Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet jobben min 1.august fordi jeg var mye fraværende og syk fra jeg begynte der i mai. Mye fordi min mor fikk kreft og jeg måtte besøke henne. 

Jeg søkte dagpenger fra nav med en gang og har sendt inn alt de trenger av informasjon. Det står nå på Nav sin hjemmeside at jeg er mottaker av dagpenger. Det jeg lurer på er hvor lang tid jeg kan forvente at det tar før jeg mottar dagpenger? 

Jeg har sendt inn meldekort for de to siste ukene, men det står ikke noe beløp som skal utbetales. 

Siden jeg har fått sparken er jo man egentlig ilagt en karantene på 8 uker. Vil det stå at man er mottaker av dagpenger, men egentlig må man vente 8 uker på å få første utbetaling? e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke karantene når du har blitt sagt opp, kun hvis du sier opp selv.

Det andre kan jeg ikke svare på.

Skrevet
59 minutter siden, Ariam skrev:

Det er ikke karantene når du har blitt sagt opp, kun hvis du sier opp selv.

Det andre kan jeg ikke svare på.

Det er karantene når man selv er skyld i å ha blitt sagt opp. Karantenetiden er 12, ikke 8 uker.  Man får da først penger etter 12 uker.

• Liker 2
Skrevet

Har du fått vedtaksbrev fra NAV enda? I så fall så finner du svar på det du lurer på der.

Skrevet
Den 1. september 2016 at 18.57, Tvist skrev:

Det er karantene når man selv er skyld i å ha blitt sagt opp. Karantenetiden er 12, ikke 8 uker.  Man får da først penger etter 12 uker.

Og jeg vil tro at TS fort kommer inn i denne kategorien. Man kan jo ikke sies opp med sykdom som grunn det første året man er sykemeldt, så det høres ut som om TS har skulket, dvs tatt seg fri uten godkjenning, og derfor er blitt oppsagt. Et klassisk eksempel på at man selv er skyld i at man er blitt oppsagt. 

Anonymkode: ef4e6...f60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...