkelig fenger. Er kanskje litt sær og kresen når det gjelder serier og filmer, men liker veldig godt krim og spenning. Det kan godt være på grensen til overnaturlig/grøss, men det må være troverdig og ikke hovedfokuset (Liker f.eks veldig godt det meste av Stephen King). Er ikke glad i sci-fi eller fantasy i det hele tatt og ren action/vold er kun ok i små doser.

Broen er et eksempel på en perfekt serie for meg jeg. Secrets and lies begynner igjen i slutten september og står allerede på lista. Den forrige sesongen har jeg sett. "The night of.." er jeg også ferdig med. Er godt i gang med siste sesong av The Americans. Orphan Black fungerte en stund, men etter hvert ble det for merkelig og forvirrende for meg.

Typisk britisk krim er ok, men ikke helt det jeg leter etter. Det blir litt for tørt og stivt ofte. Men den klassiske sære, anti-hero detektiven er alltid en hit. Tror jeg har vært gjennom det som er å se av Beck/Wallander osv. Helt ok, men mangler kanskje litt spenning.

Leter hovedsaktig etter noe som finnes med engelsk undertekst (om det er skandinavisk), ellers er det ikke noe krav til tekst om det er britisk eller amerikansk. Det er ikke viktig hvilken kanal det blir sendt på, da jeg bruker PCen som TV og det meste finnes på nettet i en eller annen form.

Noen som følger med på noe som kan passe eller som har forslag til filmer og serier som jeg kan sette på lista mi? Det spiller liten rolle om det er en 90 minutters film, miniserier eller 8 sesonger. Det er selvfølgelig helt ok om noen har forslag utenom denne sjangeren også, men ikke altfor langt. Jeg liker "Vikings" også for eksempel, kanskje mest på grunn av den mer eller mindre korrekte historiske vinklingen. Det fungerer liksom selv om det er mer vold enn jeg normalt aksepterer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thirteen? Forbrytelsen/The Killing?

Skrevet

Har ikke hørt om Thirteen.. den må jeg sjekke ut.

The Killing har jeg fått anbefalt før, så den settes opp på lista. Dessverre(?) har den jeg pleier å se sammen med sett den allerede, så det må bli et sideprosjekt.

Takk for tipsene!

Skrevet

Æsj.. jeg ser nå at jeg allerede har sett Thirteen likevel :dry: Husket bare ikke navnet, så jeg må ha sett alle episodene i en omgang, slik at jeg ikke hadde behov for å huske navnet.

Men The Killing er jeg sikker på at jeg ikke har sett :)

Skrevet

Sett Fargo? Finnes både en film og serie.

Skrevet

BBC Sherlock er jo genialt og burde passe til en del av hva du leter etter. Finnes på Netflix. :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Turin skrev:

Sett Fargo? Finnes både en film og serie.

Jepp.. Fargo har jeg sett i alle fall starten av. Enten fenget den ikke helt, ellers ble jeg ferdig.

1 minutt siden, Tabris skrev:

BBC Sherlock er jo genialt og burde passe til en del av hva du leter etter. Finnes på Netflix. :)

Skal sjekke ut den :) Er avhengig av å finne den på nett da. Siden jeg ikke har Netflix

Skrevet

Serier:

-The Shield

-Fargo (muligens litt på siden har sjanger, er endel vold, men nevner den likevel fordi jeg synes den er så god!) 

Film:

The Visit (en litt annerledes thriller)

Devil

Gone Girl

Crimson Peak

Anonymkode: f6500...e90

Skrevet

True Detective!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Serier:

-The Shield

-Fargo (muligens litt på siden har sjanger, er endel vold, men nevner den likevel fordi jeg synes den er så god!) 

Film:

The Visit (en litt annerledes thriller)

Devil

Gone Girl

Crimson Peak

Anonymkode: f6500...e90

The Sheild sjekkes..

Fargo har jeg muligens sett ferdig men den kan ikke ha fenget meg så veldig.

Jeg er ikke sikker på om jeg har sett The Visit... høres kjent ut men sjekkes ut likevel.

Gone girl har jeg sett og de to andre skal jeg se etter :)

Takk

Skrevet

Marcella

Luther

Broadchurch

Happy Valley

Springflo

Anonymkode: a0d32...6fe

Skrevet

Broadchurch! Selv om den er britisk (er ikke så glad i britisk krim selv vanligvis). 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Crimson peak.

House at the end of the street.

Dream house,

My soul to take.

Serie: The night manager.

Skrevet

Hvis du liker The Americans kan Manhattan anbefales. Ligger på Netflix. 

Skrevet

Takk for alle tips.. tar gjerne i mot flere :)

Broadchurch har jeg sett. Enig i at den er bra til å være britisk. Det er ofte mye bra krim der, men lite spenning.

Skrevet

Synes How to get away with murder var innmari spennende. Ellers har netflix og mtv laget en serie-versjon av Skrik. Den er ganske så underholdende :) 

Anonymkode: ae45b...a25

Skrevet

Jeg har sett Marcella også, men har pleid å sovne fra den. Aner ikke hvorfor, men jeg antar at det var noe med den serien som gjorde at jeg ikke orket å holde meg våken og derfor mistet tråden litt :)

Er vanligvis ikke så glad i spioner og sånt, fordi jeg ikke forstår det skikkelig, men The Americans er bra. Kjenner at jeg begynner å bli LITT lei nå ettersom det ikke skjer noe helt nytt etter 3 sesonger, så den er litt på hold før jeg orker å begynne på fjerde sesong.

Jeg kan ellers anbefale en BBC serie som heter "New blood". 3 mini-serier er det vel. Den er litt sprekere/yngre enn mye annet hos BBC og med en god dose humor også.

Skrevet

Kan anbefale Stranger Things, Netflixserie på 8 episoder!

Anonymkode: 7a45e...dac

Skrevet

fargo, true detective, stranger things, forbrytelsen, Narcos, The Wire (beste serie noensinne) the night of (utrolig bra serie om rettssystemet i USA), American crime story (O.J simpson saken) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefale Stranger Things, Netflixserie på 8 episoder!

Anonymkode: 7a45e...dac

Jeg har faktisk prøvd Stranger Things, men det ble litt for overnaturlig for meg, så jeg ga meg etter 3-4 episoder av ren kjedsomhet (sa jeg at jeg er sær? :) )

Men jeg har kommet meg gjennom 3 av 6 episoder av The Night Manager. Var nær ved å gi opp etter første episode, men det tok seg betraktelig opp i episode 2 og 3, så den skal jeg komme meg gjennom uten problemer.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes How to get away with murder var innmari spennende. Ellers har netflix og mtv laget en serie-versjon av Skrik. Den er ganske så underholdende :) 

Anonymkode: ae45b...a25

How to get away with murder har jeg sett alle episodene av. Den første sesongen var riktignok 10 ganger bedre enn den andre, s jeg vet ikke om jeg orker å begynne på en evt ny sesong.

Scream blir på den annen side litt for mye splatter, slasher og skrekk for meg tror jeg. Har så vidt sett trailere av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...