Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2002 #1 Del Skrevet 22. juli 2002 Åhhh, vi har så lyst å reise et sted, men hvor????? Vi ser i kataloger, kikker på internet, hører anbefalinger fra venner og kjente etc. og vi kunne tenkt oss å dra de fleste steder.. Har ikke vært så mye ute og reist, så de fleste stedene vill vært en ny opplevelse Kunne tenkt oss å dra utpå senhøsten, eller februar-april-03 Vi er ikke så glad i party- party, så det er uviktig for oss, er glade i å gå rundt og kikke, handle, gjerne litt bading, og ellers litt opplevelser. Kunne tenkt oss å bruke ca 10.000 på selve reisen. Vi er to stykker, ganske nygifte , og vi greier ikke finne et sted hvor hvi begge vil dra, også er det jo så masse å velge mellom.. Hvordan velger dere ut steder dere reiser til? HJÆLP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen Skrevet 27. juli 2002 #2 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg er ganske reiselysten selv. jeg har vært rundt i forskjellige land i Europa + Kenya og Tunisia. Hvilket reisemål en velger kommer helt ann på hva som veier tyngst i forhold til hva en har lyst til å oppleve. Er det naturen? Er det sportsaktiviteter? Ulike utflukter/severdigheter? Byferie med handling? Strandliv? osv. Jeg liker og oppleve og se nye ting og dra til nye steder jeg ikke har vært før. Hvert land har sine spesialiteter som Sveits og Østerrike har du alpene. veldig fint for dem som liker seg i fjellet og samtidig oppleve en annen kultur + ulike sportsaktiviteter. Tyskland har sine små koselige landsbyer i sør. belgia har kanaler og små koselige byer som Brygge som kan anbefales sterkt med mye fint å se + brüssel med masse ulike marked. Nordkysten av Frankrike er min favoritt, med passe sval temperatur, ikke for varmt, med fine strender og mye å oppleve og ikke altfor langt til Paris. I Hellas har jeg vært i Parga ( passer best for unge par/ektepar) et koselig lite sted med fin strand og mye fint og se, hvor man kan ta ulike utflukter fra til blant annet Akropolis i Aten og til Oraklet i Delphi. Vellykket reisemål. Bulgaria var litt kjedelig synes jeg, men allikevel en del å se. vi tok en todagers tur til Istanbul. det var varmt og langt med buss, men verdt turen. Kenya var slitsomt som turist, mye masing og selgere som skulle prakke på alskens varer, men allikevel en stor opplvevelse. Det beste med Kenya var safarien. vi bestilte en tur der nede skreddersydd for oss på fire dager. vi var fire stykker og hadde egen sjåfør og bil og kom virkelig nært innpå dyrene og fikk tatt utrolig masse gode bilder av løver, giraffer, elefanter. o.a. Vi var i Kenya i en måned. flyet kostet ca. 6000 pr. pers. t/r. Vi var først 10 dager i hovedstaden, så på safari, så dro vi med tog til vestkysten til mombasa og var på hotell der, med utflukter resten av tiden. Jeg tror dere må bare begynne et sted, ellers blir det ikke noe av noe. bestem dere og "go for it". det er altfor mange alternativer. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå