AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Del Skrevet 1. september 2016 Jeg har ikke varslet huseier om det ennå. Jeg leier leilighet. Leiligheten er ganske gammel. Jeg hørte barna hans løpe og hoppe i gulvet over meg. Plutselig ramler en av glasslampene hans ned. Det er bare en sånn rund kule-lampe i taket. Ikke noe avansert. Jeg føler skyld selv om jeg lå i sengen å sov. Den var ganske gammel og det kan jo være meg som ikke har skrudd den skikkelig på når jeg skulle bytte lyspære forleden. Føler meg flau over hva jeg har klart å gjort. Jeg vurderer å forsøke å skaffe huseier en ny glasskule i taket, men jeg lurer på om det er mulig å få tak i glasskuler som passer inn i festet som henger igjen. Det er et feste med gjenger som henger igjen der glasskulen var festet. Noen som vet om slikt er mulig? Jeg bør gjerne varsle huseier, men jeg kunne tenke meg å forsøkt å få fikset det selv siden jeg føler skyld i hendelsen. Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Del Skrevet 1. september 2016 Bare si ifra. Det er bare en lampe. Anonymkode: f2cd5...8f4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Del Skrevet 1. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare si ifra. Det er bare en lampe. Anonymkode: f2cd5...8f4 Jepp er en stund siden det skjedde. Jeg skal si ifra til huseier om det. Jeg synes det er pinlig, men det er jo bare en lampe. Anonymkode: 5ba91...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baremenneske Skrevet 1. september 2016 #4 Del Skrevet 1. september 2016 Ville sagt ifra, og samtidig tilbudt meg å prøve finne/kjøpe en ny... (men du har jo heller ikke ødelagt den med vilje..) Er huseier allright så vil han forstå😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #5 Del Skrevet 1. september 2016 7 minutter siden, Baremenneske skrev: Ville sagt ifra, og samtidig tilbudt meg å prøve finne/kjøpe en ny... (men du har jo heller ikke ødelagt den med vilje..) Er huseier allright så vil han forstå😊 Jeg skal si ifra. Og samtidig tilby meg å kjøpe en ny lampe å feste i taket. Jeg har ikke ødelagt den med vilje. Er redd for at huseier vil fikse det selv. Vet ikke helt om han da vil trekke beløpet fra depositumet eller hvordan han vil gjøre det. Jeg kunne ha kjøpt en ny lampe men jeg bør nok varsle han først. Takk for svar. Kjedelig å ødelegge noe som er andre sitt, men det var ikke meningen. Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baremenneske Skrevet 1. september 2016 #6 Del Skrevet 1. september 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal si ifra. Og samtidig tilby meg å kjøpe en ny lampe å feste i taket. Jeg har ikke ødelagt den med vilje. Er redd for at huseier vil fikse det selv. Vet ikke helt om han da vil trekke beløpet fra depositumet eller hvordan han vil gjøre det. Jeg kunne ha kjøpt en ny lampe men jeg bør nok varsle han først. Takk for svar. Kjedelig å ødelegge noe som er andre sitt, men det var ikke meningen. Anonymkode: 5ba91...3d5 Kjedelig når noe blir ødelagt som ikke er sitt eget... men du har ikke skyld og er ærlig som sier fra - så om jeg hadde vært huseier så hadde jeg syns du var en real og grei leieboer!😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 1. september 2016 #7 Del Skrevet 1. september 2016 Snakk om 100-200 for en sånn... Jeg leier ut og hadde ikke brydd meg... Hadde kjøpt nye selv til leieboer... Men viser seg jo at det er nok av andre idioter som leier ut da som sikkert hadde krevd flere tusen for noe sånn 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #8 Del Skrevet 1. september 2016 Er det en slik, til denne typen sokkel? I så fall vil jeg tro den er en enkel sak å erstatte. Gå på en lampebutikk og be om glasskuppel til en gammeldags kjeramikksokkel. De er helt standard i diameter og gjenger. Nå er det riktignok noen år siden sist jeg måtte erstatte en slik en glasskuppel, men den gangen var de i alle fall å få i de fleste lampebutikker (selv om de sjelden ble satt på utstilling). De fantes i hvitt glass, hvit plast, farget glass, med og uten mønster etc. (De lysebrune med fasetter og luster er ekstra lekre. ) Finner du ikke i glass har i alle fall Biltema og Clas Ohlsson plastutgaven. Anonymkode: 156db...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #9 Del Skrevet 1. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en slik, til denne typen sokkel? I så fall vil jeg tro den er en enkel sak å erstatte. Gå på en lampebutikk og be om glasskuppel til en gammeldags kjeramikksokkel. De er helt standard i diameter og gjenger. Nå er det riktignok noen år siden sist jeg måtte erstatte en slik en glasskuppel, men den gangen var de i alle fall å få i de fleste lampebutikker (selv om de sjelden ble satt på utstilling). De fantes i hvitt glass, hvit plast, farget glass, med og uten mønster etc. (De lysebrune med fasetter og luster er ekstra lekre. ) Finner du ikke i glass har i alle fall Biltema og Clas Ohlsson plastutgaven. Anonymkode: 156db...c59 Det er den typen med gammeldags sokkel. Jeg skal forsøke å se om jeg klarer å få tak i en slik. Tusen takk for tips.: jeg skal ta meg en runde rundt å forhøre meg om en slik. Da slipper jeg å informere utleieren med det første. Da kan jeg heller forsøke å finne en lik erstatning for den selv. Håper jeg finner en helt lik en!. Det føles best å ordne opp i skaden før jeg informerer om det synes jeg. Og det kan jo være at jeg er heldig å får tak i en. Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #10 Del Skrevet 2. september 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en slik, til denne typen sokkel? I så fall vil jeg tro den er en enkel sak å erstatte. Gå på en lampebutikk og be om glasskuppel til en gammeldags kjeramikksokkel. De er helt standard i diameter og gjenger. Nå er det riktignok noen år siden sist jeg måtte erstatte en slik en glasskuppel, men den gangen var de i alle fall å få i de fleste lampebutikker (selv om de sjelden ble satt på utstilling). De fantes i hvitt glass, hvit plast, farget glass, med og uten mønster etc. (De lysebrune med fasetter og luster er ekstra lekre. ) Finner du ikke i glass har i alle fall Biltema og Clas Ohlsson plastutgaven. Anonymkode: 156db...c59 Vet du forresten hvor man kan få tak i dem i glass? Og jeg slipper å skifte sokkel? Jeg tror faktisk at det er håp for at jeg kan finne en erstatning å sette opp , så kan jeg heller fortelle det til huseier ved en annledning hvor jeg treffer på han.. Håper at jeg kan finne en helt lik en for da behøver jeg ikke å si noe. Er ganske kjipt når slikt skjer, men det er bare en lampe som sagt, men viktigste er å finne en lik glasskuppel å sette opp. Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #11 Del Skrevet 2. september 2016 Du er en svært hyggelig leietaker. En annen leietaker ville kanskje heller benytter anledningen til å klage på bråk (at utleiers barn herjer/springer så voldsomt rundt at lyskuplene detter ned fra taket). Anonymkode: a8038...92d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #12 Del Skrevet 2. september 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du forresten hvor man kan få tak i dem i glass? Og jeg slipper å skifte sokkel? Jeg tror faktisk at det er håp for at jeg kan finne en erstatning å sette opp , så kan jeg heller fortelle det til huseier ved en annledning hvor jeg treffer på han.. Håper at jeg kan finne en helt lik en for da behøver jeg ikke å si noe. Er ganske kjipt når slikt skjer, men det er bare en lampe som sagt, men viktigste er å finne en lik glasskuppel å sette opp. Anonymkode: 5ba91...3d5 I alle lampebutikke,, skrev vedkommende, og det stemmer. Anonymkode: 68dda...9ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #13 Del Skrevet 2. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: I alle lampebutikke,, skrev vedkommende, og det stemmer. Anonymkode: 68dda...9ba Takk for tips. Jeg har en lik en som jeg kan ta med meg. Har flere slike som henger i taket. Og dermed så kan jeg ta med meg en, også får jeg håpe at de finner en lik en slik at man slipper å skifte feste i taket. Veldig greit å bruke samme kapsel og bare skru innpå en lik en. Jeg satser på at det er mulig. Skal ta meg en runde i butikkene å spørre om noen kan finne en identisk som jeg kan bruke . 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er en svært hyggelig leietaker. En annen leietaker ville kanskje heller benytter anledningen til å klage på bråk (at utleiers barn herjer/springer så voldsomt rundt at lyskuplene detter ned fra taket). Anonymkode: a8038...92d Det er ikke barnas feil. Jeg hadde nok festet den litt dårlig i det jeg skiftet pære, også ramlet den nok ned av den årsak. Ungene løp i taket over i det dette skjedde, men en lampe skal tåle det, og uansett: utleier er såpass hyggelig at jeg skal fikse opp i det for han . Anonymkode: 5ba91...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #14 Del Skrevet 2. september 2016 https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/innendorsbelysning/baderomsarmaturer/kule-240200/ Jeg har funnet ut at jula har en lignende kule som jeg har i taket til dette dekselet som er helt likt hva jeg har: https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/innendorsbelysning/baderomsarmaturer/keramikksokkel-240176/ Jeg får ta meg en tur innom en slik butikk i morgen. Er greit å få fikset opp i skaden Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #15 Del Skrevet 2. september 2016 Bra det ordner seg. Uansett tror jeg ikke utleier hadde brydd seg så mye om en gammel ødelagt lampe :) Anonymkode: e2a06...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. september 2016 #16 Del Skrevet 3. september 2016 Du høres ut som en flott leietaker Jeg personlig hadde ikke brydd meg om en gammel lyskuppel og hadde kjøpt en ny selv Håper uansett du finner en som du kan sette i der den ødelagte satt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huseier Skrevet 3. september 2016 #17 Del Skrevet 3. september 2016 Ville aldri hengt en lampe jeg var redd for i en utleieleilighet. Her er det litt uklart hvem som har skylda av deg eller huseier, men som huseier hadde jeg erstattet erstattet lampen med en ny billiglampe, eller vært fornøyd om du gjorde det samme. Hadde ikke brydd meg om den nye var lik den gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #18 Del Skrevet 4. september 2016 Den 3.9.2016 at 11.00, Mysticgirl skrev: Du høres ut som en flott leietaker Jeg personlig hadde ikke brydd meg om en gammel lyskuppel og hadde kjøpt en ny selv Håper uansett du finner en som du kan sette i der den ødelagte satt Jeg skal forsøke å finne en. Skal ta meg en tur rundt på butikker i morgen. . Er kjipt å ødelegge noe som er verten sitt, men uhell kan skje. Jeg sov tross alt i sengen da det skjedde, men det var nok meg som ikke hadde skrudd lyskuppelen godt nok i. Men uansett: Jeg fikser det. Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #19 Del Skrevet 4. september 2016 Skal nå virkelig mye til at en slik glasskuppe skrur seg ut av sokkene og klasker i gulvet og knuser. Der er jo mer enn en hel omdreining 360 grader som må til for å få de skrudd fast. En annen pussig sak er at du bekymrer deg for glasskuppelen og ikke alt glasset rundt omkring og skader der glasset har falt ned. Anonymkode: 73323...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #20 Del Skrevet 5. september 2016 Jeg har kjøpt en ny glasskuppel og satt på plass i taket i leiligheten. Den passet perfekt. Den ser nyere ut enn de som han hadde i taket fra før men den er lik og passer. Så dermed så regner jeg med at den skaden er fikset og at utleier ikke vil si noe på det. Er glad for å få fikset opp i skaden. Jeg har noen andre problem også. Jeg har et stekebrett som er huseier sitt, men det brettet er ganske svart blitt. Det var gammelt og grått, men jeg det har satt seg svi merker på som ikke går bort.. Itillegg har det aldri passet inn i ovnen. Det virker som om han hadde et brett som ikke står til ovnen liggende. Vurderer å skaffe et nytt brett til han i ovnen i tillegg. Det er både jeg og huseier tjent med. I tillegg så har jeg en rist i dusjkabinettet på badet som er forsvunnet. Den var så liten og så ødelagt ut, så jeg lurer på om det er mulig å skaffe en ny liten plastrist til et normalt avløpshull. Det er veldig lite. Og så har jeg en persienne som er av plast som er blitt stygg nede. Jeg vet ikke hvorfor. Men plasten var veldig tynn. Og tålte knappt vind før den brakk i sammen. Jeg vet at det var de forrige leieboerne sin persienne og at de lot den være igjen, men mulig jeg skal kjøpe en ny persienne til han som er mer solid slik at han blir fornøyd... Føler at det er det som er vanskelig med å leie. Det er lett for at det er noe som blir enten slitt eller ødelagt med årene. Har bodd her i 5 år. Men jeg er villig til å fikse alt for han, og kommer til å si det ved en annledning senere, for det er jo bare småting. Men veldig pinlig allikevel. Anonymkode: 5ba91...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå