Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Huseiers glasslampe i taket ramlet ned å knuste

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 1.9.2016 at 17.46, AnonymBruker skrev:

Er det en slik, til denne typen sokkel? I så fall vil jeg tro den er en enkel sak å erstatte. Gå på en lampebutikk og be om glasskuppel til en gammeldags kjeramikksokkel. De er helt standard i diameter og gjenger. 

Nå er det riktignok noen år siden sist jeg måtte erstatte en slik en glasskuppel, men den gangen var de i alle fall å få i de fleste lampebutikker (selv om de sjelden ble satt på utstilling). De fantes i hvitt glass, hvit plast, farget glass, med og uten mønster etc. (De lysebrune med fasetter og luster er ekstra lekre. :fnise: ) Finner du ikke i glass har i alle fall Biltema og Clas Ohlsson plastutgaven. 

Anonymkode: 156db...c59

Takker deg for å ha gitt meg råd og du hjalp meg slik at jeg klarte å skaffe denne lampen. Nå står den perfekt i taket :) . Helt standard lampe. Ser at han hadde en lik en i plast i boden. Og glass ellers i huset. Så de fåes både i plast og glass på Jula. 

Anonymkode: 5ba91...3d5

Skrevet

Som utleier hadde jeg ikke brydd meg sånn skjer og det er jo tydelig at du ikke kunne noe for det, hadde kjøpt ny lampe selv så du hadde sluppet. Hadde den vært verdifull hadde de ikke hatt den I en leilighet som de leier ut. Du er veldig snill og ansvarsfull da! 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker deg for å ha gitt meg råd og du hjalp meg slik at jeg klarte å skaffe denne lampen. Nå står den perfekt i taket :) . Helt standard lampe. Ser at han hadde en lik en i plast i boden. Og glass ellers i huset. Så de fåes både i plast og glass på Jula. 

Bare hyggelig! :) Du høres ut som en drømmeleieboer, spør du meg. Nesten for snill, faktisk. :hug: 

Plastrist til sluket kan du sikkert få på Jula, Clas Ohlson, Biltema eller nærmeste rørleggerbutikk. Her fant jeg en tilsvarende i stål

Rimelige persienner har ofte standard fester, og de har persienner til en billig penge i forskjellige bredder på f.eks. Princess, Kid og Jysk. Da kan du bare kneppe den nye persiennen opp i de gamle festene. Om de ikke passer skal det være en enkel sak å fjerne de gamle festene og sette opp de nye som følger med. Jeg har gjort dette mange ganger selv. 

Anonymkode: 156db...c59

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt en ny glasskuppel og satt på plass i taket i leiligheten. Den passet perfekt. Den ser nyere ut enn de som han hadde i taket fra før men den er lik og passer. Så dermed så regner jeg med at den skaden er fikset og at utleier ikke vil si noe på det. Er glad for å få fikset opp i skaden.

Jeg har noen andre problem også. Jeg har et stekebrett som er huseier sitt, men det brettet er ganske svart blitt. Det var gammelt og grått, men jeg det har satt seg svi merker på som ikke går bort.. Itillegg har det aldri passet inn i ovnen. Det virker som om han hadde et brett som ikke står til ovnen liggende. Vurderer å skaffe et nytt brett til han i ovnen i tillegg. Det er både jeg og huseier tjent med. I tillegg så har jeg en rist i dusjkabinettet på badet som er forsvunnet. Den var så liten og så ødelagt ut, så jeg lurer på om det er mulig å skaffe en ny liten plastrist til et normalt avløpshull. Det er veldig lite. Og så har jeg en persienne som er av plast som er blitt stygg nede. Jeg vet ikke hvorfor. Men plasten var veldig tynn. Og tålte knappt vind før den brakk i sammen. Jeg vet at det var de forrige leieboerne sin persienne og at de lot den være igjen, men mulig jeg skal kjøpe en ny persienne til han som er mer solid slik at han blir fornøyd...

Føler at det er det som er vanskelig med å leie. Det er lett for at det er noe som blir enten slitt eller ødelagt med årene. Har bodd her i 5 år. Men jeg er villig til å fikse alt for han, og kommer til å si det ved en annledning senere, for det er jo bare småting. Men veldig pinlig allikevel. 

Hvorfor pinlig? Slitasje kalles det... Persienner er ikke dyrt da... Spør huseier om du kunne fått byttet ut persiennene. Tidligere leietaker hos meg sa de gamle var så slitte og jeg ba henne bare kjøpe de hu ville ha og trekke summen fra husleia mot kvittering, noe hun gjorde.

Stekebrett kunne du bare bedt om nytt.. Sier han nei så kjøper du bare et.

Verdien i å ha en hyggelig stabil leieboer som deg er større enn om noen småting slites ut eller må byttes :) 

Vi skaffet mye billig på finn (komfyr - kjøleskap osv). Hadde brydd meg midt i ræva om det hadde røket men da vi startet å leie ut så måtte vi ha mye fort og det er gjerne det samme din huseier gjorde? Nå bytter jeg ut ting til nytt etterhvert som ting ryker eller det passer seg sånn

Skrevet
46 minutter siden, Akay skrev:

Hvorfor pinlig? Slitasje kalles det... Persienner er ikke dyrt da... Spør huseier om du kunne fått byttet ut persiennene. Tidligere leietaker hos meg sa de gamle var så slitte og jeg ba henne bare kjøpe de hu ville ha og trekke summen fra husleia mot kvittering, noe hun gjorde.

Stekebrett kunne du bare bedt om nytt.. Sier han nei så kjøper du bare et.

Verdien i å ha en hyggelig stabil leieboer som deg er større enn om noen småting slites ut eller må byttes :) 

Vi skaffet mye billig på finn (komfyr - kjøleskap osv). Hadde brydd meg midt i ræva om det hadde røket men da vi startet å leie ut så måtte vi ha mye fort og det er gjerne det samme din huseier gjorde? Nå bytter jeg ut ting til nytt etterhvert som ting ryker eller det passer seg sånn

Sant det : kalles slitasje.: Jeg har tatt å fått bort mye av det sorte som hang fast i stekebrettet deres. Jeg kommer uansett til å bare kjøpe et nytt et til dem. Jeg setter så stor pris på at de lar meg bo her, og de er noen virkelige koselige utleiere å leie hos, derfor vil jeg gjøre litt ekstra for dem. Jeg skal kjøpe nye persienner til dem og. Det koster ikke all verden. :) 

Jeg forstår hva du mener og bra at du ikke synes at jeg har dummet meg ut. Jeg føler meg flau over alt som blir slitt, og vil fikse opp i det selv. Men bra du skrev at jeg kan roe meg ned over pinligheten ;) 

Skrevet

Jeg vil også ha en sånn leieboer som deg :) 

• Liker 2
Skrevet

Trudde nesten dette handlet om en diger og kostbar krysrallampe jeg da, så redd som du er for å si noe til utleier 😳

Bare spør utleier om han vet hvor du kan få tak i ny, kanskje han finner ut at det er på tide å bytte til noe finere 😊

Skrevet
11 timer siden, Akay skrev:

Jeg vil også ha en sånn leieboer som deg :) 

haha takk for at du synes at jeg virker til å være en bra leieboer :). Kanskje jeg er en bra leieboer ja. Ikke klager jeg på noe som helst. Og de sier at de setter utrolig høy pris på meg. Jepp jeg får det til meg: Jeg er nok en hyggelig leieboer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...