AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 hei. jeg har vart sammen med ei jente i ca. 6 måneder, jeg vil få henne til å konvertere seg til islam.. men så vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det eller få henne til å gjøre det. har dere noe råd? hva jeg kan si til henne? hvordan skal jeg si at familien min godtar deg ikke vis du ikke er Islam. takk på for hånd:=) Anonymkode: f395c...3e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Blir helt sjokkert.... Har jeg blitt bedt om å konvertere så hadde jeg bedt han om dra til H.....! Aldri om noen skal bestemme over meg og min tro. Ikke at jeg er så fryktelig kristen at det gjør noe. Men hallo, vi lever i 2016, på tide dere begynner å leve deretter også! Anonymkode: a2872...e09 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Snakk med imamen din, bror. Han vil vite hva som er best for deg og jenta di. Når jeg var sammen med norsk jente hjalp imamen på Bait-Un-Nasr meg med å få henne til å bli rettroende. Nå er vi ikke sammen lenger, men hun er fortsatt muslim, da. Haha! Anonymkode: 004b8...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med imamen din, bror. Han vil vite hva som er best for deg og jenta di. Når jeg var sammen med norsk jente hjalp imamen på Bait-Un-Nasr meg med å få henne til å bli rettroende. Nå er vi ikke sammen lenger, men hun er fortsatt muslim, da. Haha! Anonymkode: 004b8...4ce tusen takk for svar bror dette hjelper meg. Anonymkode: f395c...3e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 Nå vet ikke jeg om dette er spøk, hvis ikke er det veldig feil sted å spørre om, da de fleste her ikke er muslimer.. Anyway, en person kan ikke bli muslim pga kjærlighet for et annet menneske. Man reverterer pga troen på Gud og hva Islam innebærer. Så prøv heller å gi henne informasjon om Islam, for eksempel videoer på YouTube. Helst via noen andre, da kjæresteforhold er haram:) Anonymkode: c55b6...283 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Og her kommer kultur og religionskræsjen som vi bare vil se mer og mer av. Dere muslimer har etter koranen ikke lov å gifte dere med de vantro. Altså en person som ikke er muslim. Og du vil derfor få henne til å konvertere?? Er du ikke riktig vel bevart. Skjerpings! Hvis ikke du kan respektere at hun ikke har samme tro som deg så får du heller dra hjem og finne deg et lakenmenneske der. Alvorlig talt, hadde min mann bedt meg om å melde meg ut av menigheten fordi han er ateist og ikke vil være sammen med en kristen så hadde jeg gitt han sparken på sekundet. Anonymkode: 924cd...0ac
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Jeg mener det beste her er å møtes på midten; man må gi og ta litt. Er hun ateist kan dere begge gå over til å bli agnostikere. Er hun kristen kan dere skrive en liste over ulike religioner og finne pluss og minus, og velge en felles. Jeg stemmer for gnostisisme !
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Det er interessant hvor like vi ikke-muslimer er av og til med dere muslimer; i min familie ville jeg ikke fått lov til å komme hjem en gang hvis jeg hadde med en muslimsk mann, så han måtte enten konvertert eller så måtte vi avlyst det hele. Heldigvis er ikke dette noe problem for meg da Anonymkode: e9b29...1ba
Jerry Lee Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 Du skal ikke FÅ henne til å konvertere! Hun må ville det selv!! Forsøk på å kontrollere og bestemme begynner alt her, skjønner jeg... 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: hei. jeg har vart sammen med ei jente i ca. 6 måneder, jeg vil få henne til å konvertere seg til islam.. men så vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det eller få henne til å gjøre det. har dere noe råd? hva jeg kan si til henne? hvordan skal jeg si at familien min godtar deg ikke vis du ikke er Islam. takk på for hånd:=) Anonymkode: f395c...3e2 Hvis du virkelig elsker denne jenta (og det er veldig viktig for deg, at dere har samme religion) så kan vel du konvertere til kristendommen? Anonymkode: 18aa6...e56 3
waco Skrevet 2. september 2016 #11 Skrevet 2. september 2016 2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg mener det beste her er å møtes på midten; man må gi og ta litt. Er hun ateist kan dere begge gå over til å bli agnostikere. Er hun kristen kan dere skrive en liste over ulike religioner og finne pluss og minus, og velge en felles. Jeg stemmer for gnostisisme ! Hva er forskjellen på en agnostiker og en ateist da? Alle mennesker er overtroiske, forskjellen på meg og en religiøs er at jeg innrømmer at jeg er overtroisk.
debatant Skrevet 2. september 2016 #12 Skrevet 2. september 2016 (endret) Den 1.9.2016 at 15.21, AnonymBruker skrev: hei. jeg har vart sammen med ei jente i ca. 6 måneder, jeg vil få henne til å konvertere seg til islam.. men så vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det eller få henne til å gjøre det. har dere noe råd? hva jeg kan si til henne? hvordan skal jeg si at familien min godtar deg ikke vis du ikke er Islam. takk på for hånd:=) Anonymkode: f395c...3e2 Du kan jo fortelle henne hvordan alle land som søker å leve etter islam, er gått i dass. Med mindre de lever av amerikanske oljedollar. Du kan jo legge til at du egentlig ikke respekterer henne for hvem hun er. Heller ikke din familie. Hun blir nok rørt..... Hva med å forkaste islamen? Hva godt fører den med seg? Endret 2. september 2016 av debatant
Frk.K Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 Ryddet for spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Frk.K, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå