Gjest Liss Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Vi er på jakt etter et fint/stilig album til bryllupsbildene våre. Svigerinna og svogeren min har sine i et sånt 'Vårt bryllup'-album, der de forrerste sidene er for diverse informasjon (om forloverne, gaver de fikk, bordplasseringen, og selvsagt fakta om vielsen). Dette syns vi var veldig fint, men dette albumet var ikke så veldig fint sånn ellers, syntes vi, og dessuten hadde det hvite albumsider. Noen som vet om noe lignende, gjerne med sorte ark?
Gjest Liss Skrevet 17. november 2004 #2 Skrevet 17. november 2004 ...ingen som har noen tips? Men hvordan er deres egne album da, dere som har giftet dere?
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2004 #3 Skrevet 17. november 2004 Et tips er jo å lage dette albumet selv, det har jeg tenkt til - kjøp et fint album med sorte sider, gjerne et såkalt scrappe album hvor du kan ta ut sidene, samt lage forsiden selv :-) De er ganske rimelige og det er sorte sider i mange av dem.... På de første sidene kan du jo skrive opplysninger som de du nevnte ovenfor, du kan jo bare kopiere teksten av de du kjente?
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #4 Skrevet 17. november 2004 Et tips er jo å lage dette albumet selv' date=' det har jeg tenkt til - kjøp et fint album med sorte sider, gjerne et såkalt scrappe album hvor du kan ta ut sidene, samt lage forsiden selv :-) De er ganske rimelige og det er sorte sider i mange av dem.... På de første sidene kan du jo skrive opplysninger som de du nevnte ovenfor, du kan jo bare kopiere teksten av de du kjente?[/quote'] Dette har eg tenkt å gjere! Men har aldri sett slike scrappe-album der du kan ta ut sidene då, hadde tenkt å bruke ei vanleg ringperm.. Kor kan eg få tak i sånn scrappe-ting?
Jandia Skrevet 17. november 2004 #5 Skrevet 17. november 2004 Jeg villle ha et album hvor jeg selv kunne bestemme hvor mange sider som skulle være og hvor jeg både kunne sette inn pappsider (scrapp-ark) og hvor jeg kunne sette inn lommer til å ha kort og div andre ting. Dette lette jeg lenge etter og fant det til slutt på Claes Ohlson! Der har de album og hvite sider, svarte sider og plastlommer i forskjelige strl., sevklebende sider etc etc. Anbefales....
Cilla Skrevet 17. november 2004 #6 Skrevet 17. november 2004 Scrappealbumene har masse plastlommer som du putter de ferdige sidene oppi. De kan utvides med flere plastlommer dersom det trengs. De kan kjøpes på de fleste scrapbookbutikker, Se under scrapbooking på www.linkguiden.no så er det bare å lete i vei.
Lullu Skrevet 17. november 2004 #7 Skrevet 17. november 2004 Ellers så har de mange pene ringpermer til albumsbruk på "Norsk Design" og på Byporten. Mange forskjellige farger og str. på permene. Tror jammen meg jeg skal ta en titt på Claes Ohlsson. Dette blir nok mye billigere enn de butikkene jeg nevner ovenfor :-)
Cilla Skrevet 17. november 2004 #8 Skrevet 17. november 2004 Forresten så finnes albumene i flere str, men det mest vanlige innen scrapbooking er vel 12x12, som tilsvarer 30,48x30,48 cm eller omtrent der. Synes den str er mere anvedlig enn A4
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #9 Skrevet 17. november 2004 Er det berre sånne plastmapper? For det er ikkje noko fint syns eg...
Gjest Liss Skrevet 17. november 2004 #10 Skrevet 17. november 2004 Takk for fine tips! Har nå funnet et scrappealbum på nettet som jeg gjerne vil ha. Dette er str. 12 x 12 står det, og har tre sånne ringer. Er det lett å finne kartongsider til et slikt album? Må man ha kartongen inni plastlommer, eller fins det kartongsider med tre huller i som passer? Vil da lage noen sånne 'infosider' først i albumet selv - gjerne med bilder også. (F.eks. av kirken og av forloverne der det står om dem, og presten...) Takk for idèene - og håper noen av dere som kjenner litt mer til scrapping enn meg kan svare meg på spørsmålene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå