orakel Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Leste i Lånekasse-tråden her at noen av dere slapp å betale Lånekassen sitt administrasjonsgebyr hvert termin ved å betale i forkant, eventuelt litt hver måned. Er det noen som kan fortelle meg akkurat hva jeg skal gjøre for å slippe gebyret på kr 35 pr. termin, eller er det ikke mulig?
diddi Skrevet 14. november 2004 #2 Skrevet 14. november 2004 Når jeg har betalt så mye på forskudd at jeg har dekket opp terminbeløpet før terminvarselet blir sendt fra Lånekassa, så blir jeg bare varslet med at jeg slipper å betale rekningen siden jeg allerede har dekket det opp. Og det står fullt beløp på giroen uten gebyret. Så du må ha betalt nok mer enn en måned før førfallet for at du skal "lure" systemet. Det blir jo noen tusen i løpet av 20 år. Aller mest sprer man på å begynne å betale rett etter studiene og ikke vente.
orakel Skrevet 14. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2004 Takk for tipset :-) Studielånet er det gunstigste lånet man noen sinne får. Så jeg har ikke tenkt å betale det så mye fortere enn betalingsplanen sier. Vil heller ha egenkapital til ny bolig Men å slippe gebyrer, det er jeg for *hater gebyrer*
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #4 Skrevet 15. november 2004 http://pub.tv2.no/dyn-nettavisen/arkiv/?ar...hiveItem=277040
Grooo Skrevet 15. november 2004 #5 Skrevet 15. november 2004 Orakel: Det var jeg som skrev om det i den andre Lånekassetråden. Det er som brukeren over meg sier, bare sørg for å betale før de sender ut brevet om at du skal betale så slipper du gebyret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå