Gå til innhold

Takler ikke naive, politisk korrekte studiekammerater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så oppgitt.

Jeg studerer sosialt arbeid, og jadda, klassen er fullt av venstrevridde. Det er ikke så rart, jeg er i utganspunktet på venstresida jeg også. Men jeg blir så oppgitt at store deler av klassen oppriktig mener at det overhodet ikke er noe problem i å ta imot maaaange flyktninger, jo flere, jo bedre! De er kun en berikelse! Og de bør i utgangspunktet få alt de søker om hos Nav; søker de om å få penger til å sende til hjemlandet, så bør de få det! Det virker som om de tror at Nav er en utømmelig pengekasse. Og det som er litt skremmende er jo at det er flere av disse som skal sitte å behandle slike søknader i fremtiden.

Noen tanker? Kan jeg si disse imot uten å bli meldt til skikkethetsnemda? Bli beskyldt for å være rasist? Er det sosialt selvmord?

Anonymkode: 1b41b...5fe

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken skole går du på? Jeg selv går på vernepleier studie, og det er overhodet ingen der med sånne meninger. Ja, de fleste er venstre vridde, og mener vi skal ta imot noen flyktninger, og de skal få tak over hodet og mat. Men ikke noe av det andre. Og har flere venner som studerer sosialt arbeid, og de har heller ikke sånn meninger. Jeg jobber og i frivillig i en humanitær organisasjon, og de fleste der, har heller ikke sånne meninger.

Anonymkode: 5d4d5...139

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så oppgitt.

Jeg studerer sosialt arbeid, og jadda, klassen er fullt av venstrevridde. Det er ikke så rart, jeg er i utganspunktet på venstresida jeg også. Men jeg blir så oppgitt at store deler av klassen oppriktig mener at det overhodet ikke er noe problem i å ta imot maaaange flyktninger, jo flere, jo bedre! De er kun en berikelse! Og de bør i utgangspunktet få alt de søker om hos Nav; søker de om å få penger til å sende til hjemlandet, så bør de få det! Det virker som om de tror at Nav er en utømmelig pengekasse. Og det som er litt skremmende er jo at det er flere av disse som skal sitte å behandle slike søknader i fremtiden.

Noen tanker? Kan jeg si disse imot uten å bli meldt til skikkethetsnemda? Bli beskyldt for å være rasist? Er det sosialt selvmord?

Min søster har studert det samme, og ja, det kan faktisk være sosialt selvmord å ytre de meningene. Det er utrolig trist at det har blitt sånn, men det er slike folk nav vil ha ansatt, og ved å ytre slike meninger kan du bli stemplet som full av fordommer og lite egnet til en slik jobb osv.

Anonymkode: 372b8...05c

Skrevet (endret)

Spør hvordan de vil sette opp budsjettet. Ikke vær nedlatende. Gi noen fiktive tall (jeg gidder ikke leite fram talla). Si Norge har en inntekt på 100 miliarder iform av skatter, avgifter, investeringer og olje. Pengene brukes på skole, sykehus, vei, transport, investeringer, utbedringer, aldershjem, vedlikehold, kultur, lønn til statsansatte, nyutvikling og 100 invandrere og noe satt av til dårlige tider. Fordel pengene på postene så det går i null. 

Be de så doble antall innvandrere og endre på postene. Første året vil de sikkert ta av "satt av til dårlige tider" og nyutvikling. Så be de gjøre det for et år til. For hver post de kutter i vis de konsekvensene. Investeringer gir dårligere budsjett for neste år, vedlikehold av vei gir flere ulykker på vei og større utgifter i helsevesenet, mindre lønn til statsansatte gir mindre inntekt iform av skatter og kjøpekraft osv osv. Går ikke mange fiktive år før kassa er tom. Ta gjerne med familiegjenforening i hele greia.

Endret av LittleBabyBlue
  • Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

store deler av klassen oppriktig mener at det overhodet ikke er noe problem i å ta imot maaaange flyktninger, jo flere, jo bedre! De er kun en berikelse! Og de bør i utgangspunktet få alt de søker om hos Nav; søker de om å få penger til å sende til hjemlandet, så bør de få det! Det virker som om de tror at Nav er en utømmelig pengekasse.

Jeg tror du overdriver.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes det er helt innenfor med en saklig diskusjon hva gjelder asylsøkere og hvor mye/hvordan vi kan bidra. 

Det forjævlige er at en hver debatt skal ødelegges av et avskyelig menneskesyn på den ene siden og fullstendig skylapp tendenser i motsatt leir. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så oppgitt.

De som mener dette er åpenbart helt klin kokos.

Du kan si de er naive, og de vil si du er fremmedfiendtlig. Det vil ikke komme noe godt ut av det nesten uansett hvordan du presenterer problemstillingen fordi de på venstresiden forstår ikke at innvandring er et netto tap (økonomisk) for A/S Norge. De forstår ikke at integrering er vanskelig, og at Sverige ikke er representativt for innvandringspolitikken. Sverige er det beste eksempelet på hva problemet er med å ta i mot "feil" innvandrere....

• Liker 1
Skrevet

18 minutter siden, Tanuki skrev:

Jeg tror du overdriver.

Jeg tror ikke det, har hatt disse diskusjonene med rødstruper før og det er helt håpløst.

Skrevet

Forstår TS godt. Det fins ikke noe mer slitsomt og irriterende en PK folk. Både på skoler i arbeidslivet og ikke minst her på KG som vi alle tilbringer en del tid på. Min mening om PK folket er at de er lite reflekterte og gulper opp selvfølgeligheter som forventes av mengden at man skal mene, ofte styrt av eliten her i landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...