Gå til innhold

Allmenfaglig påbygging

Maria1984

Anbefalte innlegg

Hei...Jeg er en jente/dame på 32 år og jeg ønsker og få forbedret karakterene mine fra da jeg gikk på videregående skole.. Gikk ut av videregående med ikke bestått i så og si alle allmenfag (norsk (bokmål og sidemål), engelsk, kroppsøvning og naturfag)! Så da lurer jeg på hva som lønner seg for meg?Ønsker ikke å ta opp disse fagene som privatist, noe jeg har lest at koster en god del penger!Noen her som kan komme med noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voksenopplæring tilbys vel av det offentlige ?

de private er dog mye mer fleksible med tanke på dag/kveldsundervisning osv.

selv tok jeg dette som nettstudier via NKI og fikk tilbud om fullt studielån som dekker kostnadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Maria1984 skrev:

Hei...Jeg er en jente/dame på 32 år og jeg ønsker og få forbedret karakterene mine fra da jeg gikk på videregående skole.. Gikk ut av videregående med ikke bestått i så og si alle allmenfag (norsk (bokmål og sidemål), engelsk, kroppsøvning og naturfag)! Så da lurer jeg på hva som lønner seg for meg?Ønsker ikke å ta opp disse fagene som privatist, noe jeg har lest at koster en god del penger!Noen her som kan komme med noen tips?

Voksne har etter opplæringsloven § 4A-1 rett til gratis videregående opplæring hvis de ikke har fullført slik opplæring tidligere. Retten gjelder fra det året den voksne fyller 25 år og gjelder personer som har fullført norsk grunnskole, eller har tilsvarende utdanning. Målet for opplæringen kan være fagbrev, studie- eller yrkeskompetanse. 

Slik jeg leser ditt innlegg, har du FULLFØRT men ikke BESTÅTT vgs. Du vil derfor ikke ha rett til gratis vgs. Alternativet er å gå opp som privatist. Ja, det koster en del penger - men rett og rimelig at du betaler det selv. Dersom det ikke står FULLFØRT på vitnemålet, blir saken en helt annen. Da bør du kontakte opplæringsavdelingen i ditt hjemfylke for mer info. Lykke til!

Anonymkode: b0c71...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...