Gå til innhold

Dårlig økonomi, null kapital og behøver depositum til leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig økonomi, null kapital og behøver depostumspenger ettersom at jeg må flytte i en ny leilighet. Har ikke penger til depositum tilgjengelig. Jeg har en fast jobb der jeg tjener mellom 14 000 netto utbetalt - 19 000 netto utbetalt i måneden. Jeg hadde tidligere en kapital, men det ble brukt opp pga jeg var uten jobb en periode, og da mistet jeg alt. 

Noen som har tips om hvordan jeg skal komme meg til hektene økonomisk slik at jeg kan klare å skaffe penger til depositum, og slik at jeg kan leve bedre enn jeg gjør? Er det mulig å ta opp et lite lån i banken til det? Noen som vet? Jeg har ingen gjeld. 

Anonymkode: 56c58...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange banker tilbyr depositumslån, så bare google det. Ellers har jeg hatt god nytte av You Need A Budget ynab.com for å komme meg ovenpå økonomisk.

Anonymkode: 89d75...409

• Liker 6
Skrevet

Mange banker tilbyr depositumslån. Sjekk med banken din hvordan de gjør det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange banker tilbyr depositumslån, så bare google det. Ellers har jeg hatt god nytte av You Need A Budget ynab.com for å komme meg ovenpå økonomisk.

Hvor fant du ut om YNAB?

Skrevet

En mulighet, men som er litt farlig, er å bruke kreditten i kredittkortet. Hvis du har det. 

Men betal for all del tilbake så raskt som mulig og med høyest prioritet. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvor fant du ut om YNAB?

YNAB pleier å være høyt på lister over de beste budsjettappene. Mange år siden jeg oppdaget det.

Skrevet

Da jeg skulle leie leilighet etter samlivsbruddet tok jeg ut penger på kredittkortet for å betale depositum. Betalte det tilbake så fort som overhodet mulig da og startet å bygge opp den nye økonomien min som enslig derfra.

Skrevet
20 minutter siden, asterix skrev:

Da jeg skulle leie leilighet etter samlivsbruddet tok jeg ut penger på kredittkortet for å betale depositum. Betalte det tilbake så fort som overhodet mulig da og startet å bygge opp den nye økonomien min som enslig derfra.

Jeg har kun en grense på 10 000 på kredittkortet, og det er nok litt vel lite når depositumene ligger på 17-18 000. Men mulig det går å søke om høyere kredittgrense?  Det var en god ide faktisk...

Skrevet
31 minutter siden, stan skrev:

En mulighet, men som er litt farlig, er å bruke kreditten i kredittkortet. Hvis du har det. 

Men betal for all del tilbake så raskt som mulig og med høyest prioritet. 

Med den lave lønna ts har, vil jeg sterkt fraråde det. 

Anonymkode: c6774...d47

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den lave lønna ts har, vil jeg sterkt fraråde det. 

Jeg har lav lønn. Men med tanke på det er det helt utrolig at jeg mistet bostønaden. Jeg hadde bostønad men mistet den. Vurderer å bo her jeg bor litt til og kanskje forsøke å spare meg litt opp. Jeg bor i en leilghet som er ganske lite moderne, men jeg bor billig. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lav lønn. Men med tanke på det er det helt utrolig at jeg mistet bostønaden. Jeg hadde bostønad men mistet den. Vurderer å bo her jeg bor litt til og kanskje forsøke å spare meg litt opp. Jeg bor i en leilghet som er ganske lite moderne, men jeg bor billig. 

Jeg ville heller bo umoderne en stund til og spare opp enn å bo deg blakk i nytt sted. 

Hvor umoderne snakker vi om, da? Har du tilgang til dusj, toalett, egen seng, og kjøkken? 

Selv har jeg bodd i hybel på loft i 7 etg og dusj og toalettet var i vaskerom i kjeller, hvor deler av den var jordgulv og tilholdssted for narkomane. Det var for å kunne klare å spare opp penger til bedre standard. Jeg kom meg i mål til slutt😊

• Liker 9
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun en grense på 10 000 på kredittkortet, og det er nok litt vel lite når depositumene ligger på 17-18 000. Men mulig det går å søke om høyere kredittgrense?  Det var en god ide faktisk...

Søk etter flere kredittkort.

Men hvis du er en liten fatt så låner jo NAV villig ut penger til depositum.

Skrevet

Uten gjeld og med en inntekt på 14-19 tusen, får du lett låne depositumspengene i banken du bruker til daglig. Ikke bruk kredittkort, risikoen er for stor. Bruk banekn din eller spar.

Anonymkode: 91350...c4c

• Liker 6
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten gjeld og med en inntekt på 14-19 tusen, får du lett låne depositumspengene i banken du bruker til daglig. Ikke bruk kredittkort, risikoen er for stor. Bruk banekn din eller spar.

Anonymkode: 91350...c4c

Jeg skal på en visning på søndag. Tenker på å gå på den. Og dersom jeg får tilbud om å få leie den så kommer jeg til å forhøre meg i banken om lån til depositumet. Det var en god ide. :) 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Den 1.9.2016 at 14.45, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller bo umoderne en stund til og spare opp enn å bo deg blakk i nytt sted. 

Hvor umoderne snakker vi om, da? Har du tilgang til dusj, toalett, egen seng, og kjøkken? 

Selv har jeg bodd i hybel på loft i 7 etg og dusj og toalettet var i vaskerom i kjeller, hvor deler av den var jordgulv og tilholdssted for narkomane. Det var for å kunne klare å spare opp penger til bedre standard. Jeg kom meg i mål til slutt😊

Respekt :)

Skrevet
Den 1.9.2016 at 14.45, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle egentlig på visning i dag, men trakk meg. Den leiligheten kostet 9800 per måned, strøm var utenom, pluss 20 000 i depositum. Jeg betaler kun 8000 pluss strøm inkludert her. Denne måneden lever jeg faktisk av kredittkortet fordi jeg har mistet bostønader på 3000 kroner i måneden, og jeg hadde brukt litt mer penger enn beregnet i senere tid. Jeg kunne gått til banken og bedt om lov, men er litt pinlig akkurat nå når jeg har null kroner på brukskontoen og lever på kredittkortet ut måneden. Får vente til økonomien er på sin plass igjen. Det tror jeg er mer fornuftig. 

Takk for svar, og gode råd folkens. 

• Liker 1
Skrevet

bedt om lån, ikke lov hehe. Skrev feil i forrige innlegg. 

Skrevet

Har du bil? Vær Ubersjåfør  i helgene. Kan være gode penger i større byer.

Skrevet
2 timer siden, Puny skrev:

Har du bil? Vær Ubersjåfør  i helgene. Kan være gode penger i større byer.

Nei har ikke bil. Jeg forstår at økonomien min er svak og bør bygges opp. Begynner med å forsøke å kutte ned på enkelte unødvendige goder og spare / bygge opp en egenkapital. Men det er ikke lett når man er alene. 

Nå var det en venn av meg som spurte om hvorfor jeg ikke "bare" kjøper en leilighet istedet for å leie, men det går ikke. Har for lav inntekt, og for liten kapital og får ikke nok lån til det. Må gjøre det beste ut av situasjonen. Viktig!. 

Skrevet

Det er lurt å senke standardene ganske kraftig når det gjelder bolig. Dersom du bor trangt, med litt dårlig standard, i et par år kan du absolutt bygge opp økonomien din. I din situasjon betyr noen tusenlapper forskjellig i leie ganske mye. 

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 613c5...28c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...