Gå til innhold

Betale ned på lånet fra lånekassen samtidig som mottar støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har sturdert i 3 år der jeg har mottatt støtte fra lånekassen. I fjor studerte jeg ikke, så dermed begynte jeg å skulle nedbetale lånet.

Nå i høst begynte jeg å studere igjen, og mottar da støtte fra lånekassen. Men nå ser jeg at det fortsatt står at jeg skal betale ned hver måned, samtidig som jeg får støtte! Skal man ikke automatisk slippe å betale ned på lånet når man får støtte fra de?

Må nevnes at jeg bare får stipend, ikke lån. Men er litt kjedelig om jeg må bruke opp betalingsutsettelsen min nå..

Anonymkode: d0fe2...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk om de hadde kundeservice som var åpen nå, som både kunne forklare dette til deg og i tillegg kunne fikse problemet. Tenk om.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har sturdert i 3 år der jeg har mottatt støtte fra lånekassen. I fjor studerte jeg ikke, så dermed begynte jeg å skulle nedbetale lånet.

Nå i høst begynte jeg å studere igjen, og mottar da støtte fra lånekassen. Men nå ser jeg at det fortsatt står at jeg skal betale ned hver måned, samtidig som jeg får støtte! Skal man ikke automatisk slippe å betale ned på lånet når man får støtte fra de?

Må nevnes at jeg bare får stipend, ikke lån. Men er litt kjedelig om jeg må bruke opp betalingsutsettelsen min nå..

Anonymkode: d0fe2...f46

Om du har rett på støtte skal utbetlaingen stoppe. Ring dem du

Anonymkode: 895f5...241

Skrevet

Hvis du har blitt innvilget deltidsstøtte må du fortsette å betale ned på det gamle lånet ditt. Det er kun fulltidsstøtte som gir rente og avdragsfrihet. Les vedtaksbrevet som ligger i postkassen din.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...